Tesla has updated its Autopilot hardware to suite called “HW 2.5"

Startet av pers1, onsdag 09. august 2017, klokken 21:35

« forrige - neste »

Cookie Monster

Kilde er rett fra Tesla sin delekatalog. Mer sikkert blir det vell ikke ;)
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

AttackOfTheMac

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Ser den ene er 30A og den andre 10A. å mulig den nye bare krever med strøm. Mulig den kan jobbe på laveffekt hvis den ene blir borte.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

I hovedsak ser det ut som endringene som man egentlig viste kom med hw 2.5. Så virker som disse endringene ikke kommer før oktober 21 produksjonen.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

ludwig_holberg

Cookie Monster

Nei men enda ikke 100% bekreftet.

Bare at det er nytt delenummer på den og den har blitt samme på både X/S. Var før ulikt.

Mulig det forsatt er gamle Tegra3 men tviler veldig siden begge har fått nytt delenummer og det er på høy tid den gamle Tegra3 blir pensjonert.

Samme med frontlykter. Ikke 100% bekreftet. Bare at det er nytt delenummer og det står man må bytte begge som tyder på at det er gjort endringer.

Dette kan også være med på produksjons fra nå eller forrige uke eller noe. Siden det følger ikke endringene i koblingskjema.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

ChrisG

Jeg har fått bekreftet fra selger i Tesla at min bil vil bli levert med HW2.5. Den ble bekreftet 08.08, og er nå i produksjon. Kan jeg forvente at endringer på radar, lykter og skjerm på min også? Virker merkelig at de ruller ut endring til HW2.5 nå, og bare noen få uker senere kommer det en ny omfattende endring.

Cookie Monster

Enten så er det satt feil dato på koblingskjema eller så er ikke disse endringene gjort enda. Kanskje det skulle være 21 august.
Selgerne til Tesla er jo heller ikke helt kjent for å alltid sitte på siste og rikting info. Så ikke lett å vite enda.

"Automatsikringer" (E-Fuse) er kommet på styring og bremser ++ Så tyder på at de gjør en god del endringer for å få det mer sikkert for selvkjøring med å bytte ut den gamle typen smeltesikringer.

Aldri i verden at Tesla kommer til å røske ut store deler av ledningnettet på eldre AP2.0 biler for å oppgradere de så de får redundans. Det tviler jeg veldig på. Samtidig er dette endringer som de må gjøre. Er bare overrasket over å ikke se radar bakover enda.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Cookie Monster

Ser ut som det er gjort endring på ledningsnett til kamera bak også. Så det går innom AP ECU. Tyder på at de kanskje skal bruke kameraet bak for å se om det er klart. Noe de ikke kan på de tidligere siden det bare et koblet til mcu.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

lunitiks

Cookie det er riktig at det har skjedd en endring med ryggekamerakoblingene, men det er ikke nytt at kameraet har signal til ECU.
Nytt med AP2.0 i oktober 2016 var at ryggekameraet gikk til ECU (ikke direkte til MCU), men det var en "OUT" fra ECU til MCU.

Det nye ser ut til å være en "splitter" som er satt i passasjerdøra. Undersøker nærmere
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Mulig kameraet har fått en direkte "stream" til AP Ecu. Så den kan behandle uten lag fra å må gå igjennom mcu først.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA