Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av tomrh, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Kjetil Vik

#165
:+1: Jeg bestilte også sist nå på fredag. Ble svart på oss.
Blir min første Elbil, og ser frem til å få den hjem utpå våren.
Selger de to andre bilene, og sitter kun igjen med en elbil (og en motorsykkel..).
Vi skal klare oss med det, er jo bare til å planlegge litt :D

Det oppgis 37mil, og vet at det ikke er realistisk, men håper 25-30 vil være det.
Så da passer den fint til turer ned til sørlandet også uten å måtte lade på veien sommerstid  ;D
I bestilling: 2018 Nissan Leaf 2 LE

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#166
Sitat fra: Kjetil Vik på søndag 22. oktober 2017, klokken 15:24
:+1: Jeg bestilte også sist nå på fredag. Ble svart på oss.
Blir min første Elbil, og ser frem til å få den hjem utpå våren.
Selger de to andre bilene, og sitter kun igjen med en elbil (og en motorsykkel..).
Vi skal klare oss med det, er jo bare til å planlegge litt :D

Det oppgis 37mil, og vet at det ikke er realistisk, men håper 25-30 vil være det.
Så da passer den fint til turer ned til sørlandet også uten å måtte lade på veien sommerstid  ;D
Gratulerer med elbil, dere kommer aldri til å gå tilbake!
Nissan oppgir i USA rekkevidden til å være 241km etter den mye strengere og mer realistiske EPA målemetoden. Lurt å ha denne i tankene; lykke til!

Edit: skriveleifer som vanlig fra mobil

Kjetil Vik

Med den rekkevidden er jeg fornøyd Finnøy  ;)
Denne bilen vil dekke vårt behov  :+1:, og gleder meg stort til den kommer.
I bestilling: 2018 Nissan Leaf 2 LE

TM

Sitat fra: Kjetil Vik på søndag 22. oktober 2017, klokken 15:24
:+1: Jeg bestilte også sist nå på fredag. Ble svart på oss.
Blir min første Elbil, og ser frem til å få den hjem utpå våren.
Gratulerer. Hva sa de om forventet leveringstid nå ? Tidlig eller sen vår ?

Kjetil Vik

Takk  ;D
Mars, senest April. Dette i følge brevet Nissan Norge sendt ut til forhandlere torsdag/fredag denne uken. Fikk se brevet.
Dette var hos Ålgårds Auto i Sandnes.
I bestilling: 2018 Nissan Leaf 2 LE

STAO

Sitat fra: Finnøy på søndag 22. oktober 2017, klokken 16:16
Sitat fra: Kjetil Vik på søndag 22. oktober 2017, klokken 15:24
:+1: Jeg bestilte også sist nå på fredag. Ble svart på oss.
Blir min første Elbil, og ser frem til å få den hjem utpå våren.
Selger de to andre bilene, og sitter kun igjen med en elbil (og en motorsykkel..).
Vi skal klare oss med det, er jo bare til å planlegge litt :D

Det oppgis 37mil, og vet at det ikke er realistisk, men håper 25-30 vil være det.
Så da passer den fint til turer ned til sørlandet også uten å måtte lade på veien sommerstid  ;D
Gratulerer med elbil, dere kommer aldri til å gå tilbake!
Nissan oppgir i USA rekkevidden til å være 241kmer de mye strengere og realistiske EPA målemetoden. Lurt å ha denne i tankene; lykke til!

Takk for det Finnøy. Fikk leverings tid sånn ca i månedsskiftet mars/april
Stolt eier av en 2018 Leaf LE som byttes inn i e+
Reservasjon på Byton M-Byte

rusleape

Sitat fra: oarnoe på søndag 22. oktober 2017, klokken 09:14
Kom over noe styling til nye Leaf, her er det mulig å bygge en Nismo-light




Sent from my iPad using Tapatalk

Hvor fant du dette?

oarnoe

Sitat fra: rusleape på søndag 22. oktober 2017, klokken 18:30


Hvor fant du dette?


Var inne på de japanske Nissan sidene, fant også denne «antenna» for framskjermen som kan kjøres opp og ned som viser avslutningen på bilen og letter parkering, og selvfølgelig med ledlys [emoji6] Neppe for vårt marked.




Sent from my iPad using Tapatalk

MrOtto

Er det noen som har testet og lagt ut informasjon av forbruket til den nye bilen?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: MrOtto på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:59
Er det noen som har testet og lagt ut informasjon av forbruket til den nye bilen?
Ut i fra EPA forbruk som er oppgitt i USA kan man forvente 2-3% reduksjon av forbruk i forhold til dagens 24/30kWh modeller.

Goggen123

http://www.autoexpress.co.uk/nissan/leaf/100747/new-nissan-leaf-2017-review

Testerne er fornøyde med e-pedal, ikke fornøyde med propilot assist (adaptiv cruise)

Kjetil Vik

Slik jeg leser det er det "line assist" de ikke er fornøyde med, finner ikke noe negativt om adaptiv cruice.
Men, overall ser jo dette bra ut :-)
I bestilling: 2018 Nissan Leaf 2 LE

Goggen123

Tja, mulig jeg misforstår ja..hakkete kjøring i svinger i hvertfall, mulig det gjelder line assist og ikke avstand til bilen foran .

Kires

Bestilte bilen for et psr uker siden.Så på bilen i dag, aldri sittet i en Leaf før. Ble positivt overrasket, god plass, solid lyd når dør ble lukket og knapper hadde en god følelse. Ellers endel hardplast men sitter sjeldent å tar på dashbord. Men, det å levere en bil i 2017 som ikke har teleskopratt eller justerbar midtarmlene er virkelig uforståelig, det er på grensen til dealbreaker men opprettholder bestilling så får jeg se hvordan det blir. Dette var en sort japan utgave
Bmw i3 120ah
E-tron 50

hemi

what får vi ikke armlene heller?! :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA