Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av Salvesen, onsdag 18. november 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Salvesen

Sitat fra: o.b.lix på fredag 06. november 2015, klokken 10:08
Velg utstyr slik du vil ha den, ikke slik du tror andre vil ha den.

Det er du som betaler og du som skal ha glede av den som nybil.

Nja måtte vell slenge på litt ekstra utstyr som fruen også ville ha, ellers var det med tanke på meg selv :P
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Toonster

Jeg har inntrykk av at det er et marked for alle Tesla Model S (uansett konfig).

Men jeg sier som flere andre her, konfigurer den slik du ønsker bilen skal være - generelt har man vel sagt at man sjelden får igjen det man legger i ekstra utstyr, men jeg tror det er enklere å selge bilen med et visst utstyr nivå (uten at det blir noe budrunde av den grunn).

Mitt råd er å sette seg ned med konfiguratoren og drømme seg vekk - kryss av for hva du virkelig har lyst på, og er det innafor økonomisk - trykk på bestill :)

Bjoris

Ja, det er selvsagt dumt å kjøpe utstyr du ikke trenger for at bilen skal bli mer attraktiv å selge, men noe er jo mer vesentlig enn andre ting. feks pano ifht takbøyler.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Seaberg

Har en solid black 70D i transitt fra fabrikken med estimert levering januar/tidlig februar 2016.
Ut fra hva jeg leser på forumene har jeg ikke valgt utstyr som de fleste andre men heller gått for ganske ribbet kjøretøy mtp ekstrautsyr:-)
Solid black, standard stoffseter, piano, smart luftfjæring, vinterpakke (rattvarme er deilig), 19" Pirelli piggfrie vinterhjul (kjører 99% av tiden på bar trasig salta vei).
Får håpe jeg ikke faller ut av setet pga manglende sidestøtte eller at jeg blir blendet av refleksjoner fra piano-interiøret :-)
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

Epleskreller

Sitat fra: Seaberg på tirsdag 24. november 2015, klokken 10:11
Har en solid black 70D i transitt fra fabrikken med estimert levering januar/tidlig februar 2016.
Ut fra hva jeg leser på forumene har jeg ikke valgt utstyr som de fleste andre men heller gått for ganske ribbet kjøretøy mtp ekstrautsyr:-)
Solid black, standard stoffseter, piano, smart luftfjæring, vinterpakke (rattvarme er deilig), 19" Pirelli piggfrie vinterhjul (kjører 99% av tiden på bar trasig salta vei).
Får håpe jeg ikke faller ut av setet pga manglende sidestøtte eller at jeg blir blendet av refleksjoner fra piano-interiøret :-)

Lol, en kompis får en noe ribbet 70D i januar(tror jeg) med titanfarge, nextgenseter og panotak. Det var ulike prioriteringer :) Tror han har ombestemt seg og skal selge/kansellere den..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Beachboy

Mottar en 70 kwh forhåpentligvis før jul. Valgte vekk D siden jeg klarte meg fint ifjor vinter med min 60 kwh. Og ikke har jeg en hytte i Trysil hvor det kanskje trengs en 4x4 for å komme trygt frem :P  Valgte panotak, nextgenseter, premiumpakke m sort alcantara tak. Minner meg litt om Porsche med all black.

forresten, noen som vet hvor man kan sjekke posisjonen til båten teslaen kommer med i?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Salvesen

Sitat fra: Beachboy på fredag 27. november 2015, klokken 00:41
Mottar en 70 kwh forhåpentligvis før jul. Valgte vekk D siden jeg klarte meg fint ifjor vinter med min 60 kwh. Og ikke har jeg en hytte i Trysil hvor det kanskje trengs en 4x4 for å komme trygt frem :P  Valgte panotak, nextgenseter, premiumpakke m sort alcantara tak. Minner meg litt om Porsche med all black.

forresten, noen som vet hvor man kan sjekke posisjonen til båten teslaen kommer med i?

Jeg heller trengte ikke D sånn egentlig, men etter å ha sett smilet til Bjørn når han testet 70D måtte jeg bare ha det med :P

Du kan sjekke på http://www.marinetraffic.com/ om du vet vessel navn :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

ihlhaug

Nå har jeg lett litt uten å finne det, men er det noen som har peiling på differansen i rekkevidde på 70D og 85 (uten D) på sommer og vinter? Hører det er ca 40 km på sommer i alle fall.
Jeg solgte min gamle S85 for 4 uker siden og hentet en ny S85 for 10 dager siden. Ser nå at jeg burde vurdert en 70D da den er billigere og har AWD, samt hører at den kun går 40 km kortere på sommer iaf. Har derfor nå bestilt ny 70D, men ikke bekreftet ennå, trenger å få litt mer info først. Noen som har skikkelig erfaringer med 70D rekkevidde sommer og vinter?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Bjoris

#144
Anbefaler testen av 70D til BjørnNyland på YouTube. Mener han kjørte 326 og hadde 33 km igjen, da fra Oslo til Dombås, han hoppet over å lade på Lillehammer for å teste, dette er vel ikke den turen som er mest ideel for rekkevidden heller. Jeg har kjørt 397 med min 85S og hadde da 53 igjen. Kjørte fra Mo i Rana til Sandtorg, ganske bra forbruk til å ha kjørt over flere fjelloverganger... 3-5 mil er vel rimelig å anta, men tror du kan få bedre tall på 70D enn 85 om du er flink til å kjøre økonomisk, det er min plan;) Tror det blir ett veldig lite problem, men er skuffet nå over at det ser ut til ikke å komme SC på E134, det gjør livet med 70D hakket vanskeligere:(
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Rico

Sitat fra: ihlhaug på søndag 29. november 2015, klokken 01:04
Ser nå at jeg burde vurdert en 70D da den er billigere og har AWD, samt hører at den kun går 40 km kortere på sommer iaf. Har derfor nå bestilt ny 70D, men ikke bekreftet ennå, trenger å få litt mer info først. Noen som har skikkelig erfaringer med 70D rekkevidde sommer og vinter?

I sommer kjørte jeg t/r Hallingdal, 1000 høydemeter, 34 mil. Hadde lett fått 40 mil da. Nå i november med rundt 0 til -2 grader i Asker og rundt 7 minusgrader på fjellet så gikk ikke samme turen uten lading, men dog ikke langt unna. Småkjøring her nede slik været har vært siste uken så er nok rekkevidden nede i 26 mil.

Min 70D er til salgs for øvrig ;)

mvh
Rico

Havebigfun

Er det noen som kan opplyse om langtidsforbruk av 70D i Wh/km- gjerne sammenlignet med tidligere eid S85 - slik at førerrelaterte faktorer blir mindre relevante?

Kristian O

Sjekket pris på "min" konfigurasjon slik den ville blitt om eg skulle kjøpe ny TMS i dag. Såg då at pris på 85 kWh vs. 70 kWh batteripakke er 80.000! Er ikkje dette ein vanvittig prisforskjell? Det er billigere pr kWh å oppgradere fra 85 til 90 enn fra 70 til 85.

Om det er fordi Tesla har mindre fortjeneste på 70 for å gjere den tilgjengelig for fleire så er det forsåvidt greit, men synes likevel dette er en voldsom prisdifferanse.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Havebigfun

Sitat fra: Kristian O på søndag 29. november 2015, klokken 11:30
Om det er fordi Tesla har mindre fortjeneste på 70 for å gjere den tilgjengelig for fleire så er det forsåvidt greit, men synes likevel dette er en voldsom prisdifferanse.
Tesla ønsker å friste kunder som synes bilene koster i overkant- derfor prises 70 relativt lavere.
Oppgradering fra 85 til 90 koster 23 k, dvs 69k for 15kWh - det er altså 10k mindre enn differransen mellom 70 og 85- det er den summen Tesla aksepterer for å friste flere til å bestille.
Antakelig er dette litt mere komplisert og den reduserte gevinsten tas inn ved økede marginer ved de dyrere modellene. Man kan altså anta at en del av de 23 k mellom 85 og 90 er ren gevinst.

Bjoris

#149
Nå har det jo vært mako på batteri så ved å tilby 70 kan de selge flere biler, det er vel hovedgrunnen til at det de har valgt denne løsningen. Er enig i at det vilt med 80.000 mellom 70 og 85, og det viser seg vel at du ikke får tilgang på 15 kw ekstra heller...

Når jeg kjøpte min s85 kostet det 47000 mer for 25 kw ekstra. 60 solgte dårlig og det en kombinasjon av at 60 er i minste laget samt at forskjellen ikke var så stor, ble en pølse i slaktetiden for mange.

70 er hakket mer samt at AWD gir ytterligere økt rekkevidde ved rangmode så det er nok ikke så stor forskjell mellom en s85 og en 70D som en skulle tro, men det gjenstår å se selv i praksis. Kjørte en 70 loaner uten D, syns ikke den gikk spesielt mye rimeliger enn min s85 så dermed blir det på den 5-6 mil og det er jo en del. Hvis en med D klarer å få forskjellen ned på 3-4 mil er jeg fornøyd...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA