Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: va driver tesla med fått nå 2 forskellige priser på bilen

Startet av Mippen, onsdag 20. september 2017, klokken 16:01

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Apfelsaft på mandag 31. juli 2017, klokken 19:44
Alternativet mitt er å kjøpe en gammel, forurensende fossilbil med hengerfeste. Du bryr deg kanskje ikke om det? Å få folk over på ren energi? Det er sinnsykt mange som ikke har elbil pga. denne grunn. Hvis jeg hadde 10 kroner for hver person som sa de ikke ville ha elbil fordi den ikke kunne trekke henger...

Første pri. for meg er ikke ren energi nei..
At folk ikke har elbil er at den enkle grunnen at rekkevidden og størrelsen ikke er ideell for familier, IKKE hengerfeste.(og selvsagt uten avgifter, bompenger osv.)
Hadde VW gitt ut Passat med el, 4wd og 60kWh så hadde det blitt en storselger..

Tesla er liksom den eneste som klarer alle kravene + at de har sømløs lading..

cirys1

Sitat fra: Apfelsaft på mandag 31. juli 2017, klokken 20:36
Dette blir for dumt.

Helt enig..
Du ønsker en elbil med ALT slik at du kan spare mest mulig kroner, bare nyt at du fremdeles kan kjøre gratis i bommen snart er det slutt..

Howard

Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 20:40
Sitat fra: Apfelsaft på mandag 31. juli 2017, klokken 19:44
Alternativet mitt er å kjøpe en gammel, forurensende fossilbil med hengerfeste. Du bryr deg kanskje ikke om det? Å få folk over på ren energi? Det er sinnsykt mange som ikke har elbil pga. denne grunn. Hvis jeg hadde 10 kroner for hver person som sa de ikke ville ha elbil fordi den ikke kunne trekke henger...

Første pri. for meg er ikke ren energi nei..
At folk ikke har elbil er at den enkle grunnen at rekkevidden og størrelsen ikke er ideell for familier, IKKE hengerfeste.(og selvsagt uten avgifter, bompenger osv.)
Hadde VW gitt ut Passat med el, 4wd og 60kWh så hadde det blitt en storselger..

Tesla er liksom den eneste som klarer alle kravene + at de har sømløs lading..

Den eneste grunnen til at jeg ikke har en TMS som familie-/primærbil, er at den ikke har hengerfeste. Som familiebil tikker den omtrent alle bokser ellers for de fleste av oss som er ferdige med barnevognstadiet på barna. Så kunne jeg kanskje kjøpt TMX i stedet, men prismessig er den over smertepunktet for hva jeg ønsker og kan bruke på bil (...og i tillegg ser den jo for jævlig ut...).

cirys1

Sitat fra: Howard på mandag 31. juli 2017, klokken 22:03
Den eneste grunnen til at jeg ikke har en TMS som familie-/primærbil, er at den ikke har hengerfeste. Som familiebil tikker den omtrent alle bokser ellers for de fleste av oss som er ferdige med barnevognstadiet på barna. Så kunne jeg kanskje kjøpt TMX i stedet, men prismessig er den over smertepunktet for hva jeg ønsker og kan bruke på bil (...og i tillegg ser den jo for jævlig ut...).

TMS fungerer veldig fint også på barnevognstadiet..  :)

Når TMX er "stygg" fordi du ikke har råd til den så kan jeg ikke hjelpe deg..  ;D

Model3 er en veldig mye mindre bil enn begge de andre, og veldig pussig at alle plutselig skal klare seg med små biler fordi de er el. og selvsagt har h.feste.

Howard

Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 22:16

Når TMX er "stygg" fordi du ikke har råd til den så kan jeg ikke hjelpe deg..  ;D

Model3 er en veldig mye mindre bil enn begge de andre, og veldig pussig at alle plutselig skal klare seg med små biler fordi de er el. og selvsagt har h.feste.

Nja, når jeg sier jeg ikke liker TMX, er det fordi jeg ikke liker den - ikke fordi den er utenfor rekkevidde prismessig. Den ligner jo strengt tatt på noe SsangYong kunne presentert for et par år siden (utenpå, altså!)...

Når det gjelder å klare seg med liten bil, kan jeg bare svare for meg selv. Jeg hadde aldri i verden vurdert M3 hvis TMS hadde hengerfeste. Da hadde jeg byttet stasjonsvogna i TMS og beholdt Leaf'en som bil nr 2.

TM3 blir for meg en erstatning for Leaf'en, men likevel skulle jeg svært gjerne hatt hengerfeste på den. Dette for å utvide bruksområdet på denne ene elektriske bilen vi ser ut til å ha i husstanden i overskuelig framtid.

cirys1

Sitat fra: Howard på mandag 31. juli 2017, klokken 22:34
Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 22:16

Nja, når jeg sier jeg ikke liker TMX, er det fordi jeg ikke liker den - ikke fordi den er utenfor rekkevidde prismessig. Den ligner jo strengt tatt på noe SsangYong kunne presentert for et par år siden (utenpå, altså!)...

Når det gjelder å klare seg med liten bil, kan jeg bare svare for meg selv. Jeg hadde aldri i verden vurdert M3 hvis TMS hadde hengerfeste. Da hadde jeg byttet stasjonsvogna i TMS og beholdt Leaf'en som bil nr 2.

TM3 blir for meg en erstatning for Leaf'en, men likevel skulle jeg svært gjerne hatt hengerfeste på den. Dette for å utvide bruksområdet på denne ene elektriske bilen vi ser ut til å ha i husstanden i overskuelig framtid.

Så hvorfor ikke bytte ut stasjonsvognen med TMS og leaf med en billig trekkbil..?

Howard

Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 22:46

Så hvorfor ikke bytte ut stasjonsvognen med TMS og leaf med en billig trekkbil..?

Fordi når familien er på langtur, trenger vi ofte hengerfeste.
Videre liker jeg å kjør el til daglig småkjøring. Vi bruker bare en bil i hverdagen, og til hverdagslig småkjøring (jobb, butikken, trening osv...) synes jeg Leaf'en er perfekt mens en TMS føler jeg er overkill.
Slik det er nå, bruker vi egentlig bare stasjonsvogna til lengre turer og når vi trenger hengerfeste (samt de gangene vi trenger to biler for å løse logistikken...). Hengerfeste på M3 ville derfor redusert fossilkjøringa enda mer.

cirys1

Sitat fra: Howard på mandag 31. juli 2017, klokken 23:05

Videre liker jeg å kjør el til daglig småkjøring. Vi bruker bare en bil i hverdagen, og til hverdagslig småkjøring (jobb, butikken, trening osv...) synes jeg Leaf'en er perfekt mens en TMS føler jeg er overkill.
Slik det er nå, bruker vi egentlig bare stasjonsvogna til lengre turer og når vi trenger hengerfeste (samt de gangene vi trenger to biler for å løse logistikken...). Hengerfeste på M3 ville derfor redusert fossilkjøringa enda mer.
Så da drar du på langtur med den lille bilen??
Tror forresten det kan bli mye styr når alle skal kjøre med henger innom SC de færreste er tilpasset dette..

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Howard

Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 23:09
Tror forresten det kan bli mye styr når alle skal kjøre med henger innom SC de færreste er tilpasset dette..

Øhhh...nei. Men all småkjøring med behov for hengerfeste som jeg nå bruker fossilbilen til, kunne eksempelvis blitt gjort med M3.
Samtidig tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for hengerkaos uansett hva utfallet av denne saken blir. Hengerkjøring blir nok ikke nevneverdig mer populært blant folk flest, selv om det skulle gå an å ha en henger bakpå M3.

cirys1

Sitat fra: Howard på mandag 31. juli 2017, klokken 23:23
Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 23:09

Øhhh...nei. Men all småkjøring med behov for hengerfeste som jeg nå bruker fossilbilen til, kunne eksempelvis blitt gjort med M3.
Samtidig tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for hengerkaos uansett hva utfallet av denne saken blir. Hengerkjøring blir nok ikke nevneverdig mer populært blant folk flest, selv om det skulle gå an å ha en henger bakpå M3.
"Fordi når familien er på langtur, trenger vi ofte hengerfeste." Okay [emoji108]

Howard

Jepp, det er grunnen til at jeg ikke har byttet stasjonsvogna med en modell S...

snoemann

Cirys1 : Morsomt at du kalle model 3 .. som er 10cm kortere enn en Ford S-Max for en liten bil...
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Cowboystrekk

Sitat fra: Howard på mandag 31. juli 2017, klokken 23:05

hold på Lraf og kjøp deg f.eks en Outlander PHEV:)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

THE

Og hvorfor i hele verden skulle noen ønske seg en Outlander PHEV til å trekke tilhenger? Bilen klarer jo knapt å dra seg selv opp en bakke når det er tomt for strøm på batteriet.

Jeg kan ikke forstå at noen har problem med å forstå at man ønsker en bil som fungerer som eneste bil i en familie når man må ut med ca en halv million kroner.

Jeg kjører en Saab 9-3 stasjonsvogn i dag, og den fungerer som familiebil på langtur, også med tilhenger/campingvogn på slep. Ønsket mitt er å få en elektrisk bil som kan gjøre det samme. Model X er alt for stor, tung og dyr etter min smak. Jeg vet at rekkevidden vil bli kortere med tilhenger på en Model 3, men det er ikke noe stort problem da de fleste tilhengerturene mine er under 100-150 km. Jeg kan gå å kjøpe med en liten bensin/dieselbil og få den levert med mulighet til å trekke tilhenger, og den muligheten vil jeg også ha på en elbil. Først da kan elbilen ta over for fossil i Norge.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

bmw2002

Sitat fra: Howard på mandag 31. juli 2017, klokken 22:34

:+1:

Første jeg tenkte når jeg så Model X også, SsangYong!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA