Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: va driver tesla med fått nå 2 forskellige priser på bilen

Startet av Mippen, onsdag 20. september 2017, klokken 16:01

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Apfelsaft på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:36
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:30
Hadde en snekker som dro over 4 tonn på en trippelboggihenger med Pathfinder diesel, så det er mange som drar tungt (og ulovlig i dette tilfellet).

Men tror nok et halvt tonn holder for mange. Og hadde passet bra til 3, energiforbruket på X med tungt lass er ikke lite..........!
Neineinei, dette skal liksom være en ekte bil. Ikke en jålebil. Den bør kunne trekke sin egen vekt! Deretter burde de justert opp trekkapasiteten på Model X som er uhyre lav (og trolig begrenset av den amerikanske trekkstandarden samt hjul). Den makser Class 3, det er sikkert grunner til at de ikke ville bevege seg over til Class 4.

Model X har ikke lav tilhengervekt, hvorfor gjentar du det så mange ganger??

Du må sammenligne den med luksusSUV``r ikke offroadere som Pajero,Pathfinder, Range Rover, dette er offroadere med låsbare differ så de trekker gjerne 3-3.5 tonn.
XC90 som jeg syns er den nærmeste og sammenligne med trekker 2400kg.

Apfelsaft

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:49
Model X har ikke lav tilhengervekt, hvorfor gjentar du det så mange ganger??

Du må sammenligne den med luksusSUV``r ikke offroadere som Pajero,Pathfinder, Range Rover, dette er offroadere med låsbare differ så de trekker gjerne 3-3.5 tonn.
XC90 som jeg syns er den nærmeste og sammenligne med trekker 2400kg.
Jo, den er lav for en SUV. Spesielt av dette kaliberet og hva de kunne ha utstyrt den med (en av faktorene var vel også rekkevidde mellom Superchargere). Før lansering var det snakk om mellom 8000 og 10000 lbs (som er det dobbelte av hva de justerte ned til, 5000 lbs).
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

jkirkebo

Sitat fra: Apfelsaft på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:24
Men uansett. Litt er bedre enn ingenting... Model X skulle hatt mer enn 2268 kg som maks trekkapasitet. Det er ganske lite for en SUV i den klassen.

Enig i det, kunne godt hatt 2600kg eller så som maks. Det hadde passet bra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Måkemannen

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:00
Sitat fra: Måkemannen på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:24
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:00
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=Ek33157


Så sannelig, og mer enn Kangooen i tillegg! Fortsatt ikke mye, men dette er jo på grensen til brukbart.

Nja, 460kg er jo ikke all verdens det heller. Varehengeren min har egenvekt på 470kg ;)

Det er langt fra ideelt, og man må fortsatt rulle rundt med en liten henger for å få meg seg noe særlig. Men med tanke på at Kangoo tar nesten 100kg mindre, er det, det bittelille utvalget tatt i betraktning, himmel.

Jeg var ikke klar over at Nissan sin varebil også kan ta henger før nå for litt siden.

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:49
Model X har ikke lav tilhengervekt, hvorfor gjentar du det så mange ganger??

Du må sammenligne den med luksusSUV``r ikke offroadere som Pajero,Pathfinder, Range Rover, dette er offroadere med låsbare differ så de trekker gjerne 3-3.5 tonn.
XC90 som jeg syns er den nærmeste og sammenligne med trekker 2400kg.

Audi Q7 klarer 3500kg. Den er vel definitivt i samme klasse?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:07
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:49
Model X har ikke lav tilhengervekt, hvorfor gjentar du det så mange ganger??

Du må sammenligne den med luksusSUV``r ikke offroadere som Pajero,Pathfinder, Range Rover, dette er offroadere med låsbare differ så de trekker gjerne 3-3.5 tonn.
XC90 som jeg syns er den nærmeste og sammenligne med trekker 2400kg.

Audi Q7 klarer 3500kg. Den er vel definitivt i samme klasse?
Den trekker en jumbojet den med V12 diesel, men den også har låsbare differ.
Jeg mener fremdeles at det er mer riktig og sammenligne den med noe batteri..

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Mippen på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:41
Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 29. juli 2017, klokken 20:09
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:05

Tesla er fremdeles det eneste bilmerket som tilbyr h.feste på en elbil.

Jeg har en Kangoo med hengerfeste, og selv om den ikke kan dra så veldig mye lovlig, så er det null problem å dra ett tonn med bilen.

Selv bruker jeg en henger som veier 250kg og da har jeg ca 150kg til jeg når Max grensa.  Skal jeg hente noe tunge saker som tørrbetong og murstein, så slenger jeg bare inn i bilen.

Bilen funker faktisk meget bra til henger bruk, og jeg er svært fornøyd med at jeg skiftet ut vår gamle vw sharan.

Hvilke Kangoo har du? Har aldri sett en med henger før.

Helt vanlig kangoo vare. Alle kangoo vare kan trekke henger mener jeg. Hengerfeste kostet 6000kr ferdig montert.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Rolf Gjerdsjø

Så lenge produsentene, og i dette tilfellet spesielt Tesla, ikke tar slike behov på alvor så tar det lengre tid for den store gemene hopen av bilkjøpere å ta elbiler på alvor også. Den tekniske "argumentasjonen" er syltynn.

Og argumentet om at "vil du ha hengerfeste, så kjøp Model X" er like dumt som om BMW skulle ha sagt at "vil du ha hengerfeste, kjøp X5. 3-serien får du det ikke på". Sånn er det som man vet ikke.

Men så gjenstår det å se, det kan jo være så enkelt at den kommer med mulighet for ettermontering av hengerfeste, men at det ikke er tilgjengelig fra fabrikk. Eventuelt at det ikke er prioritert akkurat nå for å få produksjonen i gang, men at det da ikke nevnes så ikke "alle" setter seg på gjerdet og drøyer bestillingen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

cirys1

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:45
Så lenge produsentene, og i dette tilfellet spesielt Tesla, ikke tar slike behov på alvor så tar det lengre tid for den store gemene hopen av bilkjøpere å ta elbiler på alvor også. Den tekniske "argumentasjonen" er syltynn.

Og argumentet om at "vil du ha hengerfeste, så kjøp Model X" er like dumt som om BMW skulle ha sagt at "vil du ha hengerfeste, kjøp X5. 3-serien får du det ikke på". Sånn er det som man vet ikke.

Men så gjenstår det å se, det kan jo være så enkelt at den kommer med mulighet for ettermontering av hengerfeste, men at det ikke er tilgjengelig fra fabrikk. Eventuelt at det ikke er prioritert akkurat nå for å få produksjonen i gang, men at det da ikke nevnes så ikke "alle" setter seg på gjerdet og drøyer bestillingen.

Hengerfeste er kjekt og ha, men det er ikke noe ankerpunkt. Slik tenker bare de som tror de skal få ALT med model 3. Elbiler selger i bøtter og spann i Norge selv uten hengerfeste. Det som har blitt meget spesielt med elbilkulturen i Norge er at veldig mange som var typiske statsjonsvogn kjøpere går over til mye mindre elbiler for og spare noen kroner og vill nå ha ALT i model 3.

THE

Og mange typiske stasjonsvognkjøpere har en liten elbil i tillegg til diesel stasjonsvogn. Håpet var jo at Model 3 kunne erstatte diesel stasjonsvogn, men nå ser det ut til at diesel fortsatt er framtida når det gjelder bil også desverre. Og ja, jeg skal ha tilhengerfeste på en bil og minst godkjent for 1300 kg tilhenger.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Måkemannen

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:05
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:45
Så lenge produsentene, og i dette tilfellet spesielt Tesla, ikke tar slike behov på alvor så tar det lengre tid for den store gemene hopen av bilkjøpere å ta elbiler på alvor også. Den tekniske "argumentasjonen" er syltynn.

Og argumentet om at "vil du ha hengerfeste, så kjøp Model X" er like dumt som om BMW skulle ha sagt at "vil du ha hengerfeste, kjøp X5. 3-serien får du det ikke på". Sånn er det som man vet ikke.

Men så gjenstår det å se, det kan jo være så enkelt at den kommer med mulighet for ettermontering av hengerfeste, men at det ikke er tilgjengelig fra fabrikk. Eventuelt at det ikke er prioritert akkurat nå for å få produksjonen i gang, men at det da ikke nevnes så ikke "alle" setter seg på gjerdet og drøyer bestillingen.

Hengerfeste er kjekt og ha, men det er ikke noe ankerpunkt. Slik tenker bare de som tror de skal få ALT med model 3. Elbiler selger i bøtter og spann i Norge selv uten hengerfeste. Det som har blitt meget spesielt med elbilkulturen i Norge er at veldig mange som var typiske statsjonsvogn kjøpere går over til mye mindre elbiler for og spare noen kroner og vill nå ha ALT i model 3.

Jeg har to krav til min nye elbil:
1.Brukbart lang rekkevidde i forhold til den jeg har nå (en Zoe R240, basismodellen av TM3 vil være mer enn nok)
2.Hengerfeste

Jeg har ingen interesse for å dra på en stasjonsvogn store deler av livet mitt, jeg har ikke stort behov for mye plass i bilen (utenom når jeg skal hente ett og annet møbel, eller kjøre skrot og skrammel på bosstippen eller hente noen materialer). Jeg kunne brukt den jeg har nå, til tross for den ringe rekkevidden, men den kommer aldri til å få krok.

SitatElbiler selger i bøtter og spann i Norge selv uten hengerfeste.

Sure. Men de hadde solgt enda bedre med.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:05
Hengerfeste er kjekt og ha, men det er ikke noe ankerpunkt. Slik tenker bare de som tror de skal få ALT med model 3. Elbiler selger i bøtter og spann i Norge selv uten hengerfeste. Det som har blitt meget spesielt med elbilkulturen i Norge er at veldig mange som var typiske statsjonsvogn kjøpere går over til mye mindre elbiler for og spare noen kroner og vill nå ha ALT i model 3.

Så alle vi som forventer hengerfestet som Elon Musk selv bekreftet, og har behov for dette, har bare for høye forventninger? Og fordi du ikke trenger hengerfeste, så gjør ingen andre det heller...?

Model 3 er en type bil som man bør kunne forvente greier noe så enkelt som en tilhenger tross alt er. Dette er den bilen som skal ta elbilen til det neste nivået, og skal gjøre den i stand til å være noe annet enn en sær greie for 0,3% av verdens bilkjøpere. Da er det virkelige livet faktisk noe som må takles for kundene, samme hvor dumt du personlig synes slike behov er.

For min del er dette veldig enkelt. Kommer Model 3 uten hengerfeste, så blir det enten en ny fossil bil i tillegg til S'en, eventuelt en annen elbil som kan by på dette. Ser i tråden at jeg neppe er alene.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

cirys1

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:18
Sitat fra: cirys1 på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:05
Hengerfeste er kjekt og ha, men det er ikke noe ankerpunkt. Slik tenker bare de som tror de skal få ALT med model 3. Elbiler selger i bøtter og spann i Norge selv uten hengerfeste. Det som har blitt meget spesielt med elbilkulturen i Norge er at veldig mange som var typiske statsjonsvogn kjøpere går over til mye mindre elbiler for og spare noen kroner og vill nå ha ALT i model 3.

Så alle vi som forventer hengerfestet som Elon Musk selv bekreftet, og har behov for dette, har bare for høye forventninger? Og fordi du ikke trenger hengerfeste, så gjør ingen andre det heller...?

Model 3 er en type bil som man bør kunne forvente greier noe så enkelt som en tilhenger tross alt er. Dette er den bilen som skal ta elbilen til det neste nivået, og skal gjøre den i stand til å være noe annet enn en sær greie for 0,3% av verdens bilkjøpere. Da er det virkelige livet faktisk noe som må takles for kundene, samme hvor dumt du personlig synes slike behov er.

For min del er dette veldig enkelt. Kommer Model 3 uten hengerfeste, så blir det enten en ny fossil bil i tillegg til S'en, eventuelt en annen elbil som kan by på dette. Ser i tråden at jeg neppe er alene.
Nei du er ikke alene du har med deg en hærskare på 10 mann, Jeg håper egentlig ikke model 3 kommer med hengerfeste da vill ingen kjøpe x lenger, det er tross alt s og x som finansierer mod 3. For da klarer plutselig alle seg med mod 3 og ingen vill ha de andre lenger. Om 10.000 trekker seg gjør absolutt ingenting, mye mindre trafikk på SC også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA