Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: va driver tesla med fått nå 2 forskellige priser på bilen

Startet av Mippen, onsdag 20. september 2017, klokken 16:01

« forrige - neste »

Mippen

En av hovedgrunnen til at jeg bestilte Model 3 var rekkevidde og mulighet for hengerfeste. Ikke minst er den av en størrelse som "konemor" godkjenner. Model S er litt for stor og klumpete til at hun vil kjøre den noe særlig. Derfor er heller ikke Model X så aktuell. To TM3 eller en TM3 og en annen vanlig elbil er/var planen, men må ha krok. Nå leser jeg imidlertid hos broom at den ikke vil komme med hengerfeste. Det er en av de viktigste grunnene til at jeg bestilte den. Hva tenker dere andre? Dual motor var også et stort argument for meg, men den kommer ikke før i begynnelsen av 2018.

Her er gammel artikkel fra broom med 4 gode grunner til at den vil selge bra. http://www.tv2.no/a/8188857/

Dagens artikkel http://www.tv2.no/a/9268044/

SitatFår Model S Hengerfeste? Nei. Ingen planer om det.

Fremtiden er elektrisk.

eKramer

Kan det være de produserer de i bolker? At de når bilen er klar for levering til norge, vil introdusere valgmuligheten for nettopp dette? Norge er vel et av landene med mest bruk og etterspørsel av hengerfeste!?. Dette er også noe jeg veide opp som en av grunnene til å skaffe model 3.
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

AmocoCadiz

Er Broom som hevder dette. Som nevnt andre steder er det muligheter at hengerfeste kommer som future options.
Fortsatt tidlig i lanseringsprosessen og alle websiter  (Tesla og andre medier) er sikkert ikke helt oppdatert heller.

Mippen

De har vel spurt noen med info hos Tesla regner jeg med.
Fremtiden er elektrisk.

eKramer

Musk har for mye å tape ved å ikke innføre det, jeg tror det vil bli en del av effektiviseringen av produksjonen. Håper hvertfall det blir.
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Mippen

Jeg ble i hvertfall usikker nå på hva jeg skal gjøre.
Fremtiden er elektrisk.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Mippen på lørdag 29. juli 2017, klokken 12:45
Jeg ble i hvertfall usikker nå på hva jeg skal gjøre.

Jeg tar ihvertfall ikke ut mine M3 uten hengerfeste for eget bruk. Da blir det kun mtp videresalg. De fleste jeg kjenner som har reservasjoner har satt hengerfeste som viktig årsak for reservasjonen.

Bilen er for liten for vår familie som nummer 1 bil. I dag har jeg en EL kangoo med hengerfeste som nr2 bil, og det er helt uaktuelt å bytte den ut med en bil som ikke har hengerfeste.

Diravi

Sitat fra: eKramer på lørdag 29. juli 2017, klokken 12:42
Musk har for mye å tape ved å ikke innføre det, jeg tror det vil bli en del av effektiviseringen av produksjonen. Håper hvertfall det blir.

Redd han ikke har SÅ mye å tape. Det er stort sett bare vi Nord-Europeere som er opptatt av å bruke en middels stor sedan til å trekke en henger, og vi er nok en liten andel av totalmarkedet for Model 3.

Amerikanerne bruker en av de andre bilene sine (fortrinnsvis da pickupen eller SUV-EN),leier varebil eller bestiller hjemkjøring. Eller låner pappas pickup hvis de er single og derfor bare har en bil.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

cirys1

Hvorfor skal ikke denne bilen selge i bøtter og spann uten hengerfeste??
Leaf, e-golf, Soul osv selger i kjempestort antall uten h.feste.

Jeg blir neste litt provosert at noen tror de skal få i pose og sekk med denne bilen, det er en billig Tesla for de store massene ikke en stor familiebil som skal dekke alle behov.

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.

Apfelsaft

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05
Hvorfor skal ikke denne bilen selge i bøtter og spann uten hengerfeste??
Leaf, e-golf, Soul osv selger i kjempestort antall uten h.feste.

Jeg blir neste litt provosert at noen tror de skal få i pose og sekk med denne bilen, det er en billig Tesla for de store massene ikke en stor familiebil som skal dekke alle behov.

Provosert?! Tilhengerfeste er en smal sak og det er ingenting som står i veien for å tilby det.

Du kan heller ikke klage når mange bruker fossilbiler av nettopp denne grunn. Det er latskap å ikke tilby tilhengerfeste på elbiler!

Jeg er nemlig en av mange elbileiere som ikke har tilhengerfeste på bilen. En ting er sikkert, det blir ikke en bil til uten. Så det at bilene selger mye uten skulle ikke bety noenting som helst!

Tilhengerfeste er for det første en ting som elbiler trenger, det er lovet på av Tesla og det er et stort behov for det i visse markeder. Norge er et stort marked for Tesla. Det er heller ikke vanskelig for en produsent å tilby dette. Vi betaler tross alt for utstyret.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Apfelsaft

Tilhengerfeste er grunnen til at jeg reserverte. Blir ingen Model 3 uten. Kjører heller en gammel rusthaug av en bil fremfor noe uten tilhengerfeste.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

ok67

Nei, F.eks Renault Kango kan leverast med hengarfeste. Er dog ingen personbil så er nok uaktuell for dei fleste.

Tesla Model 3 AWD-LR
iMiev 2013 som jr. har overtatt

jkirkebo

Sitat fra: ok67 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:17
Nei, F.eks Renault Kango kan leverast med hengarfeste. Er dog ingen personbil så er nok uaktuell for dei fleste.

Og tillatt hengervekt er så lav at den i praksis ikke er brukbar til noe som helst. Den kan ikke trekke varehengeren min tom engang...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knut.aulie

Kangoo, Buddy og E NV200 (vare) kan alle trekke henger.

Lurer på om ikke Saxo el også kan det.

I tillegg er det mange som kan ha hengerfeste for sykkelstativ........

Apfelsaft

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:26
Kangoo, Buddy og E NV200 (vare) kan alle trekke henger.

Lurer på om ikke Saxo el også kan det.

I tillegg er det mange som kan ha hengerfeste for sykkelstativ........
Som jkirkebo sier, trekkapasiteten er så latterlig at det er å regne som tilbehørskrok, ikke tilhengerfeste. Det kan ikke brukes til noe.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA