Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av Salvesen, onsdag 18. november 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

Salvesen

Da begynner jeg å bli ganske klar til å bestille. Men, ser det står forventet levering i slutten av desember. Men kan jeg stole på dette, evt hvor mye må jeg legge på? tenker ift salg av nåværende bil er det greit å ha en aning på hva en kan forvente av leveringstid. Har dog en bil til som kan brukes som nødløsning, men kjipt med bare en bil i husstanden :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

oleredv

Slutten av desember er optimistisk. Du bør nok heller beregne 3 mnd frå bilen er bekrefta.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Salvesen

Sitat fra: oleredv på mandag 19. oktober 2015, klokken 15:27
Slutten av desember er optimistisk. Du bør nok heller beregne 3 mnd frå bilen er bekrefta.

Ja var det jeg tenkte, med bekreftet mener du da etter de 2 ukene der en kan avbestille og slikt? Tenker å bare pløye igjennom det da jeg ikke kommer til å avbestille eller endre på noe etter bestilling.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

oleredv

Sitat fra: Salvesen på mandag 19. oktober 2015, klokken 15:30


Ja var det jeg tenkte, med bekreftet mener du da etter de 2 ukene der en kan avbestille og slikt? Tenker å bare pløye igjennom det da jeg ikke kommer til å avbestille eller endre på noe etter bestilling.

Jepp, frå bestillinga er låst og du ikkje kan gjere endringar.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Diravi

Sitat fra: lunitiks på søndag 18. oktober 2015, klokken 15:29
Som fersk 70D-eier kan jeg opplyse følgende:
- LYD: Jeg savner bedre lyd. Hverdagskjøringen til/fra jobb kunne vært SÅ mye bedre med litt mer grom-bass. (Vurderer nå NVX sin "b.o.o.s.t" for ettermontering. Om jeg "angrer" på noe nå er det manglende ultra hi-fi)

Jeg droppet hi-fi-tillegget, og nettopp av samme logikk som ovenfor: Jeg mistenker at når en del her inne vil ha bedre "lyd" enn standardanlegget, så er det mer heftig dunk-dunk-bass de vil ha. Am I right?  8) Med andre ord tror jeg at det egentlig ikke er noe galt med kvaliteten på standardanlegget. I hvert fall ikke for oss som hører på klassisk musikk eller pop uten spesielt fokus på rytmekassen, og heller ikke skrur opp så høyt. Penger spart.  :)

Forhandler sier for øvrig akkurat det samme som Muffinman: Kun marginal forskjell på høyde i baksetet med og uten panoramatak, og på yttersetene sitter man faktisk med bedre plass rundt hodet pga annen utforming av bjelkene. Vi valgte aktivt bort panoramatak i forrige bil og gjorde det igjen her.

Nye biler har for øvrig en litt bedre vinkling av sitteputen i baksetet slik at følelsen av å ha lårene langt over sitteflaten ikke er så påtagelig som før.

Tillegg som ble valgt: Luftfjæring, NextGen-seter, tredekor, metallic lakk, og så dukker muligens autopiloten opp etter hvert, i forbindelse med en eller annen leveranse av feriepenger. Luftfjæring gikk jeg flest runder på, og med 19-tommere kunne jeg kanskje ha droppet den for å ta ned prisen ytterligere. For her kommer et argument få nevner: Mer utstyr "lønner" seg ikke - det bare øker det prosentvise verditapet. Hvor lett bilen er å selge brukt er selvsagt en mulig faktor, men nå ser det vel ut som folk ganske greit får solgt moderat utstyrte S60 og S85, så da velger jeg å ikke la det bekymre meg for mye.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Øyvind.h

Jeg hadde panotak på min bil. Faren min har ikke panotak. Jeg opplever forskjellen i takhøyde bak som stor. I min egen bil kunne jeg sitte normalt, men helt riktig lener jeg hodet mot polstring bakerst på taket.

Uten panotak tar jeg skikkelig oppi og må synke sammen i kroppen for å unngå det. Også der tar jeg inntil taket i bakkant.

Mulig høydeforskjellen er liten, men for meg gjør den stor forskjell.

Når det er sagt er ikke baksetet bra for voksne uansett.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cookie Monster

#51
Er vist litt bedre takhøyde bak i biler fra når de kom med autopilot hw siden de gjorde endringer på setene så man sitter litt lavere og hvor langt man kan åpne bak dørene.

http://insideevs.com/tesla-model-s-new-generation-rear-seats-offer-much-improved-headroom-video/

2015 P85D

RonnyØ

Vedr pano: foran er det også et tema. Merker at jeg skaller borti taktrekket på biler med pano, ved sjekk av blindsone eller skarpe utkjørsler. Det fordi kanten rundt taket innvendig bygger mer ned enn på de uten.

Baksetet er dritt, uansett tak, seter eller døråpning.
Husqvarna Automower 320

Salvesen

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 10:28
Vedr pano: foran er det også et tema. Merker at jeg skaller borti taktrekket på biler med pano, ved sjekk av blindsone eller skarpe utkjørsler. Det fordi kanten rundt taket innvendig bygger mer ned enn på de uten.

Baksetet er dritt, uansett tak, seter eller døråpning.

Hvor høy er du? Kan en ikke justere setene ned slik at en slipper å skalle i taket?

Selv er jeg 187cm og ble igjen litt usikker på pano tak :S
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

cairnz

187 her og null problemer med pano.
Kirkebø er enda høyere og så vidt jeg vet har ikke han heller noe problemer med hodeskallen.

Setene kan stilles ganske greit langt ned.
Elbilist

Jejl

Prøvesitt med og uten. Jeg er 186cm og har nok takhøyde bak uten pano tak, og kunne uten problemer sittet der i flere timer. Muligens furdi jeg foretrekker å sitte litt tilbakelendt.

Jeg hadde med en i bilen på langtur med samme høyde som meg, som ikke klarte å sitte der bak mer enn noen få minutter.

Salvesen

Esj, var nettopp 100% sikker på hva jeg ville ha. Alt uten om vinterpakke. Men så kom jeg på interiøret!
Jeg har tenkt å ta helt svart bil("gratis varianten") og svart premium interiør med nye seter og svart tak.

Men jeg er jo veldig glad i lyst interiør, og litt treverk hadde jo også vært fint... I min nåværende bil har jeg lyst interiør. Det er ekstremt fint! Men igjen så blir det jo forferdelig skittent, og bukser farger av i setene...

Herregud, hvorfor skal det være så vanskelig?

Noen tips? :P

Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Toonster

Redd det ikke er så mye tips å gi her. Du får kun gode argumenter på andre menneskers valg/smak, og det endrer vel ikke smaken din? :)

Jeg har valgt alt svart - både fordi jeg synes det er fint og at det er praktisk med unger i bilen :)

Svart metallic valgte jeg fordi jeg liker svarte biler, sannsynligvis ikke den mest fornuftige fargen å velge.

Men jeg falt ned på at jeg liker svarte biler, uansett hvor mange som sier at det er så mange av de og/eller at de er lei svarte biler. Endrer ikke mitt syn :) Og jeg vil være glad og fornøyd når jeg setter meg i bilen min, og driter i hva andre måtte mene om valgene :)

Salvesen

Nei orket ikke ventngen mer, nå er bil bestilt :D

Det ble svart bil med svart interiør og tak.

-Autopilot
-Luft
-Hifi
-Panorama
-Premium interiør
-2gen seter
-4x4

Gleder meg i hel! Dette blir 3ish tøffe måneder! :D
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

boma

Velkommen i venteklubben...Har bestilt 70d selv :)

Min skulle egentlig settes i produksjon i går, men ser ut til at det lar vente på seg  :o Da blir det sikkert neste mandag og over jul levering. Hadde håpet å ta imot bilen før julaften.
Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA