Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av storform, fredag 27. november 2015, klokken 10:18

« forrige - neste »

storform

Først av alt: Jeg digger bilen min. Synes den er fantastisk å KJØRE. Den har hardware for AP, men jeg synes ikke det er så interessant. Selv om AP-teknologien er imponerende, liker jeg å kjøre selv. Utviklingen av AP er nok kostbar og ressurskrevende. Faktisk skulle jeg ønske at Tesla heller prioriterte å sørge for å rette opp i kjente feil, og få ned feilraten på bilene. Videre kunne de også brukt ressurser på å få ned ventetiden på Service Center.

Ikke meningen å helle malurt i begeret til de som er i himmelen over oppdateringen, men en liten motvekt må vel være lov. Jeg vil heller ha en allerede fantastisk bil som bare fungerer.
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

BMW850

Helt enig med deg. På tide de får full fokus på kvalitetsikring kontra nyutvikling.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RaBalder

Mye sant i det utsagnet.

Litt mer ressurser satt på kvalitetskontroll, så hadde dem spart enorme summer på support og feilretting.

plvr

Enig i dette. Jeg tror imidlertid tesla gjør lurt i å skape konkuransemessige fortrinn ved å satse på assistsystemer, det er garantert kommet for å bli. Når det er sagt burde ikke det hindre dem i å samtidig sørge for bedre kvalitetskontroll i produksjonen, og ikke minst sørge for nok ressurser til at feil rettes opp i innen rimelig tid.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

petersv


storform

Sitat fra: petersv på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:07
AP selger nok flere biler enn tette panotak ;)
Over tid tror jeg fornøyde kunder vil sørge for godt salg. I så måte spiller kvalitet og pålitelighet en vesentlig betydning.
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

dosmont

Vi får vell se hvor mye Tesla har lært, når X kommer på veiene.
Men vil si at feilraten på bilene har sunket etterhvert som Tesla har fått erfaring og kunnskap.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

P85D

Som ingeniør og teknofrik digger jeg Tesla og hva de gjør. Autopiloten er bare helt fantastisk. Noen bugs og småfeil er helt ok på en doning som er forut sin tid.

Ønsker man en gjennomprøvd og traust bil, velg heller en Toyota.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Espen Hugaas Andersen

Jeg kommer nok heller ikke til å velge AP. Men at Tesla satser på dette området skjønner jeg. Akkurat i dag har det ikke så stor betydning, men etter hvert får man selvkjørende biler, og da er betydningen helt enorm. Dette betyr slutten på "sjåfør" som yrke, og gjør ting som bildeling enormt mye mer levedyktig. Dette vil være en revolusjon, og om man ikke er med, så er man fort konkurs.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Brede

Når de leverer biler med så mye feil og 97% av kjøperne sier at de likevel er fornøyde og ville kjøpt Tesla igjen, ja da skjønner jeg på en måte at de bruker ressursene på andre ting enn finpuss.

Selskapet har ikke råd til å stagnere og finpusse, her er det fremdrift som gjelder.

Så får vi kjøpere, servicesentrene og media leve med det enn så lenge..

Cookie Monster

Nå er det også en helt annen gjeng som jobber med autopilot og sw enn de som designer panotak osv. Skulle man brukt disse folkene til det hadde det nok blitt enda verre :p

Problemerer med panotak er vel også fikset på det nye designet selv om det ikke hjelper de som har kjøpt med det gamle. Der er det lokale service senter som må fikse og heller ikke der kan utvikleravdelingen i usa akkurat hjelpe.
2015 P85D

chal

Sitat fra: Brede på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:04
Når de leverer biler med så mye feil og 97% av kjøperne sier at de likevel er fornøyde og ville kjøpt Tesla igjen, ja da skjønner jeg på en måte at de bruker ressursene på andre ting enn finpuss.

Selskapet har ikke råd til å stagnere og finpusse, her er det fremdrift som gjelder.

Så får vi kjøpere, servicesentrene og media leve med det enn så lenge..

Jeg vil legge til at vi skal virkelig være glad for at Elon, JB og alle de andre Tesla folkene finnes og jobber 12 timers dager for å gjøre det de gjør!
Kvalitet? Jo da - fint å ha det. Men utvikling er MYE viktigere.
De som går først møter alltid motstand - det er definisjonen på at man er innovativ og tenker nytt.
Ja da: La meg nå slippe å høre at dette har tyske biler hatt lenge..
Jeg vet ikke om noen tysk "Tesla" ei heller Giga fabrikk.
Jeg gratulerer Tesla med versjon 7.0 og vil bruke den med forsiktighet og henda nær rattet - slik den er ment.

cairnz

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:17
Nå er det også en helt annen gjeng som jobber med autopilot og sw enn de som designer panotak osv. Skulle man brukt disse folkene til det hadde det nok blitt enda verre :p

Problemerer med panotak er vel også fikset på det nye designet selv om det ikke hjelper de som har kjøpt med det gamle. Der er det lokale service senter som må fikse og heller ikke der kan utvikleravdelingen i usa akkurat hjelpe.
Og dette er vel egentlig alt som trengs å sies i den saken.
Elbilist

nie

Sitat fra: Brede på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:04
Når de leverer biler med så mye feil og 97% av kjøperne sier at de likevel er fornøyde og ville kjøpt Tesla igjen, ja da skjønner jeg på en måte at de bruker ressursene på andre ting enn finpuss.

Selskapet har ikke råd til å stagnere og finpusse, her er det fremdrift som gjelder.

Så får vi kjøpere, servicesentrene og media leve med det enn så lenge..
Prioriteringen av teknologiutvikling fremfor kvalitetssikring er forsåvidt ok dersom de har finansielle muskler til å drive utstrakt oppretting av feil på service sentrene. 

Som mottaker av min første Tesla om en måned, er min største ( og eneste) bekymring knyttet til om Tesla fortsatt er her om to-tre-fire år eller om de har gått konk som følge av reklamasjonsforpliktelser på DU, panotak etc som må fikses av mekanikere på service- sentre i høykostland istedet for at de gjør jobben skikkelig på fabrikken.

Muffinman

@storform: Enig. Du kan banne i kirka mi når som helst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA