Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av storform, fredag 27. november 2015, klokken 10:18

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 19:53
Sitat fra: Toonster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 19:01
Kan si hva man vil, men Tesla har fader meg tatt resten av bransjen på senga.

De fleste andre produsenter har med vilje sett en annen veg, med egne intensiver fra oljebransjen.

Nå har verden endret seg, og de fleste er enige om at man må utvikle grønne alternativer og da er EL-bil et av satsingsområdene de aller fleste kommer til å gå for. Spesielt nå som VW konsernet ble tatt med buksa nede ved å måtte jukse med utslipp for å produsere motorer som er "grønne" nok.

På denne måten har bransjen selv sluppet inn en ny aktør, som muligens kan blir en "game-changer" på nivå med Apple/Android vs Nokia. De som velger å gå halvhjertet inn for den nye teknologien vil forsvinne, mens de som kan omstille seg vil overleve. Det har både VW, Volvo, Mercedes og andre sett, og et resultat av det er at strategien deres har endret seg det siste året.

Ser at Nissan har gjort mye av grov arbeidet i forhold til elbil, de har på mange måter varmet opp markedet for at Tesla faktisk kunne få et fotfeste. Men å si at elbiler ikke har fremtid fordi bilene blir for tunge og batterikjemien ikke er god nok, er i beste fall sagt mot bedre viten. Tesla har vist at man kan produsere biler som holder mtp rekkevidde, de forsker videre på bedre batteripakker, bygger ny fabrikk. Tenk når de svære produsentene vrir om sine ressurser til forksning på EL-bil istedenfor diesel på steroider - tipper det kommer rivende utvikling ganske så fort!

Det du beskriver er i beste fall en ekstrem "religiøs" versjon av virkeligheten.

Ingen sier at elbiler ikke har noen fremtid. Jeg tror at om relativt få år vil nær 100% av nye biler være elbiler.

For at det skal skje må batteripriser, vekt og volum ned. Det skjer, men det tar tid.

Og VW og Mercedes produserte elbiler mens Elon Musk brukte bleier. Jeg har stor respekt for det arbeidet han har gjort, men han er på ingen måte den eneste som jobber med dette.

For et flåsete innlegg. For en latterlig måte å føre en diskusjon på (ref. religiøs og bleier)

thilo

Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 19:55Model S er jo flott for å vise et fungerende konsept, men det er jo ikke noen bil for "massene". Det er det Nissan (bl.a.) som produserer.

I Tyskland, der en Model S koster det samme som en CLS, A7 eller Panamera har Model S flere ny registreringer i 2015 en Nissan Leaf, e-Golf eller i3. Kun Kia Soul har flere registreringer, men dem eksporteres vel stortsett til Norge :)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Rio

Sitat fra: Toonster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:14

For et flåsete innlegg. For en latterlig måte å føre en diskusjon på (ref. religiøs og bleier)

Vel, hva skal man si til din stråmannsargumentasjon om at noen her påstår at elbiler ikke har noen fremtid? Det er løgn. Ingen har sagt det, og flere har påpekt det til deg.

Kommentaren om "bleie" er en vanlig måte å si "siden han var barn". Dette er ikke noe nytt for verken VW eller MB, men de har vært hindret av dårlig batterikjemi frem til nå.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: thilo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:30
Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 19:55Model S er jo flott for å vise et fungerende konsept, men det er jo ikke noen bil for "massene". Det er det Nissan (bl.a.) som produserer.

I Tyskland, der en Model S koster det samme som en CLS, A7 eller Panamera har Model S flere ny registreringer i 2015 en Nissan Leaf, e-Golf eller i3. Kun Kia Soul har flere registreringer, men dem eksporteres vel stortsett til Norge :)

Nå vet jeg ikke hva du tjener ;) men "CLS, A7 eller Panamera" er vanligevis ikke "biler for massene i min verden! :D

Det var nettopp poenget - de er for dyre for massene.

Nissan har solgt rundt 200000 Leaf på verdensbasis.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Toonster

Jeg har da ikke påstått at noe her mener at elbil ikke er fremtiden - det ville jo vært litt dumt på et elbil forum!

Det jeg mener er at mange produsenter har ment at det ikke er veien å gå - mange har faktisk snudd det siste året og det kommer stadig rapporter om at forskjellige produsenter har planer om å komme med elektriske biler i relativt nær fremtid. Takket være VW skandalen så vil nok farten på dette øke, tror jeg.

thilo

Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:49Det var nettopp poenget - de er for dyre for massene.

Nissan har solgt rundt 200000 Leaf på verdensbasis.

Åpenbart synes veldig mange at Leaf & Co. er for dyrt, ellers burde det kanskje selges flere av dem en Tesla sin Model S i Tyskland.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:49Det var nettopp poenget - de er for dyre for massene.

Nissan har solgt rundt 200000 Leaf på verdensbasis.
Og Tesla har solgt rundt 100000 Model S. Hvor trekker du grensen?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rio

Sitat fra: Toonster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:05
Jeg har da ikke påstått at noe her mener at elbil ikke er fremtiden - det ville jo vært litt dumt på et elbil forum!

Det jeg mener er at mange produsenter har ment at det ikke er veien å gå - mange har faktisk snudd det siste året og det kommer stadig rapporter om at forskjellige produsenter har planer om å komme med elektriske biler i relativt nær fremtid. Takket være VW skandalen så vil nok farten på dette øke, tror jeg.

Du skrev om meg:


Sitat fra: Toonster på I dag kl. 19:01

SitatMen å si at elbiler ikke har fremtid fordi bilene blir for tunge og batterikjemien ikke er god nok, er i beste fall sagt mot bedre viten.

Jeg har selvsagt aldri sagt at elbiler ikke har en fremtid.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: thilo på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:10
Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:49Det var nettopp poenget - de er for dyre for massene.

Nissan har solgt rundt 200000 Leaf på verdensbasis.

Åpenbart synes veldig mange at Leaf & Co. er for dyrt, ellers burde det kanskje selges flere av dem en Tesla sin Model S i Tyskland.


Ja, det er også dyrt. Og det går nok noen få år før de har nok rekkevidde.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:11
Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:49Det var nettopp poenget - de er for dyre for massene.

Nissan har solgt rundt 200000 Leaf på verdensbasis.
Og Tesla har solgt rundt 100000 Model S. Hvor trekker du grensen?

Men jeg "disser" ikke Tesla. På noen måte.

Jeg bare reagerer på folk som mener at Tesla er det eneste som gjelder per dags dato. Derfor er det relevant å påpeke at den påstanden er feil.

Det gjør ikke Teslas Model S til en verre bil; det gjør bare at den ikke er den eneste elbilen som folk vil ha og bruker.

Dette tror jeg vi er enige om.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Toonster

Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:15
Sitat fra: Toonster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:05
Jeg har da ikke påstått at noe her mener at elbil ikke er fremtiden - det ville jo vært litt dumt på et elbil forum!

Det jeg mener er at mange produsenter har ment at det ikke er veien å gå - mange har faktisk snudd det siste året og det kommer stadig rapporter om at forskjellige produsenter har planer om å komme med elektriske biler i relativt nær fremtid. Takket være VW skandalen så vil nok farten på dette øke, tror jeg.

Du skrev om meg:


Sitat fra: Toonster på I dag kl. 19:01

SitatMen å si at elbiler ikke har fremtid fordi bilene blir for tunge og batterikjemien ikke er god nok, er i beste fall sagt mot bedre viten.

Jeg har selvsagt aldri sagt at elbiler ikke har en fremtid.

Du er ikke fryktelig glad i å diskutere sak, er du? Mer en kverulant som prøver å finne knagger å henge deg opp i.

For at utviklingen skal gå fremover er man jo prisgitt forskning og utvikling - ingen av de store produsentene har hatt en klar strategi på dette. Dvs at inntil nylig, nå har både Volvo og VW lansert at elbil er en del av strategien.

Rio

Sitat fra: Toonster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:31
Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:15
Sitat fra: Toonster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:05
Jeg har da ikke påstått at noe her mener at elbil ikke er fremtiden - det ville jo vært litt dumt på et elbil forum!

Det jeg mener er at mange produsenter har ment at det ikke er veien å gå - mange har faktisk snudd det siste året og det kommer stadig rapporter om at forskjellige produsenter har planer om å komme med elektriske biler i relativt nær fremtid. Takket være VW skandalen så vil nok farten på dette øke, tror jeg.

Du skrev om meg:


Sitat fra: Toonster på I dag kl. 19:01

SitatMen å si at elbiler ikke har fremtid fordi bilene blir for tunge og batterikjemien ikke er god nok, er i beste fall sagt mot bedre viten.

Jeg har selvsagt aldri sagt at elbiler ikke har en fremtid.

Du er ikke fryktelig glad i å diskutere sak, er du? Mer en kverulant som prøver å finne knagger å henge deg opp i.

For at utviklingen skal gå fremover er man jo prisgitt forskning og utvikling - ingen av de store produsentene har hatt en klar strategi på dette. Dvs at inntil nylig, nå har både Volvo og VW lansert at elbil er en del av strategien.

Jeg diskuterer sak. Saken her var at du tilla meg meninger som jeg ikke har gitt uttrykk for, for så å "argumentere" mot de meningene du tilla meg. Sitatet er jo klart.

Vennligst kutt preik om kverulanter, osv. og diskuter hva andre faktisk har skrevet.

Som du kan se fra signaturen min hadde VW elbiler for over 20 år siden.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rav4_EV

SitatSom du kan se fra signaturen min hadde VW elbiler for over 20 år siden.

Det er intet av den elektriske drivlinja som kan tilskrives VW.
De har kun levert en "glider".
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:11
Sitat fra: Rio på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:49Det var nettopp poenget - de er for dyre for massene.

Nissan har solgt rundt 200000 Leaf på verdensbasis.
Og Tesla har solgt rundt 100000 Model S. Hvor trekker du grensen?

Nissan har også 1,5 års forsprang på Tesla mhp. leveranse av bilene. Hvor mange Leaf var solgt for 1,5 år siden?``
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

#119
Deler av innlegget er slettet, grunnet overdreven vanskelig quoting.

Vis oss andre såpass respekt at dere skriver slik at budskapet kommer frem.

Se også: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24232.0.html

Lars
Forum admin




Har det noe å si?
De er i hver sin klasse, man kan få to nye leafer for prisen av billigste Tesla.
Tesla kommer heller ikke til og selge noe voldsomt før model 3, det ble solgt rundt 500 model s i Tyskland ifjor mens det ble solgt 8617 S-klasser..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA