Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. september 2015, klokken 10:09
Teslanewbie: Tror ikke du skal dra inn P85 i denne saken. Ja, det var en kastrering forrige vinter når det stormet som mest i DU-saken, men dette ble jo rettet til sommerdekkene skulle på. Jeg er fornøyd med min bil selv om den ikke helt ble som den var og at justeringen ble gjort uten mitt samtykke. Men at det nå skal være en skjult reduksjon på gang igjen har vi ikke grunnlag for å hevde. Det er ETT tilfelle på forumet her som synes ganske åpenbart, men det tilskriver jeg at det er gjort en feil og ikke en overordnet policy for alle P85 :)

Ja , det har du rett i . OT fra min side
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på torsdag 17. september 2015, klokken 08:39
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 16. september 2015, klokken 22:52
Ja, så den om igjen.  Og de første 20 sekundene ligger jo bilene ved siden av hverandre.  Eller ser du noe annet?

Har du aldri sett en rullende start?? I begynnelsen så "liner" de opp, der alle kjeglene er så skal de kjøre side om side i ca 40-50km/h når kjeglene tar slutt eller når man kommer til avtalt sted så gir man full gass.

Så det stemmer at de kjører ved siden av hverandre til og begynne med, men da har ikke racet begynt ennå..  :P
Jaja, de er nå åpenbart langt over 40 - 50 km/t når Porschen begynner å dra fra.  Og som sagt, i tresifrede hastigheter er ikke Tesla spesielt sprek.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 17. september 2015, klokken 11:04
Jaja, de er nå åpenbart langt over 40 - 50 km/t når Porschen begynner å dra fra.  Og som sagt, i tresifrede hastigheter er ikke Tesla spesielt sprek.

Skjønner du det ikke så er det ikke så mye mer og si, starten går når porschen girer ned, og da er hastigheten rundt 50-60 km/h (men det tar ikke lang tid før den er 100+). Jeg har ikke sett P85D slå en eneste bil med 500-600 hk på rullende start, det er kun ifra 0 den er overlegen.


Tuxedo

#603
Sitat fra: cirys1 på torsdag 17. september 2015, klokken 12:09
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 17. september 2015, klokken 11:04
Jaja, de er nå åpenbart langt over 40 - 50 km/t når Porschen begynner å dra fra.  Og som sagt, i tresifrede hastigheter er ikke Tesla spesielt sprek.
Jeg har ikke sett P85D slå en eneste bil med 500-600 hk på rullende start, det er kun ifra 0 den er overlegen.
Ja, det er det jeg mener, at det ikke er noen bombe at den blir frakjørt i høye hastigheter.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

kseitzberg

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 17. september 2015, klokken 10:01
Hva ble det Ludicrous oppdatering for eksisterende P85D eiere??

Nu skal vi også forsøge at bringe noget godt ind i tråden, og vi har hørt tale om at L-Mode vil kunne installeres fra oktober måned af - ihvertfald går der rygter om at service center i Danmark, skulle være blandt de første som får det tool, der skal bruges for at skulle skifte sikringen og kontakten. Om det er sandt, eller blot noget de smider ind for igen at tåkelægge hele sagen, vides ikke..

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på torsdag 17. september 2015, klokken 09:04
Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 22:13
En motorsykkel legger RS7 bak seg som den skulle stått stille, med bare 150 hk.

Dette er jo bare vås, verstringsykklene i dag har ca 200 hk, 150hk er midt på treet i MC verden.
Jeg har selv eid gsx-r1000 i to år, man må være mye dyktigere for og kjøre/akselerere fort på MC enn i en bil, der det bare er og gi flat pedal. Gjør man det på en gsx-r1000 så ligger man på ryggen, 1-2gir er igangsettingsgir, sykkelen drar rett opp på hjulet i 190 i 3 gir, bare med gass.

Det er ingenting av det du skriver som er noe motsetning til det jeg sier. Det du fortsatt ikke har forstått (og som var et hint med MC-referansen), var at hestekrefter må ses i sammenheng med vekt.

Tesla har aldri lovt at P85D skal dra fra RS7 (eller Porsche) over [fyll inn antall km/t som passer deg]. Nå er det på tide å slutte å spamme tråden med uvesentligheter som ikke har noe med topic å gjøre.

OnlyOne

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 17. september 2015, klokken 09:23
Vi skal som nevnt ha møte med Tesla igjen idag, der vi får deres offisielle uttalelser. Er ikke dere enig i dette svaret, så anbefaler jeg å ta dette videre med korrekte kanaler. Forbrukerrådet o.l.

Betyr det at svaret vi får er endelig og at dere ikke vil jobbe videre med saken, uavhengig av hva svaret blir?
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

satheesh.net

Sitat fra: OnlyOne på torsdag 17. september 2015, klokken 15:25
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 17. september 2015, klokken 09:23
Vi skal som nevnt ha møte med Tesla igjen idag, der vi får deres offisielle uttalelser. Er ikke dere enig i dette svaret, så anbefaler jeg å ta dette videre med korrekte kanaler. Forbrukerrådet o.l.

Betyr det at svaret vi får er endelig og at dere ikke vil jobbe videre med saken, uavhengig av hva svaret blir?

Det betyr at vi ikke har resurser, midler eller en konkret samarbeidspartner til å eventuelt føre denne saken videre f.eks via et rettsystem.

Vi som sitter i styret gjør dette på frivillig basis og gjør så godt vi kan - tro det eller ei. ;)

weld77

Flott at dere har tatt opp saken med Tesla direkte (og at noen faktisk har muligheten til å snakke med de direkte og få noen svar utav de...).

Er det lov å spørre når dere regner med å kunne presentere resultatet av samtalene?

hookmaker

#609
Jeg må si att det er fint att TOCN nu endelig kommer på banen - en felles front skulle dock være fint.  - At dere har været innblandet og arbeidet aktivt i lengere tid står jeg undrende (og tvivlende) overfor, - hvorfor har dere ikke sagt noe om det da?

Lykkeligvis så har den danske Tesla gruppen både viljen, ressourcerne og samarbeidspartnere til att dra dette helt frem til helvete fryser over. Forhåpentlig kommer vi helt ikke så langt...;-)

Teslanewbie

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 17. september 2015, klokken 09:23
Sitat fra: hookmaker på onsdag 16. september 2015, klokken 17:57
Super om TOCN kan gjøre noe, men under mig over at dere først kommer på banen nu??

Jeg tror ikke folk er klar over hvor mye arbeid som gjøres i kulissene. Vi går ikke ut med informasjon før vi vet noe helt konkret eller antydning til en løsning ligger på bordet.

Det er altså ikke korrekt at vi først kommer på banen nå. Men har vært her "hele tiden".

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 16. september 2015, klokken 18:12
Det er vel ikke sikkert at så mange P85D eiere som føler urett er medlem av TOCN og har klaget til de.

Det virker for eksempel ikke som det er veldig mange NAF-medlemmer her.

Det er korrekt. De aller fleste er godt fornøyde med bilen og ikke ytret noen ønsker om å bringe dette videre. Når det er sagt, har vi på eget initiativ jobbet med denne saken en god stund. Nettopp fordi det er en viktig sak.

Sitat fra: 691 på onsdag 16. september 2015, klokken 19:05
:-) Offisiell Tesla fanboy uttalelse? Har I talt med danskerne og set deres dokumentation? Eller er I bare budbringer for Esben ligesom e24.no?

Tror ikke du (og enkelte andre som frekventerer med slike uttalelser) helt har skjønt poenget med TOCN. Det stemmer at vi ønsker Tesla godt rykte, men vi stiller også kritiske spørsmål når det trengs. Vi vil våre medlemmer godt også, det er nettopp derfor vi er engasjerer oss i slike saker som dette. For å finne en løsning som vi alle er tjent med.

La meg gjøre én ting klinkende klart; vi representerer Teslaeiere og ikke Tesla Motors Inc. Medlemmene er altså vår prioritert.

Vi er så heldige at vi har stor slagkraft innad i Tesla. Hadde det ikke vært for oss så hadde Tesla fortsatt holdt seg tause. Møte med "toppledelsen" i Tesla sentralt ble nettopp fullført for et par dager siden og nå kommer de altså med et svar.

Ergo; vi får fortgang i ting som trengs å belyses og som krever et (nogenlunde) korrekt svar.

Vi skal som nevnt ha møte med Tesla igjen idag, der vi får deres offisielle uttalelser. Er ikke dere enig i dette svaret, så anbefaler jeg å ta dette videre med korrekte kanaler. Forbrukerrådet o.l.

Ja, da hadde det vært intressante å høre hva tesla har for forklaring på de mysteriøse 700hk og akselerasjonen som forsvant etc ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OnlyOne

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 17. september 2015, klokken 15:51
Sitat fra: OnlyOne på torsdag 17. september 2015, klokken 15:25
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 17. september 2015, klokken 09:23
Vi skal som nevnt ha møte med Tesla igjen idag, der vi får deres offisielle uttalelser. Er ikke dere enig i dette svaret, så anbefaler jeg å ta dette videre med korrekte kanaler. Forbrukerrådet o.l.

Betyr det at svaret vi får er endelig og at dere ikke vil jobbe videre med saken, uavhengig av hva svaret blir?

Det betyr at vi ikke har resurser, midler eller en konkret samarbeidspartner til å eventuelt føre denne saken videre f.eks via et rettsystem.

Vi som sitter i styret gjør dette på frivillig basis og gjør så godt vi kan - tro det eller ei. ;)

Ja, tviler ikke på sistnevnte og det er ikke for å være negativ at jeg spør. Synes bare det virker litt rart å ta dette standpunktet før dere hadde møtet i dag, før dere vet hva Tesla vil legge frem og før dere vet hva medlemmenes reaksjon på Teslas utspill er.

Et mulig scenario kan jo være at medlemmene er svært kritisk til det Tesla svarer og at man dermed er i en situasjon hvor kundene er lite tilfredse og da er vel ikke Tesla helt tilfredse heller. Det kan jo være et greit utgangspunkt for å melde dette tilbake til Tesla og bygge videre på dette i nye møter. Men slik jeg forstod eller forstår deg, så er møte i dag det siste om dette temaet, og da blir det som det blir. Da blir det opp til hver enkelt medlem å forholde seg til dette.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

691

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 17. september 2015, klokken 09:23

Sitat fra: 691 på onsdag 16. september 2015, klokken 19:05
:-) Offisiell Tesla fanboy uttalelse? Har I talt med danskerne og set deres dokumentation? Eller er I bare budbringer for Esben ligesom e24.no?

Tror ikke du (og enkelte andre som frekventerer med slike uttalelser) helt har skjønt poenget med TOCN. Det stemmer at vi ønsker Tesla godt rykte, men vi stiller også kritiske spørsmål når det trengs. Vi vil våre medlemmer godt også, det er nettopp derfor vi er engasjerer oss i slike saker som dette. For å finne en løsning som vi alle er tjent med.

La meg gjøre én ting klinkende klart; vi representerer Teslaeiere og ikke Tesla Motors Inc. Medlemmene er altså vår prioritert.

Vi er så heldige at vi har stor slagkraft innad i Tesla. Hadde det ikke vært for oss så hadde Tesla fortsatt holdt seg tause. Møte med "toppledelsen" i Tesla sentralt ble nettopp fullført for et par dager siden og nå kommer de altså med et svar.

Ergo; vi får fortgang i ting som trengs å belyses og som krever et (nogenlunde) korrekt svar.

Vi skal som nevnt ha møte med Tesla igjen idag, der vi får deres offisielle uttalelser. Er ikke dere enig i dette svaret, så anbefaler jeg å ta dette videre med korrekte kanaler. Forbrukerrådet o.l.

Grunden til at jeg skriver Tesla Fanboy er at I tydeligtvis ikke har sat jer ind i sagen, men bare viderbringer Teslas påstande.

En forbedring på 0,2s er rigtig rigtig meget og det skal ske med pre heat af batterier? Er dette ved 25 grader en dag i juli måned eller mener de en januar dag med minus 20 grader?

Vi danskere har testet igen og igen ved 22 grader plus på varme juli dage og været langt fra tiden. Der vil en batteri pre heat aldrig give 0,2s - hvis det gør er det verdens bedste tuningsfirma :-)

I skriver I repræsenterer Tesla ejere - det er vel noget som kræver en mere specifik definition - I repræsenterer Tesla ejere som er medlemmer af jeres klub. Da VG kontaktede jer, oplyste I at I ikke havde fået nogen henvendelse fra jeres medlemmer - så hvor længe er det lige at I har arbejdet på det???

Prøv at tænk rigtig godt over hvorfor Esben så gerne vil tale med jer - er det fordi hans budskab kan gå igennem uden at der bliver sat spørgsmål ved det han siger? Ja, det tror jeg er grunden.

Prøv forresten lige at spørg Esben hvordan han fik den forklaring fra Elons kontor - jeg tror du bliver overrasket

Hvis I virkelig er til for Tesla ejere, så gør jer selv den tjeneste at tage kontakt til Ken fra Danmark og få ordentlig indsigt i sagen.

Med hensyn til de rette kanaler, så er FDM, som er Danmarks svar på NAF, nu aktivt inde i sagen og deres juridiske vurdering er at vi står med en meget stærk sag. FDM er desuden meget villig til at arbejde sammen med NAF, hvis der er norske P85D ejere som vil tage sagen op der.

hookmaker

Ja, da blev den saken ju satt lit i perspektiv.   ::)

EJ

Har de ikke noen bedre forklaring å komme med enn svaret fra Elons kontor så blir det rett til Forbruker ombudet og NAF for min del.

Eneste positive med det svaret er at de bekrefter at de bevist har misledet kundene sine med å bruke andre målemetoder på 0-100 (ref Rollout) for Performance modellene sine uten å si noe om det første 9 mnd

og Rollout er ikke 0-100 uansett hvor mye de mener det er kanskje er en vanlig måte å jukse på i US

Er mulig at det kun gir 0,2 sec kortere tid med 0-60mph, men aldri i verden om det om det kun gir 0,2 på 0-100

er jo ingen som kommer under 3,8 sec på 0-100




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA