Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd ved endring av fart i lav hastighet

Startet av pers1, onsdag 04. oktober 2017, klokken 18:44

« forrige - neste »

mthoring

Sitat fra: ChrisG på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:47
Sitat fra: ChrisG på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:09
Jeg har VIN2154xx, den ble bekreftet 08.08, men ser fremdeles ut som om den står med kode APH2. Selger har bekreftet at den skal ha HW2.5.

Min ble bestilt med EAP, uten FSD.

Min er også med EAP, uten FSD
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

mthoring

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:13
Det er altså serienummeret vi snakker om. Er det bare meg, eller er ikke nettopp poenget med serienummer at de er inkrementelle produksjonsnummer og at det skal kunne brukes til å spore produksjonen? Jeg kommer ikke i farten på noe annet sted hvor serienummer avviker på en slik måte.

VIN/understellsnummer blir tilordnet kort tid etter at bilen blir bekreftet, en god stund før bilen går i produksjon. Den faktiske produksjonsrekkefølgen kan være forskjellig.

jazzwheel

Sitat fra: ChrisG på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:09
Jeg har VIN2154xx, den ble bekreftet 08.08, men ser fremdeles ut som om den står med kode APH2. Selger har bekreftet at den skal ha HW2.5.
Interessant. Jeg spurte en selger hos Tesla nå, og han kunne verken bekrefte eller avkrefte og sa de ikke ville kommentere rykter om når hw-endringer kom.

lunitiks

@cookiemonster er du bombesikker på dette med ny mcu? hva er delnr på endringen du så
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Nei langt fra sikker. Bare det i kobling skjema vi kan se på som bekreftede endringer. Som skrevet flere ganger ser jeg bare det har kommet et nytt delenummer på den siden sist jeg sjekket;) så ingenting er 100% at det faktisk er mye nytt der. Kan være nok en ny revisjon bare. Har ikke vært inne på en stund nå. Sist jeg sjekket sluttet den på -C og sto ikke noe om Model X på S siden.

2015 P85D

Cookie Monster

Koblingskjema er nå endret fra 21 oktober til 21 august. Så var feil dato i Tesla sin service katalog.

Så da er det bekreftet at endringene som vises i koblingskjma altså "AP2.5" gjelder fra biler produsert fra den 21.
2015 P85D

steam

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. august 2017, klokken 14:39
Sitat fra: steam på tirsdag 22. august 2017, klokken 13:59
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. august 2017, klokken 12:50
The spokesperson also said that all Model S, Model X, and Model 3 vehicles being ordered today come with the new hardware.

Det var for et par uker siden, og det går igjen at de sier endringene kom samtidig som Model3 produksjonen startet. Hvem har rett? Merker jeg dessverre stoler mer på delekatalogen til Tesla enn Electrek.

Jeg har en 75D i bestillinge (Bekreftet 31.07.2017) og denne har option code APH3. Så jeg har AP2.5 på bil som går i produksjon denne uken.

{
        "group_details": {
          "exclusive": false,
          "required_for_build": false,
          "options": [
            {
              "code": "APH3",
              "upgrade_rank": null
            },
            {
              "code": "APH0",
            },
            {
              "code": "APH2",
            }
          ]
        },
        "name": "AUTOPILOT_HARDWARE"
      }

VIN på din? Min er 2135xx og er bekreftet etter din, men har allerede blitt produsert. Sier fortsatt APH2 på min.

VIN 2133XX

Skinnseter utsatte produksjon.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mthoring

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 23. august 2017, klokken 08:46
Koblingskjema er nå endret fra 21 oktober til 21 august. Så var feil dato i Tesla sin service katalog.

Så da er det bekreftet at endringene som vises i koblingskjma altså "AP2.5" gjelder fra biler produsert fra den 21.

Da innebærer vel dette mest sannsynlig at alle endringene observert i ny delekatalog (lykter, mcu, ap) følger med på biler som har fått option code APH3?

Cookie Monster

Det som er nevnt her av endringer sett i koblingskjema er bekreftet er AP 2.5 (APH3)

MCU og lykter er usikkert. Viste seg at siste nummeret på MCU bare var endret for EU versjonen. USA versjonen har enda samme som tyder på at den ikke er endret enda.

Lykter står det bare må byttes parvis nå. Så kan være en liten forskjell eller en stor. Delekatalogen er enda ikke oppdatert med de siste nye delene vi vet som feks Servostyring Gen3. Så er enda mulig det blir nytt. Bare ikke regn med det enn så lenge. Får se om de snart oppdaterer delekatalogen eller når de første blir levert ut i USA for å få svaret.

Er på høy tid at det blir oppdatert.
2015 P85D

jazzwheel

Det store spørsmålet er egentlig hvor store endringene er totalt sett, og om det kan rettferdiggjøre å kansellere ordren mot å tape depositumet. Foreløpig aner jeg ikke..

ModelS

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 23. august 2017, klokken 08:46

Det vil si at så lenge bilen ikke er gått i produksjon, men bestillingen ble gjort før denne datoen så vises AP2.5?
Jeg bestilte forrige tirsdag, derfor jeg lurer  :P
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

kristian86

Alle endringer er på biler produsert etter 21. august, dvs biler bestilt forrige uke er ganske trygge. Jeg bestilte 10.8 og bekreftet 15.8, og bilen skal visstnok produserer rundt 10. september..
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

ModelS

Sitat fra: kristian86 på onsdag 23. august 2017, klokken 12:35
Alle endringer er på biler produsert etter 21. august, dvs biler bestilt forrige uke er ganske trygge. Jeg bestilte 10.8 og bekreftet 15.8, og bilen skal visstnok produserer rundt 10. september..

10. september? Hos meg står det levering sent desember - januar 2018 (håper dette er ekstremt feil!) :)

Tesley

Jeg har også desember - januar 2018 (bekreftet 19. aug), men min kontaktperson sa at bilen hadde fått slot i starten av september. Så han mente at levering i november var ganske realistisk. Hvis en leser over forumet så er det veldig vanlig at MyTesla-datoene for levering endres flere ganger, og som regel i positiv retning.

Selv tror jeg ikke disse endringene vil utgjøre en veldig stor forskjell for bilen, men er jo lov å håpe. :)

EDIT: Der var levering endret til november - tidlig desember.
S75D - bekreftet 20. august

ModelS

Sitat fra: Tesley på onsdag 23. august 2017, klokken 13:21
Jeg har også desember - januar 2018 (bekreftet 19. aug), men min kontaktperson sa at bilen hadde fått slot i starten av september. Så han mente at levering i november var ganske realistisk. Hvis en leser over forumet så er det veldig vanlig at MyTesla-datoene for levering endres flere ganger, og som regel i positiv retning.

Selv tror jeg ikke disse endringene vil utgjøre en veldig stor forskjell for bilen, men er jo lov å håpe. :)

EDIT: Der var levering endret til november - tidlig desember.

Samme for min del nå. Står at bilen er i produksjon, samt at understellsnummeret har dukket opp  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA