Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

Tuxedo

Siden regulatoriske hindre ikke er noe Tesla kan lastes for, så tror jeg ikke du kommer særlig langt med den saken.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Når man kjøper en vare mot forskuddsbetaling må man nesten forvente at selger har avklart at det er lovlig å levere den før oppgjør skjer.

turfsurf

Enig. Hvis selger lover noe uten forbehold, så er det selgers problem hvis det blir stoppet av regulering.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

joda

Dette kommer, sikkert ikke så langt unna heller regner jeg med..

BMW kommer jo med sin versjon av dette i 7-serien fra Mars i år i Norge.
TMS 85D

lunitiks

#199
Sitat fra: Tuxedo på fredag 29. januar 2016, klokken 19:08
Siden regulatoriske hindre ikke er noe Tesla kan lastes for, så tror jeg ikke du kommer særlig langt med den saken.

Du tuller, ikke sant? Eller mener du at jeg "satset" pengene mine på at dette ville kunne bli levert, med forbehold om regelmakeres velsignelse?

Edit: Tro meg, jeg vil juble det til himmels når Summon kommer, men sann mine ord de har en crappy sak hvis meldingen blir "sorry, vi tok munnen for full". Minner litt om en viss annen sak, hva? :-)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Salvesen

Tror vi kan slappe helt av, BMW selger jo denne featuren som varmt hvetebrød om dagen, det blir "lovlig" i Europa.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Tuxedo

#201
Sitat fra: lunitiks på fredag 29. januar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Tuxedo på fredag 29. januar 2016, klokken 19:08
Siden regulatoriske hindre ikke er noe Tesla kan lastes for, så tror jeg ikke du kommer særlig langt med den saken.

Du tuller, ikke sant? Eller mener du at jeg "satset" pengene mine på at dette ville kunne bli levert, med forbehold om regelmakeres velsignelse?

Edit: Tro meg, jeg vil juble det til himmels når Summon kommer, men sann mine ord de har en crappy sak hvis meldingen blir "sorry, vi tok munnen for full". Minner litt om en viss annen sak, hva? :-)
Tesla har vel aldri lovet noen dato for når dette skulle være tilgjengelig i Europa.  Hvis de allerede har en fungerende løsning, men det bremser på regulatoriske forhold i EU-bestemmelser, så er det åpenbart ikke Tesla som kan lastes.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

adahl

Jeg fikk 2.10.71 nå - fortsatt ingen Summon.

Men Perpendicular Autopark er der, og det mener jeg er nytt. (USA fikk det sammen med Summon)

Hyperstress

Sitat fra: adahl på lørdag 30. januar 2016, klokken 07:02
Jeg fikk 2.10.71 nå - fortsatt ingen Summon.

Men Perpendicular Autopark er der, og det mener jeg er nytt. (USA fikk det sammen med Summon)

Det har du hatt siden du fikk 7.1 første gang. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

bernta

Fikk varsel om oppdatering i dag, og håpet at det var summon som kom. Etter at oppdateringen er lastet ned så ser jeg ingen endring, bare samme info som jeg fikk sist gang jeg fikk oppdatering(Spotify endelig inkludert, perpendicular parking, forbedringer på autopilot, supercharger status, ect.)... Fikk jeg denne to ganger??? v7.1 (2.10.71)
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

joda

TMS 85D

Cookie Monster

2.10.71 kom vel for ca 3-4 uker siden så rart du fikk den nå.
2015 P85D

bernta

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 09. februar 2016, klokken 12:33
2.10.71 kom vel for ca 3-4 uker siden så rart du fikk den nå.

Ja, det var første gang jeg fikk den. I dag var andre gang jeg fikk den...
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

MeTesla

Holy Diver! Jeg har fått 7.1. (2.12.45) og den har jaggu Summon og kan parkere selv!!

Kanskje jeg har sovet i klassen og dette er rapportert før men i så tilfelle - det er jo fredag:-)

o.b.lix

Lurte litt på den, om Summon kom også til Norge!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA