Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

samtidighetsfaktor 1 (lovbestemt).

Startet av magnemann, onsdag 24. mai 2017, klokken 13:27

« forrige - neste »

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Da har vi gleden av å kunne levere denne flotte boksen direkte fra norsk lager.

Vi har fått status som norsk distributør og selger nå disse til instroduksjonspris på kun 2500 NOK inkl mva.

Løp og kjøp: http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/leaf-auto-sailing-box?tm=tilbehor-til-utvalgte-biler/nissan-leaf

edit: Intereserte kan lese mer om produktet i denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33033.0.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Øyst1

Reklame er vel ikke lov på dette forumet?
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

elektrolux

Det er lov å vise til nyheter. I dette tilfellet er vel dette gode nyheter med tanke på tilgjengelighet og pris. Har justert litt på teksten for å ikke støte noen.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Øyst1

Hehe, det går bra. Er et spennende produkt.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

sylwester

En ting jeg ikke helt har fått med meg. Man må ha en gassen litt inn for å ha seilemodus og at bilen bremser ned hvis du fjerner den helt eller er den i N når pedalen er helt ute og i tillegg hjelper med maks regen når bremsen trykkes inn?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

elektrolux

Kan virke slik. Da blir det ikke helt Autoseiling. Vi skal teste det ut og justere teksten i nettbutikken etter erfaringen vi gjør oss.

Er det ikke tilfredstillende er jeg sikker på at V-tech er åpne for justeringer.

Stavanger:

leafnor

Forstått det som at det er et punkt på pedal som etter et sek eller to legger inn 0 i effektpådrag. Slipper man mer så bremser den. Passeres punktet "raskt" merker man ikke noe til det.
Ser det demonstrert her:
Leaf 2012/Aug 160.000 km

sylwester

Så det er enpedalkjøring hvor foten av er full regen og et stort nok område som før var mindre aksellerering nå betyr 0 og at man muligens må trykke gassen inn lengre for å få akselerasjon?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

Sitat fra: sylwester på lørdag 08. april 2017, klokken 01:46
Så det er enpedalkjøring hvor foten av er full regen og et stort nok område som før var mindre aksellerering nå betyr 0 og at man muligens må trykke gassen inn lengre for å få akselerasjon?
Synes som det ja.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

JBS

En lille opdatering.

Var i første omgang fornøjet med boksen, men fik alle mulige data i mit forbrug.

Var på værksted i går mandag, og med god grund skulle det vise sig.

Bremsekaliberen på højre side sad fast.! Så derfor er mine data helt i skoven.

Bilen er på værksted i dag Tirsdag og få lavet eftersyn på alle fire hjul, samt nye bremseklodser.
Heldigvis har vi ferie i denne uge, så nye data kan blive lavet i uge 16.
Men hvilken form for data ønsker i ?
Er forbrug Kw/h målt i Leafspy nok ? Eller ønsker man også SoC start/stop ? Tempertur osv ?
Johnny, Danmark
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

JBS

Ok, så bliver det i GIDS.

Har netop hentet bilen.
1500,- DKr for dele og løn  ;)
Kun klodserne er skiftet, skiver er i god stand og uden rust.

Og jeg har ikke fået lavet service i 4 år, det eneste som er skiftet er kupefilteret 2 gange af mig selv.

Jeg er imponeret over at bremserne har holdt så længe, når man tænker på det salthelvede vi har i Danmark om vinteren.
Hvad er grunden til at jeg først får lavet service nu ?
3500,- DKr i service/årligt.. NEJ, så dum er jeg ikke...
Så jeg besluttede at se hvor langt jeg kunne trække det og se hvilket problem som kunne opstå på en elbil, indtil nu. Ingen.!
Det eneste klagepunkter er CARWINGS.! Det er (var) total idiotiske Nissan at bruge så lang tid på at løse et simpel servere problem.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

tomrh

Da har jeg også fått installert Leafbox. Det var akkurat så vanskelig som JBS beskrev, ikke noe for folk med dårlig rygg. Kommer til med bare en hånd og får heller ikke skikkelig grep om kontakten. La et skrujern under og bøyde opp med lang- og ringfinger mens jeg presset inn tappen i kontakten med pekefingeren. Da løsnet den.

Kjørte testtur i kuling, regn og snøbyger med slapsete veibane, så forbruket er overhodet ikke representativt, kommer tilbake med tall etterhvert. Var bare mest for å teste at det virker.

Brukte bryter posisjon 1 og kjørte i D. Har i den siste tiden begynt å bruke D pga nr1rayners «To Eco or not to eco»-tråd, og har opplevd bra forbruk. Det Leafbox gjør i tillegg nå er at den holder nullpunktet når jeg slipper pedalen lett, og regenerer ikke før jeg mener det ved å slippe opp helt. Ved aksellerasjon er den merkbart tregere i starten enn umodifisert D, men spretter raskt opp i 4 prikker på wattmeteret. Den forsøker å holde 4 prikker selv om jeg trykker hardere, for så å sprette videre opp. Tydelig at 4 prikker er et optimalt pådrag.

Regenerering var ikke kraftigere enn vanlig, i posisjon 1 ihvertfall, ble noe skuffet der. Men skal forsøke posisjon 3 også siden JBS hadde stor suksess med den.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nr1rayner

Blir interessant å se erfaringer fremover her  :+1:
Det føyer seg jo litt inn i tråden min som tomrh her nevner.

Bryter posisjon 1, 3..? Er det 0 for av og 1,2 osv for hvor mye regen man skal ha?
Hvor mange posisjoner er det? Den skulle vel på max gi mer regen?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA