Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd ved endring av fart i lav hastighet

Startet av pers1, onsdag 04. oktober 2017, klokken 18:44

« forrige - neste »

bjornb

Dette ble sagt (kilde: Tesla Q2 2017 Results - Earnings Call Transcript):
SitatRobert Cihra - Guggenheim Securities LLC

Hi. Great. Thanks very much. Just going back to Autopilot development, obviously not talking personal details or anything but you had some personnel changes in the quarter. I'm just wondering if those reflected any kind of change of strategy or scope, or if it was just kind of a personal thing? And I guess just related, are you still hoping to be able to do the autonomous drive L.A. to New York by the end of this year? Thank you.

Elon Reeve Musk - Tesla, Inc.

Yes. I may not comment too much on like individual personnel changes, but Tesla is 33,000-person company. If you actually look at our executive tenure at Tesla, it's extremely good. It's above average. I think we're at least maybe a year or two above average in terms of executive tenure here.

Every now and then something doesn't work out for one reason or another. In the case of Autopilot, it's very centrally about vision and image recognition, neural nets, effectively narrow AI. And so, that's the focus from our recruiting standpoint, and I think we've really got – I think we've got the best team in the world by a long shot on that front, and we are growing it rapidly with world-class talent.

And then, the coast-to-coast drive, autonomous drive by the end of the year, I believe we're still on track for that. It is certainly possible that I may have egg on my face on that front. But if it is not, at the end of the year, it will be very close.
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

Øyvind.h

Sitat fra: prophan på fredag 11. august 2017, klokken 16:05
Svarte... noen av grunnen til at j bytter ut med ny x90 r AP og fsd. R s andre kilder enn Electrek artikkelen? Er jo rimelig anonym "spokeperson"

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

AP2 blir jo sikkert bedre enn AP1 i løpet av relativt kort tid. Hadde forventet nå i sommer, men i hvert fall i løpet av høsten. Fsd tror jeg ligger et godt stykke frem i tid og hae forbehold om levering overhodet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cookie Monster

#32
Nytt delenummer på MCU (17" skjerm) for Model S/X nå. Samt at begge deler samme delenummer som de ikke gjorde før. Tyder på at de mest sannsynlig har gjort noen større endringer på den ;)
2015 P85D

Cookie Monster

Også nytt koblingskjema for biler produsert fra 21 oktober 2017.

Siste endring der var 14 oktober 2016.
2015 P85D

Cookie Monster

Nytt delenummer på frontlykter og står de må byttes i par. Tyder på at de kanskje endelig er oppgradert etter LED lyktene fikk slakt i test i Usa og Tesla sa de skulle komme med en forbedring.
2015 P85D

Voll1

Det betyr vel at de fleste biler solgt nå under rentekampanjen IKKE omfattes av disse oppgraderingene!? Eller er det slik at MCU og frontlykter er i produksjon allerede/snart, men at det vil skje noe "annet" med biler produsert etter 21/10? 

Det er altså fortsatt slik at vi bestiller siste skrik, så endrer Tesla alt i "leveringsperioden", og vi får utlevert noe utdaterte greier.  :-)  Thats life 
Model S  2013-2018
Model X  2017-

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#37
Høyttaler for fotgjenger lyd er nå tilbake igjen i koblingskjema fra 21 oktober prod.

Edit den var faktisk der også på den tidligere. Så er nok bare ikke i bruk enn så lenge.
2015 P85D

Paul

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 22. august 2017, klokken 08:37
Også nytt koblingskjema for biler produsert fra 21 oktober 2017.

Siste endring der var 14 oktober 2016.

Hvordan fant du dato 21 October 2017?

betyr det noe "announcment" i October fra Elon?
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Cookie Monster

Ser ut som Tesla går over til automatsikringer for de store til 12V systemet. Istedenfor den gamle typen som har vært på biler i alle år.

Samt redundant strøm til servostyring.
2015 P85D

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Cookie Monster

Ja koblingskjema er for "October 21, 2017 through Current Production"

Forrige versjon var "October 14, 2016 through Current Production"

Denne skulle nok egentlig ikke legges ut så tidlig.
2015 P85D

Cookie Monster

#42
BLir kanskje 2 radarer i front. Er nå lagt opp dobbelt kabling der også Primary og secondary.

Samt secondary Autopilot ECU. Ser altså ut som de planlegger for 2 stykker AP ECU nå for redundas eller i det minste 2 strømkilder. Den ene er 30A og andre 10A så tyder mest på at det kommer en til som krever mindre strøm.

Kom ikke som noe stor overraskelse siden er krav om redundans for level 4/5. Så bilen i det minste kan styre inn til siden skulle noen viktige komponenter feile.
2015 P85D



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA