Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd ved endring av fart i lav hastighet

Startet av pers1, onsdag 04. oktober 2017, klokken 18:44

« forrige - neste »

kristian86

Kan aldri kjøpe ny tesla hvis man er redd for endringer :p
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

Cookie Monster

Bare det samme som står oppført der som står på forrige sidene her. Model X og S følger stort sett hverandre ganske likt siden de har så mye deler felles.
2015 P85D

Siggen

Sitat fra: AttackOfTheMac på tirsdag 22. august 2017, klokken 09:49
Joa, men har du en link eller noe ? Screenshot osv :p

Du spiller internett. Å tilegne seg basis informasjon om det man lurer på burde ikke være så vanskelig..

https://service.teslamotors.com/

ludwig_holberg

Gir endringene noe hint om dette er endringer som kan være felles med innføring av nytt interiør? Eller er det f.eks. andre endringer man burde sett i tillegg isåfall?

alda

Och vips så var AP2.0 utdaterad - innan den ens har börjat fungera :o
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

jazzwheel

The spokesperson also said that all Model S, Model X, and Model 3 vehicles being ordered today come with the new hardware.

Det var for et par uker siden, og det går igjen at de sier endringene kom samtidig som Model3 produksjonen startet. Hvem har rett? Merker jeg dessverre stoler mer på delekatalogen til Tesla enn Electrek.

steam

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. august 2017, klokken 12:50
The spokesperson also said that all Model S, Model X, and Model 3 vehicles being ordered today come with the new hardware.

Det var for et par uker siden, og det går igjen at de sier endringene kom samtidig som Model3 produksjonen startet. Hvem har rett? Merker jeg dessverre stoler mer på delekatalogen til Tesla enn Electrek.

Jeg har en 75D i bestillinge (Bekreftet 31.07.2017) og denne har option code APH3. Så jeg har AP2.5 på bil som går i produksjon denne uken.

{
        "group_details": {
          "exclusive": false,
          "required_for_build": false,
          "options": [
            {
              "code": "APH3",
              "upgrade_rank": null
            },
            {
              "code": "APH0",
            },
            {
              "code": "APH2",
            }
          ]
        },
        "name": "AUTOPILOT_HARDWARE"
      }
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Cookie Monster

Kan være at delekatalogen har datoen feil eller når datoen det egentlig skulle kommer. Så Tesla for første? gang er tidligere ute med noe ;)

Det at den koden er endret tyder veldig på at endringene faktisk kommer på biler produsert fra rundt 21 august og ikke 21 oktober.
Er også rart at de legger ut noe som ikke kommer før ut i oktober i delekatalogen. Vanligvis kommer det ut der først når endringen er gjort.

2015 P85D

jazzwheel

Sitat fra: steam på tirsdag 22. august 2017, klokken 13:59
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. august 2017, klokken 12:50

Jeg har en 75D i bestillinge (Bekreftet 31.07.2017) og denne har option code APH3. Så jeg har AP2.5 på bil som går i produksjon denne uken.

{
        "group_details": {
          "exclusive": false,
          "required_for_build": false,
          "options": [
            {
              "code": "APH3",
            },
            {
              "code": "APH0",
            },
            {
              "code": "APH2",
            }
          ]
        },
        "name": "AUTOPILOT_HARDWARE"
      }

VIN på din? Min er 2135xx og er bekreftet etter din, men har allerede blitt produsert. Sier fortsatt APH2 på min.

mthoring

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. august 2017, klokken 14:39
VIN på din? Min er 2135xx og er bekreftet etter din, men har allerede blitt produsert. Sier fortsatt APH2 på min.

Min er nok ikke produsert enda, har fptt endret option code til APH3 nå, vin 2131xx, bekreftet 29/7
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

ChrisG

Jeg har VIN2154xx, den ble bekreftet 08.08, men ser fremdeles ut som om den står med kode APH2. Selger har bekreftet at den skal ha HW2.5.

jazzwheel

Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:07
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. august 2017, klokken 14:39

Min er nok ikke produsert enda, har fptt endret option code til APH3 nå, vin 2131xx, bekreftet 29/7

Det er altså serienummeret vi snakker om. Er det bare meg, eller er ikke nettopp poenget med serienummer at de er inkrementelle produksjonsnummer og at det skal kunne brukes til å spore produksjonen? Jeg kommer ikke i farten på noe annet sted hvor serienummer avviker på en slik måte.

daktari

ChrisG

Sitat fra: ChrisG på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:09
Jeg har VIN2154xx, den ble bekreftet 08.08, men ser fremdeles ut som om den står med kode APH2. Selger har bekreftet at den skal ha HW2.5.

Min ble bestilt med EAP, uten FSD.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA