Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av tomrh, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#135
Sitat fra: TM på torsdag 12. oktober 2017, klokken 16:05
Angående effektiv batteri-kapasitet. Det er åpenbart noe som mener at den kan ha 38,4kW netto kapasitet. Det ville stemme bra overens med 378km NEDC.

http://www.hybridcars.com/how-well-might-a-2018-nissan-leaf-with-38-4-kwh-do-against-the-60-kwh-chevy-bolt/

Uansett NEDC så sier Nissan selv 241km ihht EPA på denne nye "40kWh" som indikerer en nedgang i forbruk på 2% i forhold til tidligere Leaf med 24/30kWh brutto batteri.

Batteritralla

Sitat fra: hma på torsdag 12. oktober 2017, klokken 09:42
Part1 i sagaen om Leaf og batterikjøling gir jeg tittelen "A New Hope".

Således må Part 2 få den ikke fullt så positive tittelen "Nissan Strikes Back"... :(

Men hvor stort er dette "problemet" i praksis.

Ser for meg at dette kun vil være en utfordring om man fullgass kjører på autobahn og rett inn på en hurtiglader med 2% batteri.

Om ikke elektronikken begrenser ladestrømmen da, så kan det nok bli en utfordring for batteripakka.

Jeg har gjort akkurat dette med min tidligere P85 Model S.

Ingen tvil om at batterikjøling er på sin plass da.

Viftene gikk såpass at jeg var litt i tvil om jeg måtte "fortøye" bilen for å unngå take off. . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Jeronan

Sitat fra: Batteritralla på fredag 13. oktober 2017, klokken 21:12
Sitat fra: hma på torsdag 12. oktober 2017, klokken 09:42
Part1 i sagaen om Leaf og batterikjøling gir jeg tittelen "A New Hope".

Således må Part 2 få den ikke fullt så positive tittelen "Nissan Strikes Back"... :(

Men hvor stort er dette "problemet" i praksis.

Ser for meg at dette kun vil være en utfordring om man fullgass kjører på autobahn og rett inn på en hurtiglader med 2% batteri.

Om ikke elektronikken begrenser ladestrømmen da, så kan det nok bli en utfordring for batteripakka.

Jeg har gjort akkurat dette med min tidligere P85 Model S.

Ingen tvil om at batterikjøling er på sin plass da.

Viftene gikk såpass at jeg var litt i tvil om jeg måtte "fortøye" bilen for å unngå take off. . .

So in Norway we never have hot summers? Exactly when people go on holiday driving long distances and use fastcharging?
That's where the problem starts and where Nissan fails!
They are releasing a car with longer range, but still treat the Leaf as a short distance only city commute car.

Seriously, how hard is it to put a fan in the battery compartment to cool it down! /Facepalm
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Goggen123

Noen som har vært og sett på bilen i disse dager hos BNH? Jeg tok en tur. Ser jo grei ut utvendig, vet ikke om jeg synes den har blitt så oppgradert innvendig. Ikke teleskop-ratt, men det har vi jo lest oss til. Fine skinnseter, men merkelig at ingen hos BNH greier finne info om, eller har et bilde av stoffsetene som er det de selger i launch edition. Bagasjerommet er vel noe større, men ikke noe mer funksjonelt med hjulbuer og Bose-kassa (men nå blir det jo ikke noe Bose på launch edition uansett).
Det var også merkelig hvor lite BNH visste om når mulighet for fri konfigurasjon blir mulig.

oarnoe

Dette er kanskje stoffsetene som leveres i 2.Zero (Launch Edition), kommer fra 3D visningen på www.nissan.nl

Goggen123

3d visningen i linken din var kjekk. Det ser stoffsetene ganske ok ut.

oarnoe

Sitat fra: Goggen123 på lørdag 14. oktober 2017, klokken 14:36
3d visningen i linken din var kjekk. Det ser stoffsetene ganske ok ut.
Har også sett en annen utgave hvor sidene virker å være i skinn-look med tøy i midten

Troald

BNH nevnes her på tråden, er det andre forhandlere som har fått demobiler?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

TM

#143
Sitat fra: Troald på lørdag 14. oktober 2017, klokken 16:05
BNH nevnes her på tråden, er det andre forhandlere som har fått demobiler?
Det er ingen som har fått demobiler. De kommer ikke før i januar. Bilen som ble presentert hos BMH Rud i dag var den eneste i landet og en bil ikke engang de ansatte får prøvekjøre. Fikk et positivt inntrykk av byggekvalitet og materialer, selv om den føles litt billigere enn e-Golf (og det er den jo også). Samtidig synes jeg den framstod som mer påkostet og med bedre byggekvalitet enn Ampera-e. Setene hadde god passform, så jeg håper stoffsetene har samme oppbygging. Bilen hadde som ventet ikke teleskop-ratt, men jeg synes likevel det passet meg ganske bra. Den hadde LED nær og fjernlys, så i følge prislisten skal vi få det i Launch edition. Bilen hadde Bose anlegg men det kommer først når Tekna blir tilgjengelig. Det ble nevnt at man fra januar vil kunne spesifisere en bil selv.

Myrvang

Blir det mulig å velge temperatur for forvarming via app? Nå må den jo stilles i bilen. I disse dager er det is på ruta om morningen og godt og varmt når jeg henter bilen på ettermiddagen, så ville gjerne hatt mulighet til å velge temp gjennom appen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

shorizo

Har ikke fått med meg alt som er sagt i tråden, men har Leaf launch edition ryggekamera/360 kamera?

hemi

leaf launch har 360/ryggekamera ja

jeg trodde den kunne forvarmes i app og? elbilene mine de siste 3-4 årene kan det, så skulle håpe ny nissan kan det? :o

Hansi

Har det blitt bekreftet eller avkreftet om nye Leaf har 3-fase lader og om den kan AC-lade på 7, 11 eller 22 kW?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

TM

Sitat fra: Hansi på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:25
Har det blitt bekreftet eller avkreftet om nye Leaf har 3-fase lader og om den kan AC-lade på 7, 11 eller 22 kW?
Det står 6,6kW lader i prislisten, så da er jo 3-fase avkreftet.

Myrvang

Sitat fra: hemi på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:13

jeg trodde den kunne forvarmes i app og? elbilene mine de siste 3-4 årene kan det, så skulle håpe ny nissan kan det? :o

Kan forvarmes, men man kan ikke velge temperatur i appen, så om jeg har bilen ute med isete ruter ville jeg valgt full pupp på varmen og varme i ratt/seter, mens jeg ville valgt AC og kaldluft på ettermiddagen etter en dag i sola. Det valget har man ikke i appen, kun via bilens meny.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA