Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

VL

Ingen dobbeltrykk på parkknappen og heller ikke å holde taket på fob nede fungerer. Må man være oppkoblet til homelink? Garasjeporten er ikke helt på lag for tiden så den står alltid åpen, kanskje dette er problemet..  Det hadde jo vært kjekt å teste det ut før bilen blir hentet av ny eier over helgen.  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

havardhm

Summon og autopark fungerer kun på biler med autopilot hardware?
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

OleJA

Sitat fra: SunSeeker på fredag 19. februar 2016, klokken 16:09
Sitat fra: OleJA på fredag 19. februar 2016, klokken 11:13
Fikk 2.12.22 igår :-) ...og inatt feilet 'Scheduled charging', :-(

Releet bak ved ladeporten stod bare å klikket inn/ut når jeg kom ut til
bilen imorges. Kan virke som denne releasen ikke var så stas.

Tør nesten tippe at det var ganske kaldt ute når det skjedde?!? Eller?

Har det smme når det er kaldt ute(-5 og verre) Dette kom med 7.0
Faktisk ikke,  maks et par blå I natt vil jeg tippe. Har vært myyye kaldere med 2.10.71 uten at det ble problemer.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Tuxedo

Sitat fra: havardhm på fredag 19. februar 2016, klokken 18:33
Summon og autopark fungerer kun på biler med autopilot hardware?
Er nok slik, men gitt at den sannsynligvis bare bruker park-sensorene til dette, så ville det nok ikke være umulig å implementere dette også for eldre biler.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

De gamle bilene har nok dessverre færre parksensorer også, så jeg tror ikke det ville blitt en god løsning.

Cookie Monster

#230
Færre og en helt annen type sensor enn hva biler med autopilot hw har extra. De vanlige park sensorene ser ganske kort men de ekstra som autpilot hw bilene har ser lenger samt at radar og kamera brukes nok også.

På bilde under så har de uten auopilothw med park sensorer kun de sensorene i mørke blått som ser kort og ikke de ultrasonic sensorene som ser mye lengre og er de som brukes til blindsone varsel også.
2015 P85D

jog

det viktige er vel at de gamle bilene ikke har brems og styring som styres elektronisk.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Muffinman

2.10.71 på P85``en i dag. Ikke sjekket om noe er endret.

Lynet

Telefonen min finner ikke noen oppdateringer på appen, og ikke har det kommet noe i bilen heller  :(
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cookie Monster

Sitat fra: jog på lørdag 20. februar 2016, klokken 06:34
det viktige er vel at de gamle bilene ikke har brems og styring som styres elektronisk.

Det er det viktigste poenget ja siden det rett å slett ikke er mulig for bilen å styre hadde det blitt veldig vanskelig. Tenkte jeg ikke på i farta en gang :p
2015 P85D

Lynet

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 20. februar 2016, klokken 09:43
Sitat fra: jog på lørdag 20. februar 2016, klokken 06:34
det viktige er vel at de gamle bilene ikke har brems og styring som styres elektronisk.

Det er det viktigste poenget ja siden det rett å slett ikke er mulig for bilen å styre hadde det blitt veldig vanskelig. Tenkte jeg ikke på i farta en gang :p

Alle TMS har elektrisk servo på styringen, så den kan teoretisk brukes.
Alle TMS har ESP så da må individuelle hjul bremses uten at sjåføren aktiviserer bremsen, altså kan det systemet brukes også.
Det er kun mangel på følere, radar og kamera som er årsaken.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Brede

Sitat fra: Lynet på lørdag 20. februar 2016, klokken 09:58
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 20. februar 2016, klokken 09:43
Sitat fra: jog på lørdag 20. februar 2016, klokken 06:34
det viktige er vel at de gamle bilene ikke har brems og styring som styres elektronisk.

Det er det viktigste poenget ja siden det rett å slett ikke er mulig for bilen å styre hadde det blitt veldig vanskelig. Tenkte jeg ikke på i farta en gang :p

Alle TMS har elektrisk servo på styringen, så den kan teoretisk brukes.
Alle TMS har ESP så da må individuelle hjul bremses uten at sjåføren aktiviserer bremsen, altså kan det systemet brukes også.
Det er kun mangel på følere, radar og kamera som er årsaken.

Neineinei.. En enkel servo kan vel ikke snu på rattet for deg? ???

Lynet

Jojojojojo en elektrisk servo kan ta over rattet for deg, den må bare ha signal inn om hvor mange grader den skal dreie rattet og hvor fort. Det er nettopp derfor bilfabrikkene nå kan tilby at bilene parkerer selv.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Salvesen

Sitat fra: Lynet på lørdag 20. februar 2016, klokken 11:39
Jojojojojo en elektrisk servo kan ta over rattet for deg, den må bare ha signal inn om hvor mange grader den skal dreie rattet og hvor fort. Det er nettopp derfor bilfabrikkene nå kan tilby at bilene parkerer selv.

Det å dreie på rattet er jo kun for føreren sin del, få å få bilen til å svinge er det jo helt unødvendig. Mye enklere å sende signalet direkte til enhet som håndterer dreiningen av hjulet enn å sende signal både der og til ratt.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Lynet

Huff dette sporer helt av, prøv å jekk opp bilen og ta tak i hjulet så ser du at rattet dreier også.

Men ferdig med den saken, tråden handler om Firmware 7.1. er det noen som har fått summon i dag?
Finner heller ikke noen oppdatert app på Google play, hvorfor sier da noen at de har oppdatert appen og finner summon i appen?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA