Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Pondus1

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:38
Sitat fra: Pondus1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:13
Den bommer på et viktig parameter, plass. Jeg er overrasket over å se bildet av han i baksetet, han sitter jo nesten på gulvet. Og 340 liter i bagasjen, med liten åpning virker å invitere til irritasjon. I tillegg står det små seter, med mine 187 cm kan det fort bli snaut. Ble skeptisk nå, hadde vurdert å legge inn en bestilling.

Enig - vi snakker om en bil som i praksis ikke rommer mer enn hva en golf gjør, faktisk mindre (341 liter i e-golf).
Å legge inn bestilling i dag vil også innebære en avgifts risiko da levering ikke kan forventes før i 2020 - da kan mye ha skjedd på avgiftssiden. Kanskje vi får en moms på 12%??  Hva den norske prisen blir er ennå ikke kjent, men et sted mellom 400k og 500k fullt utstyrt virker jo ikke usannsynlig - kommer det en avgift på 50k på toppen av dette så er nok eventyret over for denne gang..........

Forventes det 20 mnd leveringstid ved bestilling nå?

Øyvind.h

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 15. mai 2018, klokken 09:05
Data:

Sier seg selv at noe er galt her ja. Likt ut som i3 blir jo bare tull mtp hvor stort volum M3 har i bagasjen og under gulvet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Yngve

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 15. mai 2018, klokken 09:05
Data:

15 cuft er ca 425 liter.
17 cuft er ca 480 liter.
23 cuft er ca 650 liter.

En tabell som er riktigere etter europeisk målenorm er:

Nissan leaf 40kWh: 435 liter
Tesla model 3:       420 liter
Nissan Leaf:          370 liter
VW e-golf:            340 liter
BMW i3:                270 liter

I en hatchback kan man selvfølgelig stable til taket, men dette krever et ganske solid nett for å ta imot flygende objekter.

Skjøteledning

Fikk tatt en titt på en Model 3 som var utstilt i Tesla showroom på Manhattan.
Ble skuffet over opplevd kvalitet. Føltes veldig blikkboks, tankene gikk til Toyota Aygo som kona hadde for noen år siden. Trodde det skulle være en litt krympet utgave av Model S, men opplevde den som veldig billig.
På tross av det ikke er en hatchback fikk jeg inntrykk at det var godt med bagasjeplass, mye mer enn Golf.
Hadde tenkt å bytte selv til Model 3 fra S, da ungene er på vei til å flytte ut og behovet for en stor bil ikke er der lenger, men etter å ha sett model 3 så tror jeg at min S og jeg kommer til å ha et langt forhold.

Magnus Hansen

Man skal være forsiktig med å sammenligne litermål for bagasjerom. Det er en rekke forskjellige standarder som gjør at dette kan slå veldig snodig ut med direkte sammenligning. Står litt om det her feks:

https://www.carsguide.com.au/car-advice/whats-the-difference-between-litres-and-litres-vda-for-boot-capacities-42010

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Pondus1 på mandag 14. mai 2018, klokken 21:47
Er ikke luftfjæring også generelt mer komfortabel?

Ingen automatikk i det, det er helt avhengig av hva produsenten gjør. I tilfellet Model S så opplever jeg at luftfjæring er en anelse mykere, mens den med stålfjærer er litt skarpere. Personlig foretrekker jeg det siste oppsettet (og har tatt valget deretter), men der er naturligvis individuelt.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Vesel

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 15. mai 2018, klokken 12:45
Man skal være forsiktig med å sammenligne litermål for bagasjerom. Det er en rekke forskjellige standarder som gjør at dette kan slå veldig snodig ut med direkte sammenligning. Står litt om det her feks:

https://www.carsguide.com.au/car-advice/whats-the-difference-between-litres-and-litres-vda-for-boot-capacities-42010
Ja, synes det er pussig at e-Golf liksom skal ha bedre bagasjeplass enn TM3. TM3 har jo omtrent samme utvendige mål som en Audi A4. E-Golfen har dessuten en slik batteriforhøyning i bagasjerommet som spiser av volumet, om jeg ikke husker feil. TM3s bagasjerom ser dessuten dypt ut, men bilder kan vel bedra. Har de som har laget denne bagasjeromsoversikten tatt hensyn til at TM3 også har et lite bagasjerom både under bagasjerommet og under panseret?

Får sett bilen IRL i Lillehammer på lørdag, så blir vel bra det.  :)

Edit: Ser nå at de trolig har regnet volum opp til taket i kombiene, og ikke bare opp til hattehylla. Det synes jeg er litt villedende. Det går som en nødløsning, men jeg vil alltid så langt det er mulig unngå å stable over hattehylla for å ikke hemme sikten bakover og gå på akkord med sikkerheten.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

georglu

Sitat fra: Vesel på tirsdag 15. mai 2018, klokken 16:13
Edit: Ser nå at de trolig har regnet volum opp til taket i kombiene, og ikke bare opp til hattehylla. Det synes jeg er litt villedende. Det går som en nødløsning, men jeg vil alltid så langt det er mulig unngå å stable over hattehylla for å ikke hemme sikten bakover og gå på akkord med sikkerheten.

Det er fryktelig villedende med mindre det er mulighet for sikring av bagasjen over hattehyllen. Bagasje skal alltid være sikret slik at det ikke flyr inn i kabinen ved krasj/bråstopp.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

georglu

Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

daktari

Nei, det sier den testen ikke. Det var kun nødbrems fra 25 mph, altså 40 km/t. Det klarer så og si alle nye biler. Sjekk EuroNCAP.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Har Tesla gjort noe med setene i TM3? Det får du vite i denne snutten.

https://youtu.be/H1FyZAGgX3g
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Løve

Så folkeutgaven lar vente på seg altså? I dette prisområdet kan en vel like så godt bare skaffe seg en Model S?

JorEl

Hei Løve :)
Nå har vel du vært med å diskutere om Tesla klarer å produsere nok biler til å gå med overskudd, på kort eller lang sikt. ;) Tesla trenger $$$,  derfor er de vel smarte som produserer de beste og dyreste bilene først, siden bestillingskøen er så lang. Bilene blir nok solgt med en gang.
Hvilken bil man går for ; S,X, eller 3 blir selfølgelig opp til hver enkelt. Hvilken bil skal du kjøpe da Løve?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA