Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av tomrh, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

hemi

på i'3en husker den bare tempen, dvs si den står på 22, så prøver den da varme opp evnt kjøle avhengig av om det er varmt eller kaldt.

TM

Sitat fra: Myrvang på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:51
Kan forvarmes, men man kan ikke velge temperatur i appen, så om jeg har bilen ute med isete ruter ville jeg valgt full pupp på varmen og varme i ratt/seter, mens jeg ville valgt AC og kaldluft på ettermiddagen etter en dag i sola. Det valget har man ikke i appen, kun via bilens meny.
Ser ikke helt poenget med å slå på ratt-og setevarme via app. Det blir jo varmt nærmest umiddelbart. Og varmeffekten er vel den samme uansett hvilke temeratur den er stilt inn på ?

Myrvang

Bilen kommer kun med Apple CarPlay, ikke Android Auto.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

til

Den har vel Android Auto, men det er ikke klart i Norge (kan laste det ned som APK filer og installere de på telefonen som uautorisert app).
Hvis en ser på brosjyre fra England så står den med Apple CarPlay og Android Auto.

Myrvang

Sitat fra: til på torsdag 19. oktober 2017, klokken 08:10
Den har vel Android Auto, men det er ikke klart i Norge (kan laste det ned som APK filer og installere de på telefonen som uautorisert app).
Hvis en ser på brosjyre fra England så står den med Apple CarPlay og Android Auto.

I følge en fra BNH som patet om nye Leafen var det kun Apple Carplay pga lisens. Hyundai kom med støtte for begge, Nissan kun for Apple. Sa det hørtes rart ut, men han var ganske sikker.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Frissy

Står kun apple car play i prislista også.

til

Tror ikke det er egen lisens for Norge? Ser at det står i alle prislister/brosjyrer i andre land.
Men mulig de velger å ikke muliggjøre denne funskjonen før Android Auto kommer offesielt til Norge.

oarnoe

Norsk brosjyre ligger her https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/no/brochures/brochures-norway/e-brochure-nye-leaf.pdf

Her får en en litt større bilde av sete trekket (virker likt det i 3D modellen på de nederlanske sidene), samt bilde av felgen bilen kommer med.

Sent from my iPad using Tapatalk

TM

Sitat fra: oarnoe på fredag 20. oktober 2017, klokken 17:52
Her får en en litt større bilde av sete trekket (virker likt det i 3D modellen på de nederlanske sidene), samt bilde av felgen bilen kommer med.
Jeg fant ikke noe bilde av setetrekket i Launch modellen. I brosjyren så jeg bare bilder av setetrekk i lyst skinn.

oarnoe

Sitat fra: TM på fredag 20. oktober 2017, klokken 18:43
Sitat fra: oarnoe på fredag 20. oktober 2017, klokken 17:52
Jeg fant ikke noe bilde av setetrekket i Launch modellen. I brosjyren så jeg bare bilder av setetrekk i lyst skinn.

Vel, er jo fortsatt på frimerke størrelse, men på side 10 (hvor det er fargevalg) ser du et utsnitt, og dette ligner på det som vises i 3D modellen.

oarnoe

Dette er muligens interiørkode «G», dvs det som leveres på 2.Zero utgaven (Launch Edition)

oarnoe

Kom over noe styling til nye Leaf, her er det mulig å bygge en Nismo-light

Goggen123

Sitat fra: oarnoe på søndag 22. oktober 2017, klokken 08:49
Dette er muligens interiørkode «G», dvs det som leveres på 2.Zero utgaven (Launch Edition)

Hmm, det stripete gråpartiet i midten virker da mye mørkere på 3d modellen.

TM

Ja, det stemmer vel heller ikke overens med den norske brosjyren.
Tror nok den nederlandske 3D modellen er mer å stole på.

STAO

Vi har nå bestilt oss vår aller første elbil. Tror vi kommer til å bli fornøyd med den og at den vil dekke vårt behov de neste årene. Er bilen veldig bra er det ikke umulig at vi tar ut en opsjon på 60kw versjonen og :)
Stolt eier av en 2018 Leaf LE som byttes inn i e+
Reservasjon på Byton M-Byte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA