Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 24. januar 2016, klokken 18:26
Den source knappen ble borte i 7.1

:( Det var vel den mest brukte knappen for min del...

SunSeeker

Den finnes jo om du bruker scrolle hjulet på rattet. Like kjappt det vel??

Einstein

Har 7.1 skrudd av baklysene i dagslys? Jeg mener da bestemt at mine baklys alltid har vært på før, men nå etter 7.1 er de av i vanlig dagslys. Skal det være sånn? 
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Spinner

Sitat fra: Einstein på mandag 25. januar 2016, klokken 00:22
Har 7.1 skrudd av baklysene i dagslys? Jeg mener da bestemt at mine baklys alltid har vært på før, men nå etter 7.1 er de av i vanlig dagslys. Skal det være sånn?
Det har alltid vært sånn.

Gusse

Vet ikke om dette er nevnt:
Suspension alternativ som ikke kan velges har blitt grå(nedtonet), og kan ikke velges(oftes pga fart). Før kunne de velges, men fikk melding på det lille displayet om at valget ikke kunne gjennomføres. Når du fysisk velger low på suspension(ikke auto), så brukte den å gå til standard når farten senket seg under en hvis km/t, tror det var 55 km/t, men nå holder den seg på low.

Begge disse har jeg sett etter siste update, men kan jo hende de har kommet tidligere :)

Brede

Sitat fra: Gusse på tirsdag 26. januar 2016, klokken 07:48
Vet ikke om dette er nevnt:
Suspension alternativ som ikke kan velges har blitt grå(nedtonet), og kan ikke velges(oftes pga fart). Før kunne de velges, men fikk melding på det lille displayet om at valget ikke kunne gjennomføres. Når du fysisk velger low på suspension(ikke auto), så brukte den å gå til standard når farten senket seg under en hvis km/t, tror det var 55 km/t, men nå holder den seg på low.

Begge disse har jeg sett etter siste update, men kan jo hende de har kommet tidligere :)

Jeg la også merke til dette først etter siste oppgradering så jeg tror du har rett.

sisc1337

Noen her som har hatt problemer med appen etter oppdateringen? Jeg får kontakt med bilen, men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å trykke "turn on" på ACen. Forbanna irreterendes! :S
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Tuxedo

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 26. januar 2016, klokken 18:21
Noen her som har hatt problemer med appen etter oppdateringen? Jeg får kontakt med bilen, men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å trykke "turn on" på ACen. Forbanna irreterendes! :S
Prøvd restart på både telefon og bil?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Doc

Noen som opplever endringer i "consumption-displayet" på bilen etter oppdatering?
Før var denne sømløs, men en jevn utvikling på "prikken" som angir forbruket.
Nå hakker det opp og ned. Etter en lang nedoverbakke med regenering, kan forbruksangiveren først komme ned på grønt nivå (fallende kurve) flere minutter etter at bakken er unnagjort.

Noen tips?

Lynet

Endre fra 50km til 10km måleperiode.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Doc

Det samme skjer på 10 km måleperiode. Før var det ingen problemer ved 50 km måling heller.

Har filmet det og viste for Tesla Drammen i går, men de skjønte lite av dette. Hvis det er en software feil, skulle man forvente at flere opplevde det samme.

amund

Sitat fra: Doc på onsdag 27. januar 2016, klokken 09:06
Noen som opplever endringer i "consumption-displayet" på bilen etter oppdatering?
Før var denne sømløs, men en jevn utvikling på "prikken" som angir forbruket.
Nå hakker det opp og ned. Etter en lang nedoverbakke med regenering, kan forbruksangiveren først komme ned på grønt nivå (fallende kurve) flere minutter etter at bakken er unnagjort.

Noen tips?

Den grafen har alltid vært rar. Oslofjordtunellen (3 km bratt ned, 1 km flatt, 3 km bratt opp) viser ikke grønn på kurven før jeg er langt utpå sletta, selv om jeg henger på regen helt fra toppen. De har klart å lage en eller annen ubrukelig rolling average-formel. Hvis vi opplever det samme så har den vært sånn så lenge jeg har hatt bilen (software 5-ettellerannet)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

bernta

Er det noen som vet OM vi får summon i Norge, og i tilfelle når?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

o.b.lix

Klart vi får.

Det er samme nok samme grunn som autopilot kom mye senere til EU (og resten av verden) enn USA, nemlig regelverk og lovverk. Her kommer det justeringer av regler og lover en eller annen gang, vær sikker på at Musk og co lobbyer flittig for å få det til.

Men hvor lang tid det tar, det er ikke godt å si. Mange byråkrater i EU...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Sitat fra: o.b.lix på fredag 29. januar 2016, klokken 16:51
Klart vi får.

Dette.

Får vi det ikke anser jeg det som en mangel som gir grunnlag for prisavslag. Summon var klokkeklart en vesentlig del av hva jeg bladde opp 20k for ved bestillingen. Har innfunnet meg med at AutoSteer og -Park har tatt tid og venter gjerne litt til på Summon, men skulle det oppstå regulatoriske hindre som gjør at vi ikke får det så skal Tesla få det, for å si det sånn
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA