Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd ved endring av fart i lav hastighet

Startet av pers1, onsdag 04. oktober 2017, klokken 18:44

« forrige - neste »

ludwig_holberg

Les nøye. Det ligger et forbehold der: Det er kun dersom HW 2.0 ikke oppnår "full self-driving capability with safety more than twice as good as the average human driver". Med andre ord: kan bilen kjøre selv, med halve risikoen til en vanlig sjåfør, tilbyr ikke Tesla gratis oppgradering. Dette er forøvrig samme ordlyden som de markedsførte AP 2.0 med i sin tid, sånn at det er et minimum de sannsynligvis er forpliktet til innenfor de fleste jurisdiksjoner.

Tesla lover altså ikke å lose HW 2.0 gjennom alle regulatoriske krav. Det kan jo fort tenkes at de oppnår å halvere risken, men at de regulatoriske kravene legges høyere eller noe annerledes enn dette..

Sitat fra: chaglen på torsdag 10. august 2017, klokken 09:46
"However, we still expect to achieve full self-driving capability with safety more than twice as good as the average human driver without making any hardware changes to HW 2.0. If this does not turn out to be the case, which we think is highly unlikely, we will upgrade customers to the 2.5 computer at no cost."

Betryggende for de som har AP2.0 i dag.

lunitiks

Sitat fra: KristofferH på torsdag 10. august 2017, klokken 18:13
Det er vel ultralyd sensorer de mener?
Nei. Ultralydsensorer var allerede en del av AP1-pakka. (Parking sensors, 12 stk.) Det skulle i tillegg være 4 dedikerte *radarer*, ett i hvert av hjørnene. Nærmere bestemt like bak og foran hjulbuene. De skulle hookes opp til en egen blind spot computer.

Men dette ble det altså ikke noe av. Inntil videre, leser jeg  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 10. august 2017, klokken 15:22
Spørs vel om ikke dette er grunnen til at de har utsatt testen av autonom kjøring fra  California til New York som Elon først lanserte og så trakk.

Å?  Har han trukket denne?  Det har ikke jeg fått med meg. Har du noen link? Trodde ikke en gang den var blitt utsatt jeg, skulle jo være innenfor dette året, ut på høsten/tidlig vinter en gang slik jeg forsto det...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

Sitat fra: Amoss på fredag 11. august 2017, klokken 01:07
Spørs vel om ikke dette er grunnen til at de har utsatt testen av autonom kjøring fra  California til New York som Elon først lanserte og så trakk.

Å?  Har han trukket denne?  Det har ikke jeg fått med meg. Har du noen link? Trodde ikke en gang den var blitt utsatt jeg, skulle jo være innenfor dette året, ut på høsten/tidlig vinter en gang slik jeg forsto det...
Kom ikke lenge etter 3 eventen, omtrent samtidig med "walked me back from cliff of insanety" om Y.
Har ikke link klar, da slikt drukner i alle artikler og videoer. Sorry

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. august 2017, klokken 01:17
Kom ikke lenge etter 3 eventen, omtrent samtidig med "walked me back from cliff of insanety" om Y.
Har ikke link klar, da slikt drukner i alle artikler og videoer. Sorry

Det siste var under Q&A til Q2 resultatene. Hørte på det, men fikk ikke med meg at han avlyste/utsatte denne turen? Men fulgte kanskje ikke like godt med hele tiden... Får prøve å høre den på nytt i morgen...
ReservationId 364902

knut.aulie

Sitat fra: Amoss på fredag 11. august 2017, klokken 01:07

Mulig jeg har nå lest litt for fort og leste "reiterated" som "retracted" , som er helt motsatte meninger [emoji85][emoji850]

https://electrek.co/2017/08/09/tesla-autopilot-2-5-hardware-computer-autonomous-driving/

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. august 2017, klokken 01:36
Mulig jeg har nå lest litt for fort og leste "reiterated" som "retracted" , som er helt motsatte meninger [emoji85][emoji850]

https://electrek.co/2017/08/09/tesla-autopilot-2-5-hardware-computer-autonomous-driving/

Fort gjort - men da fikk vi i alle fall oppklart den. :)
Syntes det hørtes rart ut ja...
ReservationId 364902

Øyvind.h

Ja jeg så også en artikkel nylig som hevdet dette. Forsøker å Google, men finner den ikke. Men tittelen var tydelig - kyst til kyst utsatt.

Jeg har ikke lest Q2 prestasjon eller sett helle M3 launch. Husker godt det var en nyhetskilde for kun få dager siden. Men gadd ikke lese artikkelen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 11. august 2017, klokken 06:31

Ja jeg så også en artikkel nylig som hevdet dette. Forsøker å Google, men finner den ikke. Men tittelen var tydelig - kyst til kyst utsatt.
Hvis du finner den så hadde tilliten til min hukommelse steget [emoji1]
Sånn det er nå tror jeg at jeg har for dårlig konsentrasjon og engelskkunnskap....

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Vel, da hadde du i det minste hadde 50% rett, den ser ut til å være utsatt men ikke trukket :)
ReservationId 364902

knut.aulie

Sitat fra: Amoss på fredag 11. august 2017, klokken 14:59

Vel, da hadde du i det minste hadde 50% rett, den ser ut til å være utsatt men ikke trukket :)
[emoji1]

prophan

Svarte... noen av grunnen til at j bytter ut med ny x90 r AP og fsd. R s andre kilder enn Electrek artikkelen? Er jo rimelig anonym "spokeperson"

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA