Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

JorEl

Ikke merkelig at Tesla kjøperne, som var "miljøbevisste", heldige, og smarte, har en bil som ikke har falt noe særlig i pris når de kjøpte på lav dollar kurs..
Dessuten er det billigste å kjøpe ingen bil.
Flott når folk tar smarte valg som passer sin egen livssituasjon :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

turfsurf

Faktisk var det mange som tjente på kjøp og salg av Tesla, så da var det billigere enn å ikke ha bil i det hele tatt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Med ytterligere finpuss kan vi forbedre bremsedistansen til å bli bedre enn spesifikasjonene. Tesla kommer ikke til å stoppe før Model 3 har bedre bremser enn enhver fjernt sammenlignbar bil.

https://www.tek.no/artikler/tesla-model-3-far-refs-for-elendige-bremser/438060
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Gordon Retriever

Musk bekrefter planer for eksport av TM3 til andre kontinenter. Nøyer seg med å nevne første halvår, ikke snakk om kvartal.  Høyreratt i midten av året - "probably".

Men med en bil helt uten direkte konkurrenter kan Tesla tillate seg å komme når de selv er klare.

Løve

Så da fikk jeg rett i at det ikke var en sjangs i havet for å se en Model 3 solgt i Norge før 2019.

Må nok gjennom merkbar redesign før den kan bli typegodkjent i EU.

Mr Oizo

Sitat fra: Løve på lørdag 26. mai 2018, klokken 20:28
På hvilken måte da?
Der de største endringene ligger er vel på lykter i forhold til US, men det er helt sikkert en god del mer forskjeller. Annet mobilnett og ladekontakt blant annet, og biler solgt i ulike markeder har ofte forskjellig oppsett på fjæringskomfort.

JorEl

Så da fikk jeg rett i at det ikke var en sjangs i havet for å se en Model 3 solgt i Norge før 2019.

Trøsten for meg, om man må vente, er jo at Tesla kontinuerlig oppgraderer bilene sine. Jeg skal ha en TM3 med luftfjæring. Når dette kommer vet jeg jo ikke, men jeg vet at luftfjæring er standard på S og X. AP gidder jeg ikke betale for, så den er jo grei. Men jeg mener bestemt at TM3 er verdt og vente på. Skulle det komme en konkurrent er det bare en bonus for meg. Men jeg synes ingen er over eller ved siden akkurat nå.
Tesla all the vei :)

Løve

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 26. mai 2018, klokken 22:40
På hvilken måte da?
Der de største endringene ligger er vel på lykter i forhold til US, men det er helt sikkert en god del mer forskjeller. Annet mobilnett og ladekontakt blant annet, og biler solgt i ulike markeder har ofte forskjellig oppsett på fjæringskomfort.

Det må nok inn noen knapper for styring av ymse. Det viser seg jo at alt på skjerm er kronglete og distraherende. Når en da vet at AP finner på de rareste ting uten forvarsel så er det ren galskap å legge opp til at så godt som all funksjonalitet skal styres fra en ikke-responsiv skjerm.

DagfinnN

Sitat fra: Løve på lørdag 26. mai 2018, klokken 23:31
Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 26. mai 2018, klokken 22:40
På hvilken måte da?

Det må nok inn noen knapper for styring av ymse. Det viser seg jo at alt på skjerm er kronglete og distraherende. Når en da vet at AP finner på de rareste ting uten forvarsel så er det ren galskap å legge opp til at så godt som all funksjonalitet skal styres fra en ikke-responsiv skjerm.
Hei Løve
Ute å troller i kveld også?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Det må nok inn noen knapper for styring av ymse. Det viser seg jo at alt på skjerm er kronglete og distraherende.
Er du virkelig SÅ naiv? Eller er det bare troll.....

JorEl

krl

Knapper kan være greit med tanke på motorisk minne, men det er ingen krav om fysiske knapper..

.. med unntak av for nødblink og muligens vindusheiser. https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/m3roof-crop-png.240046/

AP finner på en god del rare ting, så kjør med begge hendene på rattet og oppmerksomheten rettet mot veien.  :) Det er mest sannsynlig over fem år til Tesla kan lansere en fullautonom bil. Altså i form av en AP som kan kjøre uten at fører sitter klar til å ta over, og som dekker både bymiljø, landevei og motorvei.

Og jeg er ikke overrasket om det går 10-20 år før vi ser dette på veien...

telcontar

Håper produksjonen er oppe rundt 10k i uka uti 2019, da er det god sannsynlighet for at jeg kan få min mot slutten av 2019 (betalt dep mai 2017 og ikke Tesla eier fra før)

Rolf Gjerdsjø

Det Elon tvitrer her er jo stort sett i tråd med den oppdaterte planen, så det kommer vel strengt tatt ikke noe nytt for oss i Norge iallefall.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA