Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

OleJA

#210
Fikk 2.12.22 igår :-) ...og inatt feilet 'Scheduled charging', :-(

Releet bak ved ladeporten stod bare å klikket inn/ut når jeg kom ut til
bilen imorges. Kan virke som denne releasen ikke var så stas.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

MeTesla

Slik ser release note ut for 2.12.45

hemi

Virker summon her i europa i den fwen?

MeTesla

Sitat fra: hemi på fredag 19. februar 2016, klokken 13:25
Virker summon her i europa i den fwen?

Det vet jeg ikke, har ikke forsøkt det. Men det ligger der i releasebeskrivelsen så det gjør jo det:-)

Står også noe om forbedret regenerering i kalde forhold.

VL

Jeg får ikke til summon.... Har aktivert den i bilen og stilt inn avstander etc.... Men det hjelper jo ikke stort når mobil appen ikke har fått oppdateringen, kommer ikke inn på summon menyen.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

krister461

Sitat fra: MeTesla på fredag 19. februar 2016, klokken 10:52
Holy Diver! Jeg har fått 7.1. (2.12.45) og den har jaggu Summon og kan parkere selv!!

Kanskje jeg har sovet i klassen og dette er rapportert før men i så tilfelle - det er jo fredag:-)
Dette er første rapporten jeg har sett. Har du faktisk fått testet Summon? Gi oss gjerne bilder/video som dokumentasjon. :)

Toonster

Sitat fra: VL på fredag 19. februar 2016, klokken 13:56
Jeg får ikke til summon.... Har aktivert den i bilen og stilt inn avstander etc.... Men det hjelper jo ikke stort når mobil appen ikke har fått oppdateringen, kommer ikke inn på summon menyen.

Har du prøvd å dobbelt trykke på høyre (gir) hendel? (parkeringsknappen altså)


o.b.lix

#217
Sitat fra: VL på fredag 19. februar 2016, klokken 13:56
Jeg får ikke til summon.... Har aktivert den i bilen og stilt inn avstander etc.... Men det hjelper jo ikke stort når mobil appen ikke har fått oppdateringen, kommer ikke inn på summon menyen.

These Summon enhancements require the use of an updated Tesla mobile app, available soon for iOS (v2.7.2) and Android (v2.7.3). (gjeldene på android er 2.7.2)

http://electrek.co/2016/02/17/tesla-new-update-autopark-summon-v7-1-2-12-22-release-notes/
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

MeTesla

Sitat fra: krister461 på fredag 19. februar 2016, klokken 14:16
Sitat fra: MeTesla på fredag 19. februar 2016, klokken 10:52
Holy Diver! Jeg har fått 7.1. (2.12.45) og den har jaggu Summon og kan parkere selv!!

Kanskje jeg har sovet i klassen og dette er rapportert før men i så tilfelle - det er jo fredag:-)
Dette er første rapporten jeg har sett. Har du faktisk fått testet Summon? Gi oss gjerne bilder/video som dokumentasjon. :)

Nei jeg har ikke fått testet det selv, mangler den mobiloppdateringen som o.b.lix beskriver. Det står i release notes at den må til for å kunne styre bilen fra appen. Blir gøy!

Cookie Monster

Man kan jo bruke Fob. Hold nede på taket på bilen til blinklysene blinker og så stopper igjen. Trykk så på panser for å få bilen til å kjøre fram eller bakluke for bakover.
2015 P85D

satheesh.net


hemi

whyyyyy no new firmware for me?! buuu sitter med bilen utenfor vinduet, ladern i, wifi på.. venter ;)

SunSeeker

#222
Sitat fra: OleJA på fredag 19. februar 2016, klokken 11:13
Fikk 2.12.22 igår :-) ...og inatt feilet 'Scheduled charging', :-(

Releet bak ved ladeporten stod bare å klikket inn/ut når jeg kom ut til
bilen imorges. Kan virke som denne releasen ikke var så stas.

Tør nesten tippe at det var ganske kaldt ute når det skjedde?!? Eller?

Har det smme når det er kaldt ute(-5 og verre) Dette kom med 7.0

Trallalala

Har oppdatert Android -appen, og der ligger summoning inne. Synd jeg ikke har nyere bil :P

Muffinman

Sitat fra: SunSeeker på fredag 19. februar 2016, klokken 16:09
Sitat fra: OleJA på fredag 19. februar 2016, klokken 11:13
Fikk 2.12.22 igår :-) ...og inatt feilet 'Scheduled charging', :-(

Releet bak ved ladeporten stod bare å klikket inn/ut når jeg kom ut til
bilen imorges. Kan virke som denne releasen ikke var så stas.

Tør nesten tippe at det var ganske kaldt ute når det skjedde?!? Eller?

Har det smme når det er kaldt ute(-5 og verre) Dette kom med 7.0
Begge bilene i signaturen har dette når batteriet har rukket å bli gjennomkaldt før lading. Midlertidig løsning er å forvarme uten range mode litt før lading starter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA