Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av Salvesen, onsdag 18. november 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: moso på torsdag 22. oktober 2015, klokken 15:04
Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:58



De 21000 er jo med fire felger :-)
Likevel er det latterlig dyrt tatt i betrakning at det er uten moms  ::)

Jeg ønsker min levert med piggfrie vinterdekk og så ordner jeg sommerdekk på felg selv!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Hewitt

Gratulerer! Henter selv en 70D neste uke. :) Jeg spurte om det var mulig å få vinterdekk på levert, noe det var, men vi bestilte da vinterdekk med felger ekstra. Og ja, 21 000 er inkl. fire standardfelger. Sommerdekkene blir oppbevart gratis hos Vianor, ble fortalt at man enten kan hente dem selv uten noen kostnad til våren, eller få lagt om der mot en kostnad.

aness

Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 15:10
Da var iallefall selger ekstremt dårlig til å forklare at det var med felger. Spurte til og med om jeg måtte betale for omlegging og svaret var:

"Vi tar ikke noe ekstra for levering på vinterdekk nei, så prisen er den samme uavhengig av om man får de levert på bilen eller ikke. "

Men trenger jo ikke ett sett til med felger så da blir det omlegging på veien hjem, om jeg finner de til en forsvarlig pris.

Det selger prøvde å si er at:

- bilen blir levert med sommerdekk
- du kan kjøpe vinterdekk av dem (4 stk, med felger)
- de tar ikke betalt for å bytte til vinterdekk før levering. (ihvertfall ikke hvis du har kjøpt dem av dem)

Personlig har jeg aldri sett poenget med å ikke ha felger på både sommer- og vinterdekk, med felger kan jeg bytte dem selv hvis jeg føler for det..

Salvesen

Sitat fra: aness på torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:19
Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 15:10
Da var iallefall selger ekstremt dårlig til å forklare at det var med felger. Spurte til og med om jeg måtte betale for omlegging og svaret var:

"Vi tar ikke noe ekstra for levering på vinterdekk nei, så prisen er den samme uavhengig av om man får de levert på bilen eller ikke. "

Men trenger jo ikke ett sett til med felger så da blir det omlegging på veien hjem, om jeg finner de til en forsvarlig pris.

Det selger prøvde å si er at:

- bilen blir levert med sommerdekk
- du kan kjøpe vinterdekk av dem (4 stk, med felger)
- de tar ikke betalt for å bytte til vinterdekk før levering. (ihvertfall ikke hvis du har kjøpt dem av dem)

Personlig har jeg aldri sett poenget med å ikke ha felger på både sommer- og vinterdekk, med felger kan jeg bytte dem selv hvis jeg føler for det..

Poenget er at jeg skal kjøpe uoriginale sommerfelger og bruke 19 tommerne til vinterdekk :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Salvesen

Sitat fra: Hewitt på torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:16
Gratulerer! Henter selv en 70D neste uke. :) Jeg spurte om det var mulig å få vinterdekk på levert, noe det var, men vi bestilte da vinterdekk med felger ekstra. Og ja, 21 000 er inkl. fire standardfelger. Sommerdekkene blir oppbevart gratis hos Vianor, ble fortalt at man enten kan hente dem selv uten noen kostnad til våren, eller få lagt om der mot en kostnad.

Sier du at det er mulig å få vinterdekk levert på standardfelgene? Fikk beskjed om at det ikke gikk :S
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Tuxedo

#95
Det som ikke går, er å få bilen levert med kun vinterdekk.  Bilen blir levert med sommerdekk, og vinterdekk (med felg) koster ekstra. (Men de setter naturligvis på vinterhjulene hvis du har kjøpt dem av Tesla, og henter bilen vinterstid).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Hewitt

Det stemmer at vinterdekk må kjøpes ekstra, og med felger hvis de kjøpes av Tesla. Men ja, det er 19" standardfelgene som er inkludert med vinterdekkene til 21 000,-.

Powerflux

Sitat fra: Salvesen på torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:34
Sitat fra: Hewitt på torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:16
Gratulerer! Henter selv en 70D neste uke. :) Jeg spurte om det var mulig å få vinterdekk på levert, noe det var, men vi bestilte da vinterdekk med felger ekstra. Og ja, 21 000 er inkl. fire standardfelger. Sommerdekkene blir oppbevart gratis hos Vianor, ble fortalt at man enten kan hente dem selv uten noen kostnad til våren, eller få lagt om der mot en kostnad.

Sier du at det er mulig å få vinterdekk levert på standardfelgene? Fikk beskjed om at det ikke gikk :S
Det var slik jeg også forsto det og velger da vinterdekk på originalfelgene!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Salvesen

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:48
Det som ikke går, er å få bilen levert med kun vinterdekk.  Bilen blir levert med sommerdekk, og vinterdekk (med felg) koster ekstra. (Men de setter naturligvis på vinterhjulene hvis du har kjøpt dem av Tesla, og henter bilen vinterstid).

I følge min representant var det kun mulig å få vinterdekk med felg, til 21 000. Ble aldri forespeilt tilbud om vinterdekk og sommerdekk. Men om dere er sikker på muligheten spør jeg igjen, vet dere ca hvilken pris de tar for vinterdekkene?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Hewitt

Vet ikke om vi misforstår hverandre, men fra Tesla er det kun mulig å kjøpe vinterdekk inkludert felger. Sommerdekk (med standardfelg) er inkludert i prisen bilen koster.

Salvesen

Sitat fra: Hewitt på torsdag 22. oktober 2015, klokken 18:02
Vet ikke om vi misforstår hverandre, men fra Tesla er det kun mulig å kjøpe vinterdekk inkludert felger. Sommerdekk (med standardfelg) er inkludert i prisen bilen koster.

Ja tror det har blitt littmissforståelser, dette er hva jeg trodde :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

jkirkebo

Sitat fra: nie på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:35
Sitat fra: jkirkebo på søndag 18. oktober 2015, klokken 13:42
Sitat fra: Salvesen på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:00
Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:58
Tilgjengelig kun for ettermontering, koster vel rundt 20 lapper.

Aha! er dette noe en trenger å ettermontere?

Slik som situasjonen har blitt nå, med mulighet for å lade med 32A uten lasking på biler med enkeltlader samt stor utbygging av andre hurtigladere ville jeg sagt nei.

Vet vi at det er blitt slik på nye biler nå? Det var vel snakk om at du ønsket å teste dette på nye biler....har ikke fått med meg enden på visen.

Ja, alle biler produsert etter ca. 30.juli i år har kontaktoren som sørger for automatisk lasking. Alle eldre biler med enkeltlader kan få denne ettermontert gratis om ønskelig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MrBacardi

Har lagt bestilling på en 70D, bilen bekreftes nå på onsdag.

Men har nå plutselig blitt usikker på om man skal ta steget opp til 85D.

Fordeler 70D:
- Rimeligere i innkjøp
- God nok rekkevidde
- Lavere vekt -> noe som fører til litt lavere forbruk

Fordeler 85D:
- Raskere akselerasjon
- Lengre rekkevidde
- Raskere superlading
- Holder seg kanskje bedre i pris ved salg (om ca 6-7 år)

Prisforskjellen er altså 79.000 kr. Så spørsmålet er om jeg være fornøyd med 70D gjennom hele eierskapet, eller om jeg vil jeg angre på at jeg ikke tok steget opp til 85D den gangen (altså nå) jeg hadde mulighet til det.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

N00b

Superlading på en 70 er ikke mye tregere enn 85.  Den er betydelig raskere enn en 60.

Du merker forskjellen i aks!  Og toppfart da...

Toonster

Sitat fra: MrBacardi på søndag 01. november 2015, klokken 18:09
Har lagt bestilling på en 70D, bilen bekreftes nå på onsdag.

Men har nå plutselig blitt usikker på om man skal ta steget opp til 85D.

Fordeler 70D:
- Rimeligere i innkjøp
- God nok rekkevidde
- Lavere vekt -> noe som fører til litt lavere forbruk

Fordeler 85D:
- Raskere akselerasjon
- Lengre rekkevidde
- Raskere superlading
- Holder seg kanskje bedre i pris ved salg (om ca 6-7 år)

Prisforskjellen er altså 79.000 kr. Så spørsmålet er om jeg være fornøyd med 70D gjennom hele eierskapet, eller om jeg vil jeg angre på at jeg ikke tok steget opp til 85D den gangen (altså nå) jeg hadde mulighet til det.

Tror egentlig bare det er du som vet hva som er lurt!

Hvis en 70D passer ditt bruksmønster, så er det vel bare å bekrefte.

Er du derimot usikker på om den vil fungere i din hverdag, er det bare å endre bestilling til 85D.

Uten å være en ekspert, men etter mitt syn er det kun 1 ting som avgjør om du bør endre og det er om rekkevidden på 70D ikke er bra nok for ditt bruk. Akselerasjon er noe som er gøy en uke, men som du i praksis ikke vil bruke over tid og kan derfor fint klare deg med en bil som er ca 1 sekund tregere på 0-100 :)

(Nå har jeg bestilt en 70D selv, så jeg må vel melde meg selv inhabil i saken)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA