Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: va driver tesla med fått nå 2 forskellige priser på bilen

Startet av Mippen, onsdag 20. september 2017, klokken 16:01

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:26
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.
Kangoo, Buddy og E NV200 (vare) kan alle trekke henger.

Lurer på om ikke Saxo el også kan det.

I tillegg er det mange som kan ha hengerfeste for sykkelstativ........

Hvorfor gidder ikke folk og sjekke opp i litt før de svarer, disse bilene du nevner her hvor mye kan de trekke??
H.feste for sykler også videre kan man montere på alle biler.

cirys1

Sitat fra: Apfelsaft på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:14
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05
Hvorfor skal ikke denne bilen selge i bøtter og spann uten hengerfeste??
Leaf, e-golf, Soul osv selger i kjempestort antall uten h.feste.

Jeg blir neste litt provosert at noen tror de skal få i pose og sekk med denne bilen, det er en billig Tesla for de store massene ikke en stor familiebil som skal dekke alle behov.

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.
Provosert?! Tilhengerfeste er en smal sak og det er ingenting som står i veien for å tilby det.

Du kan heller ikke klage når mange bruker fossilbiler av nettopp denne grunn. Det er latskap å ikke tilby tilhengerfeste på elbiler!

Jeg er nemlig en av mange elbileiere som ikke har tilhengerfeste på bilen. En ting er sikkert, det blir ikke en bil til uten. Så det at bilene selger mye uten skulle ikke bety noenting som helst!

Tilhengerfeste er for det første en ting som elbiler trenger, det er lovet på av Tesla og det er et stort behov for det i visse markeder. Norge er et stort marked for Tesla. Det er heller ikke vanskelig for en produsent å tilby dette. Vi betaler tross alt for utstyret.

Så hvorfor tilbyr ikke BMW de da?? Når det er så uproblematisk?? Det er bare X som har noen hengervekt og snakke om av elbiler. Alikevell så selges det mye i3 selv uten forstå det.. ::)

knut.aulie

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:40
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:26
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.
Kangoo, Buddy og E NV200 (vare) kan alle trekke henger.

Lurer på om ikke Saxo el også kan det.

I tillegg er det mange som kan ha hengerfeste for sykkelstativ........

Hvorfor gidder ikke folk og sjekke opp i litt før de svarer, disse bilene du nevner her hvor mye kan de trekke??
H.feste for sykler også videre kan man montere på alle biler.
Hvorfor gidder ikke " folk" å skrive det de mener?
Hvis du hadde skrevet over 1500 kg, tung henger eller lignende så hadde ikke jeg sagt noe!

Det er mange som hadde klart seg med lett henger. Jeg er en av dem. Men de nevnte bilene (X, Kagoo m.fl) er helt uaktuelle.

Lynet

Til og med gamle Buddy er godkjent med hengerfeste.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Epleskreller

Rav 4 Ev kan vel også trekke henger, men den er litt vrien å få tak i :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eKramer

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05
Hvorfor skal ikke denne bilen selge i bøtter og spann uten hengerfeste??
Leaf, e-golf, Soul osv selger i kjempestort antall uten h.feste.

Jeg blir neste litt provosert at noen tror de skal få i pose og sekk med denne bilen, det er en billig Tesla for de store massene ikke en stor familiebil som skal dekke alle behov.

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.

Jeg kan godt forstå at folk har forventninger til at denne bilen blir levert med hengerfeste. Musk har jo sakt det selv..
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Mippen

Noen konkrete eksempel på elbiler som kan trekke henger? Vi må ha to biler og helst to elbiler og en må ha krok. TMX er ikke så aktuell.
Fremtiden er elektrisk.

Joachim@sancon.no

#22
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.

Jeg har en Kangoo med hengerfeste, og selv om den ikke kan dra så veldig mye lovlig, så er det null problem å dra ett tonn med bilen.

Selv bruker jeg en henger som veier 250kg og da har jeg ca 150kg til jeg når Max grensa.  Skal jeg hente noe tunge saker som tørrbetong og murstein, så slenger jeg bare inn i bilen.

Bilen funker faktisk meget bra til henger bruk, og jeg er svært fornøyd med at jeg skiftet ut vår gamle vw sharan.


cirys1

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:51

Hvorfor gidder ikke " folk" å skrive det de mener?
Hvis du hadde skrevet over 1500 kg, tung henger eller lignende så hadde ikke jeg sagt noe!
Fordi man tar det nesten som en selvfølge at når man skal trekke tilhenger så trenger man gjerne litt vekt, med under 400 kg og de letteste tilhengere jeg har sett ligger på  ca 150-200kg så står man igjen med under 200kg på tilhengeren, så ganske ubrukelig.

cirys1

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 29. juli 2017, klokken 20:09
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.

Ikke helt riktig. Renault Kangoo fås med hengerfeste. Og det funker svært bra for mitt behov. Enkelte ganger kan det være jeg har litt ekstra vekt på kroken enn hva som er lovlig.
370 kg og tilhengeren veier?? Ikke rart at du må kjøre ulovlig..

Apfelsaft

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:43
Så hvorfor tilbyr ikke BMW de da?? Når det er så uproblematisk?? Det er bare X som har noen hengervekt og snakke om av elbiler. Alikevell så selges det mye i3 selv uten forstå det.. ::)
Det svarte jeg allerede på. Latskap. De tenker business. Hvorfor gjøre mer enn hva som er nødvendig for å tjene penger?

Det er ikke spørsmål om det selger eller ikke. Det selges milliarder med plastikkprodukter med elendig kvalitet hver dag. Det betyr ikke at det er en bra ting og at det er å trekke etter.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

cirys1

Sitat fra: Apfelsaft på lørdag 29. juli 2017, klokken 20:25
Det svarte jeg allerede på. Latskap. De tenker business. Hvorfor gjøre mer enn hva som er nødvendig for å tjene penger?

Kanskje også Tesla vill tjene penger, de tilbyr allerede en modell med god tilhengervekt.

Får man "alt" med modell 3 så vill salget på S og X stupe, for da klarer plutselig seg med en minibil.
Jeg har ikke tall på hvor mange som har hatt store stasjonsvogner tidligere men nå plutselig klarer seg med en fullstappet Leaf eller Soul for og spare noen kroner.

Apfelsaft

Sitat fra: Lynet på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:52
Til og med gamle Buddy er godkjent med hengerfeste.
300 kg...

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:51
Det er mange som hadde klart seg med lett henger. Jeg er en av dem. Men de nevnte bilene (X, Kagoo m.fl) er helt uaktuelle.
Når du har henholdsvis 322 og 374 kg trekkapasitet så er det ikke mye nyttelast når tilhengeren selv veier en del... Uansett hvordan du vrir og vender på det så er pinglegreier og det skal godt gjøres å ikke kjøre med overlast. Begynner det å regne bikker du nok over grensa skal du se.

Sitat fra: Mippen på lørdag 29. juli 2017, klokken 20:08
Noen konkrete eksempel på elbiler som kan trekke henger? Vi må ha to biler og helst to elbiler og en må ha krok. TMX er ikke så aktuell.
Hadde det fantes til en fordøyelig pris, hadde bilen stått i tunet mitt allerede. Model 3 er ditt eneste håp.

Jaguar sa at de dropped tilhengerfeste på I-PACE pga. rekkevidde... Noe som er helt latterlig. Min i3 kan kjøre gjennom hele landet med 50 % rekkevidde (som er tilhengerrekkevidde med margin), og jeg har den gamle modellen med bare 22 kWh kapasitet. Det sier litt.

Uansett bruker vi mest tilhenger lokalt og ikke på langtur - så uansett hvordan man vrir og vender på det så er rekkeviddeunnskyldingen syltynn.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Apfelsaft

#28
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 20:35
Kanskje også Tesla vill tjene penger, de tilbyr allerede en modell med god tilhengervekt.

Får man "alt" med modell 3 så vill salget på S og X stupe, for da klarer plutselig seg med en minibil.
Jeg har ikke tall på hvor mange som har hatt store stasjonsvogner tidligere men nå plutselig klarer seg med en fullstappet Leaf eller Soul for og spare noen kroner.
Det er det dummeste jeg har hørt. Model X koster nærmere en million... Det er en helt annen bil. Hvis de vil tjene ekstra penger så tilbyr de tilhengerfeste på Model S - noe tusenvis har bedt om i mange år. Henvendelser, underskriftskampanjer, poller og kunder som har snudd og gått andre vei.

Tilhengerfeste er essensielt. Spesielt om de vil at folk skal ta elbiler seriøst.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Måkemannen

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05
Hvorfor skal ikke denne bilen selge i bøtter og spann uten hengerfeste??
Leaf, e-golf, Soul osv selger i kjempestort antall uten h.feste.

Selvfølgelig vil den selge i bøtter og spann, ingen har sagt noe annet. Det unner jeg også Tesla. Det er på mange måter en gamechanger, for Tesla, for oss elbilgærninger, og for hele fuckings bilbransjen.

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05
Jeg blir neste litt provosert at noen tror de skal få i pose og sekk med denne bilen, det er en billig Tesla for de store massene ikke en stor familiebil som skal dekke alle behov.

Ingen har vel heller regnet med at denne skal dekke alle behovene som "storebrødrene" dekker (TMS og TMX). Det er ikke det folk blir skuffet over.

Det folk blir skuffet over er at sjefen selv har lovet at det kommer hengerfeste på denne bilen, men når det kommer til stykke ser det ut til at det ikke blir noen ting av. Folk liker ikke å bli løyet til.

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.

Det er også en bilmodell som starter på 700.000 i rimeligste utgave, og så øker det på. Har ikke satt meg inn i hvilke utstyrspakker som må til for å få hengerfeste på den, men man må bla opp litt mer enn 700.000 vil jeg tro? (Var det ikke sånn at man måtte ha luftfjæring for å få krok?)

Hvis vi ser til fossilmarkedet, så kan man velge og vrake i biler som enten har hengerfeste, eller det kan ettermonteres uten at noen letter så mye som et øyelokk. Det tar kortere tid å telle opp de bilmodellene som ikke kan få hengerfeste, enn alle de som kan få. Jeg kan også garantere deg at prisene ikke starter på 700.000 bare for å få mulighet til å dra en helt vanlig tilhenger, med et helt normalt stort lass.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA