Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Luftfjæring for meg er kun interessant å betale for dersom det er betingelse for hengerfeste, hytteveien er ikke SÅ dårlig.  ;)
Har ennå ikke slått nedi med Model S med stålfjærer, så problemet er ikke akkurat kjempestort for min del.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Pondus1

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 14. mai 2018, klokken 10:49
Luftfjæring for meg er kun interessant å betale for dersom det er betingelse for hengerfeste, hytteveien er ikke SÅ dårlig.  ;)
Har ennå ikke slått nedi med Model S med stålfjærer, så problemet er ikke akkurat kjempestort for min del.

Er ikke luftfjæring også generelt mer komfortabel?

Klykken

Jeg digget det i allefall på den jeg lånte (P85D). Slapp omtrent å bremse før fartsdumper. Ujevnheter i veibanen ble også nesten ikke merkbart.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Pondus1

Den bommer på et viktig parameter, plass. Jeg er overrasket over å se bildet av han i baksetet, han sitter jo nesten på gulvet. Og 340 liter i bagasjen, med liten åpning virker å invitere til irritasjon. I tillegg står det små seter, med mine 187 cm kan det fort bli snaut. Ble skeptisk nå, hadde vurdert å legge inn en bestilling.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ganton

Veldig lave bakseter. Men overall veldig positiv test, også mht. kvalitetsfølelse karosseri som har vært mye diskutert. Angående testen av bremselengde, hvor mye har dekkene å si her, antar at det er tørr asfalt de har testet på ?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

hELgenen

Sitat fra: Pondus1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:13
Den bommer på et viktig parameter, plass. Jeg er overrasket over å se bildet av han i baksetet, han sitter jo nesten på gulvet. Og 340 liter i bagasjen, med liten åpning virker å invitere til irritasjon. I tillegg står det små seter, med mine 187 cm kan det fort bli snaut. Ble skeptisk nå, hadde vurdert å legge inn en bestilling.

Enig - vi snakker om en bil som i praksis ikke rommer mer enn hva en golf gjør, faktisk mindre (341 liter i e-golf).
Å legge inn bestilling i dag vil også innebære en avgifts risiko da levering ikke kan forventes før i 2020 - da kan mye ha skjedd på avgiftssiden. Kanskje vi får en moms på 12%??  Hva den norske prisen blir er ennå ikke kjent, men et sted mellom 400k og 500k fullt utstyrt virker jo ikke usannsynlig - kommer det en avgift på 50k på toppen av dette så er nok eventyret over for denne gang..........

Cowboystrekk

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:38
Sitat fra: Pondus1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:13

Enig - vi snakker om en bil som i praksis ikke rommer mer enn hva en golf gjør, faktisk mindre (341 liter i e-golf).
Å legge inn bestilling i dag vil også innebære en avgifts risiko da levering ikke kan forventes før i 2020 - da kan mye ha skjedd på avgiftssiden. Kanskje vi får en moms på 12%??  Hva den norske prisen blir er ennå ikke kjent, men et sted mellom 400k og 500k fullt utstyrt virker jo ikke usannsynlig - kommer det en avgift på 50k på toppen av dette så er nok eventyret over for denne gang..........
Den rommer betydelig mindre enn en golf da du kan fylle opp opp til taket i en golf, litervolum måles bare opp til vindushøyde, noe som ikke eksisterer på model 3. En fin bil for f.eks et ung par, enslige, familier med godt voksne barn som ikke trenger særlig bagasje etc. Desverre ubrukelig for de flere småbarnsfamilier hvor man må være selektiv på hvilke vogn man kjøper og ikke regne med å få med noe særlig mer enn vogna.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jejl

Hvor høy er biltesteren som sitter i baksetet? 2,01? Mener det var en på 1,9 som påstod han hadde mye bedre plass i baksetet i 3 enn S.

Øyvind.h

En koffert mindre enn konkurrenter? Har de glemt rommet under gulvet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

hELgenen

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:45
Den rommer betydelig mindre enn en golf da du kan fylle opp opp til taket i en golf, litervolum måles bare opp til vindushøyde, noe som ikke eksisterer på model 3. En fin bil for f.eks et ung par, enslige, familier med godt voksne barn som ikke trenger særlig bagasje etc. Desverre ubrukelig for de flere småbarnsfamilier hvor man må være selektiv på hvilke vogn man kjøper og ikke regne med å få med noe særlig mer enn vogna.

Som familiebil har vel denne utspillt sin rolle allerede? Klart, noen vil alltid drømme om at den kan brukes som en fullverdig familiebil slik S kan - men realiteten er jo en annen. Derimot tviler jeg ikke ett sekund på at bilen er morsom å kjøre og gir eieren masse glede

MrBacardi

Jeg vil tro at Model 3 bør fungere greit for en småbarnsfamilie plassmessig.

Her er det noen som prøver med 3 barneseter i baksetet og de får plass:

https://www.youtube.com/watch?v=E4oqmLIhVV4

Klart, skal man ha med seg flere full-size barnevogner blir det vanskelig, men en stk vanlig barnevogn + bagasje burde gå fint.

Kim tester innlasting av et par ulike barnevogner her:

https://www.youtube.com/watch?v=80Y-NkNKxZU
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

ohowl

Hvorfor er det så viktig å fylle opp over vinduskanten? Vi har kjørt Leaf siden 2015 med to unger der eldste nå er 6, uten å noen gang ha fjernet hattehyllen eller brukt den til oppbevaring... kjører 16k i året og en hel del lengre turer med hele gjengen.

Model3 gir enda mer plass til baggasje under denne høyden, så jeg har vanskelig for å se problemet. Driver folk og drar med seg svære panservogner på høykant i bagasjerommene sine?
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA