Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av Salvesen, onsdag 18. november 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: Salvesen på fredag 18. desember 2015, klokken 11:30
Sitat fra: sven erik på fredag 18. desember 2015, klokken 11:28
Sitat fra: Salvesen på torsdag 17. desember 2015, klokken 23:34
Sitat fra: sven erik på torsdag 17. desember 2015, klokken 18:51
Sitat fra: bjoris på torsdag 17. desember 2015, klokken 08:45
Sitat fra: sven erik på onsdag 16. desember 2015, klokken 23:48
jeg har nå på våt veibane med 70D vert nede på 177 kw km   men får ikke er en 60 kw tiljenglig selger mente det hvar mer å håper det for jeg har ikke kjøpt en 60   selv 85 hvar nermere i prosent
Du har da kjørt den fra 100% SOC, der bilen var ferdig ladet til 0? Da fikk du 60 KW?

ja stemmer

Helt uten stopp? I så tilfelle virker det veldig lavt ja!

helt uten stopp   60 som eg prøvde fikk en mer ut av  og  selger sa jeg skulle få tilnermet samme kjøpelengde på  70D som på 85

Blir sporenstraks testing av kapasitet når jeg får min 70d skjønner jeg. Mulig den har mye å gå på under 0 i estimeringen?

jeg  har kjørt ca 2 mil etter tom men da helt forsiktig

Salvesen

Sitat fra: sven erik på fredag 18. desember 2015, klokken 12:07
Sitat fra: Salvesen på fredag 18. desember 2015, klokken 11:30
Sitat fra: sven erik på fredag 18. desember 2015, klokken 11:28
Sitat fra: Salvesen på torsdag 17. desember 2015, klokken 23:34
Sitat fra: sven erik på torsdag 17. desember 2015, klokken 18:51
Sitat fra: bjoris på torsdag 17. desember 2015, klokken 08:45
Sitat fra: sven erik på onsdag 16. desember 2015, klokken 23:48
jeg har nå på våt veibane med 70D vert nede på 177 kw km   men får ikke er en 60 kw tiljenglig selger mente det hvar mer å håper det for jeg har ikke kjøpt en 60   selv 85 hvar nermere i prosent
Du har da kjørt den fra 100% SOC, der bilen var ferdig ladet til 0? Da fikk du 60 KW?

ja stemmer

Helt uten stopp? I så tilfelle virker det veldig lavt ja!

helt uten stopp   60 som eg prøvde fikk en mer ut av  og  selger sa jeg skulle få tilnermet samme kjøpelengde på  70D som på 85

Blir sporenstraks testing av kapasitet når jeg får min 70d skjønner jeg. Mulig den har mye å gå på under 0 i estimeringen?

jeg  har kjørt ca 2 mil etter tom men da helt forsiktig

Da stoppet den? Det gir vell ca <63 totalt, høres ikke bra ut.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

sven erik

Sitat fra: Salvesen på fredag 18. desember 2015, klokken 13:05
Sitat fra: sven erik på fredag 18. desember 2015, klokken 12:07
Sitat fra: Salvesen på fredag 18. desember 2015, klokken 11:30
Sitat fra: sven erik på fredag 18. desember 2015, klokken 11:28
Sitat fra: Salvesen på torsdag 17. desember 2015, klokken 23:34
Sitat fra: sven erik på torsdag 17. desember 2015, klokken 18:51
Sitat fra: bjoris på torsdag 17. desember 2015, klokken 08:45
Sitat fra: sven erik på onsdag 16. desember 2015, klokken 23:48
jeg har nå på våt veibane med 70D vert nede på 177 kw km   men får ikke er en 60 kw tiljenglig selger mente det hvar mer å håper det for jeg har ikke kjøpt en 60   selv 85 hvar nermere i prosent
Du har da kjørt den fra 100% SOC, der bilen var ferdig ladet til 0? Da fikk du 60 KW?

ja stemmer

Helt uten stopp? I så tilfelle virker det veldig lavt ja!

helt uten stopp   60 som eg prøvde fikk en mer ut av  og  selger sa jeg skulle få tilnermet samme kjøpelengde på  70D som på 85

Blir sporenstraks testing av kapasitet når jeg får min 70d skjønner jeg. Mulig den har mye å gå på under 0 i estimeringen?

jeg  har kjørt ca 2 mil etter tom men da helt forsiktig

Da stoppet den? Det gir vell ca <63 totalt, høres ikke bra ut.

den stoppet ikke da  jeg ladet da  tørte ikke kjøre mer

Salvesen

Sitat fra: sven erik på fredag 18. desember 2015, klokken 15:43


den stoppet ikke da  jeg ladet da  tørte ikke kjøre mer

Da kan det jo skjule seg mye kapasitet under her.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Powerflux

Da pør jeg igjen hva bilen måler! Er det drift eller all strøm som hentes ut fra batteriet?
Altså...hvis man ikke tør å kjøre lenger av frykt for å gå tom på et ubeleilig sted, kan man da stå ved f. eks SC og la varmeapparatet suge ut de siste kW``ene for virkelig å se hva man kan få ut?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Alt forbruk når bilen står i park telles ikke.

N00b

Jungel triks når man nærmer seg og kanskje må bikke under 0 er å følge nøye med på begrensingen med stiplet gul linje. 20kw = 0

Vær veldig forsiktig med pådraget når du kommer så lavt, da vil kun en liten spenningsreduksjon fremkalle "pull over safely, car is shutting down"

oleredv

Sitat fra: weld77 på onsdag 16. desember 2015, klokken 09:28
I norske landeveishastigheter bør ikke forskjellen med og uten skistativ være fryktelig stor. Føre, vind og temperatur har nok større betydning.

Ser ut til å stemme bra. Turen i dag i mildare ver og meir regn, men med range mode på og utan skistav viste eit forbruk på 48,4 kW/h mot 51,7 på forrige tur ( 200 km). Tempoet var muligens ørlite høgare i dag :)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Powerflux

Sitat fra: Muffinman på fredag 18. desember 2015, klokken 18:33
Alt forbruk når bilen står i park telles ikke.
Men i N regner bilen det som at den er i "Drive Mode"?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Vet ikke. Den regner muligens ikke forbruk over 12v heller.

sven erik

Sitat fra: Salvesen på fredag 18. desember 2015, klokken 15:48
Sitat fra: sven erik på fredag 18. desember 2015, klokken 15:43


den stoppet ikke da  jeg ladet da  tørte ikke kjøre mer

Da kan det jo skjule seg mye kapasitet under her.

tar ikke kjangs

sven erik

Sitat fra: Muffinman på fredag 18. desember 2015, klokken 18:33
Alt forbruk når bilen står i park telles ikke.

bilen registrerer kunn kw når en kjører

Powerflux

Sitat fra: sven erik på søndag 20. desember 2015, klokken 01:34
Sitat fra: Muffinman på fredag 18. desember 2015, klokken 18:33
Alt forbruk når bilen står i park telles ikke.

bilen registrerer kunn kw når en kjører
Som i at bilen fysisk må rulle eller kun at den står i D?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

N00b

Den regner iallefall gjennomsnitt  når den står i N og ruller, sjekket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA