Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: va driver tesla med fått nå 2 forskellige priser på bilen

Startet av Mippen, onsdag 20. september 2017, klokken 16:01

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:24
Nei du er ikke alene du har med deg en hærskare på 10 mann, Jeg håper egentlig ikke model 3 kommer med hengerfeste da vill ingen kjøpe x lenger, det er tross alt s og x som finansierer mod 3. For da klarer plutselig alle seg med mod 3 og ingen vill ha de andre lenger. Om 10.000 trekker seg gjør absolutt ingenting, mye mindre trafikk på SC også.

Høh? Er det ironidetektoren min som ikke fungerer?

Vi hadde aldri kjøpt Model 3 som hovedbil, til det er den alt for liten. Måtte jo lempet halvparten av bagasjen til hytteturen over på henger. Model X er akkurat passe stor ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:38
Høh? Er det ironidetektoren min som ikke fungerer?

Vi hadde aldri kjøpt Model 3 som hovedbil, til det er den alt for liten. Måtte jo lempet halvparten av bagasjen til hytteturen over på henger. Model X er akkurat passe stor ;)
Muligens noe som svikter her ja.. :P
Jeg mener jo at du har riktig tankegang, men de aller fleste som klager over tilhengerfeste her skal ha alt med mod.3 de er ikke interessert i s og x, bare forventer full  pakke med mode.3.

Har du virkelig ikke lagt merke til hvor mange som har kjørt store stasjonsvogner som plutselig klarer seg med leaf og Soul??  Det er jo selvsagt for og spare penger, får de h.feste på mod 3 så skal jeg love deg at bagasje til hyttetur "ikke er noe problem"..  ::) :o

snoemann

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:45
Muligens noe som svikter her ja.. :P
Jeg mener jo at du har riktig tankegang, men de aller fleste som klager over tilhengerfeste her skal ha alt med mod.3 de er ikke interessert i s og x, bare forventer full  pakke med mode.3.

Har du virkelig ikke lagt merke til hvor mange som har kjørt store stasjonsvogner som plutselig klarer seg med leaf og Soul??  Det er jo selvsagt for og spare penger, får de h.feste på mod 3 så skal jeg love deg at bagasje til hyttetur "ikke er noe problem"..  ::) :o

Jeg synes det er ganske sneversynt å fortelle folk som trenger hengerfeste at de er kravstore når de ønsker seg det.

Det er viktig å forstå at mange av de du nevner her som har gått fra en stor stasjonsvogn til en liten "Leaf" har inngått midlertidige kompromisser i påvente av bedre løsning. Noen av de som har gjort dette har gjort det både for å hjelpe elbilindustrien, og også for å hjelpe miljøet, noen har også gjort det av privatøkonomiske hensyn.

Samme hva den enkeltes motivasjon for dette byttet måtte være, så er det viktig å forstå at valget de har gjort hjelper oss alle, og burde applauderes istedenfor å harseleres med.
Dessuten er det ikke alle som kan eller ønsker å ha en mye større og dyrere Model S eller X selvom de har hatt stor stasjonsvogn før.

Model S og X er mye større enn tradisjonelle "store" stasjonsvogner, og de koster ganske mye mer penger.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

cirys1

Sitat fra: snoemann på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:49
Jeg synes det er ganske sneversynt å fortelle folk som trenger hengerfeste at de er kravstore når de ønsker seg det.

Det er viktig å forstå at mange av de du nevner her som har gått fra en stor stasjonsvogn til en liten "Leaf" har inngått midlertidige kompromisser i påvente av bedre løsning. Noen av de som har gjort dette har gjort det både for å hjelpe elbilindustrien, og også for å hjelpe miljøet, noen har også gjort det av privatøkonomiske hensyn.
Jeg syns og mener at "dere" er veldig kravstore for nå ønsker dere en bil som er stor nok, har alle de kule funksjonene, tilgang på SC og har t.feste. 
Å hjelpe elbilindustrien er det absolutt det dummeste jeg noengang har hørt noensinne, økonomiske hensyn så klart og jeg kan støtte den. Men det ville vært veldig dumt av Tesla og gi den "totalpakken", da ville alle klart seg med den billige lille bilen. De har fremdels ingen inntjening på mod 3 den ligger på S og X så om de kan gi litt uten og gi alt så tjener det Tesla stort. Og de vill allikevel selge i bøtter og spann fordi om 10k trekker seg.. "affordable transport" er hovedslagordet her, ikke en løsning på "alle" dine problemer i hverdagen med skitransport, IKEA hengeren osv.

Rolf Gjerdsjø

#64
Kunne noen ringt Audi og forklart dem at den absolutt eneste grunnen til at de ikke selger Q7 i tusentalls i Norge er at de tilbyr hengerfeste på A4? Dette vet nemlig noen på elbilforumet mye mer enn Audi om... ::)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

saftsuse

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:45
Sitat fra:  link=topic=34601.msg595414#msg595414 date=1501364290

Muligens noe som svikter her ja.. :P
Jeg mener jo at du har riktig tankegang, men de aller fleste som klager over tilhengerfeste her skal ha alt med mod.3 de er ikke interessert i s og x, bare forventer full  pakke med mode.3.

Har du virkelig ikke lagt merke til hvor mange som har kjørt store stasjonsvogner som plutselig klarer seg med leaf og Soul??  Det er jo selvsagt for og spare penger, får de h.feste på mod 3 så skal jeg love deg at bagasje til hyttetur "ikke er noe problem"..  ::) :o


[/quote]

Jeg forventer ikke full pakke på m3. Elon kan gjerne kaste AP på havet sammen med de fancy elektronisk justerbare dysene mm.
Så kan de som ønsker seg dette kjøpe den fine X eller S som du snakker om.

Jeg derimot trenger bare ett hengerfeste, og tar gjerne gamle billige manuelle plastdyser også.
Men ett simpelt hengerfeste betyr at jeg er kravstor og forventer "alt"? Seriøst? Eller troller du bare nå?
Mod3 kalles billig? 500k med litt ekstra utstyr. Det er i alle fall ikke hva jeg kaller billig. Det er det dobbelte av hva jeg er komfortabel med å gi for en bil.
Men jeg er villig til å gi noe mer for en elektrisk bil som forurenser mindre enn min ICE.

Her kommer altså mod3 som skal revolusjonere elbilen, ha dashbord som romfartøy osv. Men hengerfeste, er du gal mann. Kan da ikke ha hengerfeste på bilen som er for de uvaskede masser. Nei, da må du nok kjøpe en mod X. Hengerfeste er tross alt luksustilbehør for fiffen på vestkanten...
Jaggu bra ikke forhandleren av mine ICE biler tenker slik. Da hadde jeg aldri hatt råd til en bil med hengerfeste.

Og ja, jeg er interessert i Mod X. Men med min inntekt så er selv en mod 3 til en halv mill. Egentlig for mye.
Er ikke alle som tjener like mye som deg vet du.....

Uten hengerfeste så blir det ikke noen modell 3 på meg. Da blir det ny ICE i stedet. Med mindre nye Leaf eller Kona kommer med hengerfeste.
Eidsvoll
Har lyst på i-Miev

Mippen

https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/716708661024804866

Elon har sagt at den skal komme med krok, og hvis den ikke gjør det vil mange som har bestilt bilen med det som en av hoved grunnene bli skuffet. Folk er forskjellige og har ulike behov. Selv har jeg en Model S da det ikke var noen andre biler med den rekkevidden når jeg skulle ha en elbil. Jeg har hele tiden kjempet for å få lov til å montere krok på min TMS, men det gikk ikke. Fikk i stedet beskjed om å kjøpe Model X som
jeg ikke er så fan av pga. dørene og manglende mulighet for takboks mm. Når jeg hørte om Model 3 og at den ville få krok og tilsvarende rekkevidde som min 85 kWh TMS bestemte jeg meg for å bestille den. Vi trenger ikke en stor TMS eller TMX. Med krok og takboks er ferie ikke noen problem. Hva skal vi med all plassen til daglig? Det blir for dumt å argumentere for at man bør være fornøyd med bilen når man ikke får det man har blitt lovet.

For å få flest mulig til å velge elektrisk er det viktig at bilen dekker de fleste sine behov. Uten krok vil den fall gjennom for mange Europeere.
Fremtiden er elektrisk.

cirys1

Sitat fra: saftsuse på søndag 30. juli 2017, klokken 00:29
Jeg forventer ikke full pakke på m3. Elon kan gjerne kaste AP på havet sammen med de fancy elektronisk justerbare dysene mm.
Så kan de som ønsker seg dette kjøpe den fine X eller S som du snakker om.

Jeg derimot trenger bare ett hengerfeste, og tar gjerne gamle billige manuelle plastdyser også.
Men ett simpelt hengerfeste betyr at jeg er kravstor og forventer "alt"? Seriøst? Eller troller du bare nå?
Mod3 kalles billig? 500k med litt ekstra utstyr. Det er i alle fall ikke hva jeg kaller billig. Det er det dobbelte av hva jeg er komfortabel med å gi for en bil.
Men jeg er villig til å gi noe mer for en elektrisk bil som forurenser mindre enn min ICE.

Her kommer altså mod3 som skal revolusjonere elbilen, ha dashbord som romfartøy osv. Men hengerfeste, er du gal mann. Kan da ikke ha hengerfeste på bilen som er for de uvaskede masser. Nei, da må du nok kjøpe en mod X. Hengerfeste er tross alt luksustilbehør for fiffen på vestkanten...
Jaggu bra ikke forhandleren av mine ICE biler tenker slik. Da hadde jeg aldri hatt råd til en bil med hengerfeste.

Og ja, jeg er interessert i Mod X. Men med min inntekt så er selv en mod 3 til en halv mill. Egentlig for mye.
Er ikke alle som tjener like mye som deg vet du.....

Uten hengerfeste så blir det ikke noen modell 3 på meg. Da blir det ny ICE i stedet. Med mindre nye Leaf eller Kona kommer med hengerfeste.
Dette innlegget er meget "rart" for meg, mod3 havner ikke på 500k visst du ikke skal ha den som går lengst og har alle opsjonene. Du er ikke interessert i h.feste du er intressert i en bil som kan alt med h.feste, det som er økonomisk riktig for deg er og ha en bil stående på tunet til 20.000kroner med h.feste som du kan bruke når du vill og fortsette og kjøre Leaf.
Jeg tjener forresten ikke så mye men når jeg skal ha meg ny bil og en S-max til 600k kommer dårligere ut enn en model X til 850k så kjører jeg bare på. Den skal kun trekke campingvogn, til "skitne" henger ting så har jeg en Forester.

snoemann

Sitat fra: cirys1 på søndag 30. juli 2017, klokken 00:28
Jeg syns og mener at "dere" er veldig kravstore for nå ønsker dere en bil som er stor nok, har alle de kule funksjonene, tilgang på SC og har t.feste. 
Å hjelpe elbilindustrien er det absolutt det dummeste jeg noengang har hørt noensinne, økonomiske hensyn så klart og jeg kan støtte den. Men det ville vært veldig dumt av Tesla og gi den "totalpakken", da ville alle klart seg med den billige lille bilen. De har fremdels ingen inntjening på mod 3 den ligger på S og X så om de kan gi litt uten og gi alt så tjener det Tesla stort. Og de vill allikevel selge i bøtter og spann fordi om 10k trekker seg.. "affordable transport" er hovedslagordet her, ikke en løsning på "alle" dine problemer i hverdagen med skitransport, IKEA hengeren osv.

Du kan jo tro hva du vil når det kommer til folk sine insentiver for å kjøpe elbil, men du bommer gigantisk når du tror at det er mange mennesker i markedet for enten en model 3 ELLER en model X. Disse bilene ligger i godt separerte økonomiske klasser, og dermed vil effekten av å ikke inkludere hengerfeste på model 3 "for å få potensielle kunder til å kjøpe model x isteden" være ekstremt marginal.

Jeg er helt overbevist om at Tesla hadde tjent mer penger på å selge hengerfeste som en tilleggsopsjon med god margin på prisen, enn å håpe at noen svært få vil kjøpe model X isteden.
Og jeg tror nok at om noen måneder vil vi se hengerfeste komme som opsjon, enten som godkjent "after market" montering, eller allerede ved nybestilling.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

cirys1

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på søndag 30. juli 2017, klokken 00:28
Kunne noen ringt Audi og forklart dem at den absolutt eneste grunnen til at de ikke selger Q7 i tusentalls i Norge er at de tilbyr hengerfeste på A4? Dette vet nemlig noen på elbilforumet mye mer enn Audi om... ::)
Er du ferdig og redigere..  ::) ::)
To helt forskjellige klasser, men slik er det ikke i elbilverden, de som har kjørt Passat og Avensis hele livet klarer seg plutselig med en Leaf plassmessig, må bare ha h.feste så er de i boks.
Selvsagt kun det økonomiske perspektivet, så nå ønsker man ALT SC h,feste, AP osv..

snoemann

Sitat fra: cirys1 på søndag 30. juli 2017, klokken 00:48
Dette innlegget er meget "rart" for meg, mod3 havner ikke på 500k visst du ikke skal ha den som går lengst og har alle opsjonene. Du er ikke interessert i h.feste du er intressert i en bil som kan alt med h.feste, det som er økonomisk riktig for deg er og ha en bil stående på tunet til 20.000kroner med h.feste som du kan bruke når du vill og fortsette og kjøre Leaf.
Jeg tjener forresten ikke så mye men når jeg skal ha meg ny bil og en S-max til 600k kommer dårligere ut enn en model X til 850k så kjører jeg bare på. Den skal kun trekke campingvogn, til "skitne" henger ting så har jeg en Forester.

Det er da absolutt ikke slik at folk flest bare "kan ha en Forester stående på tunet".
Dessuten, har du regnet på hva det egentlig koster å "ha en Forester stående på tunet" ? Det virker ikke slik for meg. Du bommer når du forteller saftsuse hva som er mest økonomisk fornuftig for ham.
I tillegg til dette vil jeg bare si at man ikke er vill om man kjører Leaf.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: saftsuse på søndag 30. juli 2017, klokken 00:29
Jeg forventer ikke full pakke på m3. Elon kan gjerne kaste AP på havet sammen med de fancy elektronisk justerbare dysene mm.
Så kan de som ønsker seg dette kjøpe den fine X eller S som du snakker om.

Jeg derimot trenger bare ett hengerfeste, og tar gjerne gamle billige manuelle plastdyser også.
Men ett simpelt hengerfeste betyr at jeg er kravstor og forventer "alt"? Seriøst? Eller troller du bare nå?
Mod3 kalles billig? 500k med litt ekstra utstyr. Det er i alle fall ikke hva jeg kaller billig. Det er det dobbelte av hva jeg er komfortabel med å gi for en bil.
Men jeg er villig til å gi noe mer for en elektrisk bil som forurenser mindre enn min ICE.

Her kommer altså mod3 som skal revolusjonere elbilen, ha dashbord som romfartøy osv. Men hengerfeste, er du gal mann. Kan da ikke ha hengerfeste på bilen som er for de uvaskede masser. Nei, da må du nok kjøpe en mod X. Hengerfeste er tross alt luksustilbehør for fiffen på vestkanten...
Jaggu bra ikke forhandleren av mine ICE biler tenker slik. Da hadde jeg aldri hatt råd til en bil med hengerfeste.

Og ja, jeg er interessert i Mod X. Men med min inntekt så er selv en mod 3 til en halv mill. Egentlig for mye.
Er ikke alle som tjener like mye som deg vet du.....

Uten hengerfeste så blir det ikke noen modell 3 på meg. Da blir det ny ICE i stedet. Med mindre nye Leaf eller Kona kommer med hengerfeste.

Du setter fingeren midt i puddingen. Hengerfeste er vitterlig ikke å være "kravstor" på en bil som skal vise verden at man kan overveie å droppe ICE-motorer i det store og hele. Men når det er sagt, jeg er forsiktig optimist med tanke på Elon Musk sin tweet og det faktum at AWD ikke går i produksjon helt ennå, det kan komme noe der. Hengerfeste er kanskje en større greie i Europa enn USA?

Og for alle som ikke vil ha hengerfeste på sin bil - det er ikke verre enn å bestille bilen uten. ;)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

cirys1

Sitat fra: snoemann på søndag 30. juli 2017, klokken 00:52
Du kan jo tro hva du vil når det kommer til folk sine insentiver for å kjøpe elbil, men du bommer gigantisk når du tror at det er mange mennesker i markedet for enten en model 3 ELLER en model X. Disse bilene ligger i godt separerte økonomiske klasser, og dermed vil effekten av å ikke inkludere hengerfeste på model 3 "for å få potensielle kunder til å kjøpe model x isteden" være ekstremt marginal.

Jeg er helt overbevist om at Tesla hadde tjent mer penger på å selge hengerfeste som en tilleggsopsjon med god margin på prisen, enn å håpe at noen svært få vil kjøpe model X isteden.
Og jeg tror nok at om noen måneder vil vi se hengerfeste komme som opsjon, enten som godkjent "after market" montering, eller allerede ved nybestilling.
Jeg har ikke aldri sagt at mod3 og X er i samme "klasse" jeg tror Tesla gjør det veldig lurt i og ikke inkludere h.feste for mod 3, for det som skjer er at "alle" går ned på "levestanderen" de klarer seg med mod 3 til ALT. OG det må du være enig i er en forferdelig dårlig markedsstrategi når det s og x som gir penger til firma. Nå har man faktisk fått på plass en middels stor sedan med god plass, selvkjørende kapasiteter etterhvert og tilgang til SC nettverk, så lenge det holder for 90% så er det mer enn godt nok.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: cirys1 på søndag 30. juli 2017, klokken 00:55
Er du ferdig og redigere..  ::) ::)
To helt forskjellige klasser, men slik er det ikke i elbilverden, de som har kjørt Passat og Avensis hele livet klarer seg plutselig med en Leaf plassmessig, må bare ha h.feste så er de i boks.
Selvsagt kun det økonomiske perspektivet, så nå ønsker man ALT SC h,feste, AP osv..

Det er her du bommer monumentalt. Hele idéen med Model 3 er at elbiler skal bli allemannseie. En Model X vil aldri bli noen bil for alle, til det er den alt for dyr. Hadde det vært sånn at alle kunne klart seg med Leaf plassmessig, så hadde ikke Tesla solgt mange Model S om man skal følge din logikk.

Alternativet til en Model 3 uten hengerfeste er ikke en Model X. Det er et annet merke.

Men det er trist om det plager deg at mange av oss trenger en bil med hengerfeste, og ønsker oss dette på Model 3. Skulle gjerne hatt det på S'en også, men det får jeg ikke. Det er OK, og det visste jeg før jeg bestilte den. Men da må erstatteren til diesel-Mondeoen ha det.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

cirys1

Sitat fra: snoemann på søndag 30. juli 2017, klokken 00:56
Det er da absolutt ikke slik at folk flest bare "kan ha en Forester stående på tunet".
Dessuten, har du regnet på hva det egentlig koster å "ha en Forester stående på tunet" ? Det virker ikke slik for meg. Du bommer når du forteller saftsuse hva som er mest økonomisk fornuftig for ham.
I tillegg til dette vil jeg bare si at man ikke er vill om man kjører Leaf.

Ett typisk eksempel på at man gjerne vill ha alt.. I forhold til og kjøpe seg en ny bil 500k så er det vannvittig billig og ha en Forester på tunet, har du regnet på det??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA