Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

ELTesla

Det eneste de kan forsvare seg med angående dette punktet er "Over the air"

Ludicrous er en fysisk endring.


hookmaker

#121
Sitat fra: jazzwheel på mandag 17. august 2015, klokken 00:59
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 17. august 2015, klokken 00:18
Jazzwheel: Hvorfor kjøpte du P85 istedet for vanlig 85? Forskjellen der er jo ikke mye til 100 og ingen forskjell i høyere hastigheter.

Fordi den var kraftigst når jeg kjøpte. Jeg sier heller ikke at jeg ikke hadde kjøpt P90DL om det ikke hadde vært for at jeg kjøpte min P85 i fjor.

Når jeg sier det overdramatiseres så mener jeg det fortsatt. I pressemeldingen fra Tesla om P85D nevnte de ikke et eneste ord om 691/700 eller hestekrefter og jeg vil tro det er flere som bestemte seg allerede da på grunn av AWD og bedre akselerasjon.

"The P85D combines the performance of the P85 rear motor with an additional 50 percent of torque available from our new front drive unit. The result is the fastest accelerating four-door production car of all time – while remaining one of the most efficient cars on the road"

Hva sier du til dette da? Den originale statement som finnes endda den dag i dag!

(for att sitere Wolf on Wall Street: "THAT pen is SOLD!"


"Consistent with our mission, we also wanted to demonstrate that an electric car can soundly beat gasoline cars on efficiency and pure performance. The Model S P85 already outperforms gasoline-powered cars in the same class with it's ability to deliver 100 percent of peak torque from a standing start. We combined our new front drive unit and our P85 rear motor with the objective of outperforming one of the greatest supercars of all time, the McLaren F1. With P85D's 0 to 60 mph performance of 3.2 seconds, we have succeeded.

The P85D combines the performance of the P85 rear motor with an additional 50 percent of torque available from our new front drive unit. The result is the fastest accelerating four-door production car of all time – while remaining one of the most efficient cars on the road. That's a combination that can only be achieved by an electric car. Not only is the P85D a match for the McLaren F1, but it also doesn't need a professional driver to achieve optimum performance. Just plant your foot and go."


Source: Official Tesla Motors Blog (Dual Motor and F1)

691

Sitat fra: jazzwheel på søndag 16. august 2015, klokken 16:02
Når det er sagt så har Tesla over lengre tid brukt alle triksene i boka når det kommer til markedsføring så jeg er helt enig i at de nå bør rydde opp i dette og tilby en form for kompensasjon, men at det skal være L-mode er jeg uenig i siden P85D ble markedsført med 3,4sek fra 0-100km/t og ikke 3,0.

And you think P90D will do 3.0s knowing what you know about the P85D?

Teslanewbie

Har media blitt kontaktet ?

Hvor står saken nå ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kseitzberg

Nej, ingen medier er kontaktet - vi ønsker på ingen måde at få hængt Tesla ud på forsiden af medierne - vi vil bare have dem til at fixe vores performance problemer. Vi har fået en dialog med Tesla Management i USA, men da vi kun har haft et indledende konference call, og stadigvæk afventer melding retur på dette, er der p.t. intet nyt under solen, andet end at vi har brugt en lille times tid - mellem 1 og 2 om natten på conference call med Tesla.

Vi forventer en tilbagemelding sent i dag - ellers rykker vi for samme.

Muffinman

Leste klagebrevene. De er høflige, saklige og formelt korrekte og åpner samtidig for å unngå støy rundt saken, til leverandørens beste.  Da er det utrolig arrogant av Tesla å ikke svare, ikke engang en tilbakemelding på at man ser på saken. Dessverre tror jeg ikke at det er en bevisst strategi. Organisasjonen som sådan bærer preg av dårlig intern kommunikasjon, flatt organisasjonskart, uklare linjer /ansvarsforhold og en kultur hvor det ikke svarer seg å kommunisere problemer oppover i linja. Legg til at slike henvendelser har lett for å havne nederst i skuffen uavhengig av hvem mottageren er, så aner man nok konturene av årsaken. Det at topplederen tilsynelatende egenhendig har håndtert diverse problemer er i seg selv et symptom på en dysfunksjonell organisasjon - normalt sett skal denne være rigget med ressurser som skal håndtere diverse slike ting uten topplederens involvering. I det minste bør det være evne - og vilje - til å etablere slike ressurser på kort varsel når behovet oppstår.

Det er veldig trist at Tesla ikke griper sjansen til å ordne dette i stillhet. Nå er det dessverre en mulighet for at det kan havne i media, og det er ingen tjent med på lang sikt.

ELTesla

Dette havner i media uansett på et eller annet tidspunkt.

Overskrift 1: Tesla tilbyr gratis latterlig oppdatering til flaggskipet.

Overskrift 2: Insane klagestorm etter manglende effekt på Tesla flaggskipet.

kseitzberg

ELTesla: +1

Overskrift 0: Kunder hjælper Tesla med at identificere problemer på flaggskipet, åbner for tættere dialog med Ejere.

ELTesla


Dennis

#129
Om dette kommer i media så kommer det til å påvirke oss som er eiere av P85D at bilen taper seg i verdi, spesielt om det ikke blir løst. Siden da vil P85D alltid bli kjent som bilen med 700 klovnehester. Men det vil også ødelegge for Tesla sitt rykte at man ikke skal kunne stole på effeken de oppgir og 0-100 tider.

Så det beste for begge parter er å få løst dette direkte med Tesla uten at media må blandes inn.

Å bytte noen sikringer er i det minste mye billigere enn hva det har kostet Tesla å bytte Drive Unit som koster 60 000+ arbeid eller alle feilene med panotaket. Og dette gjelder bare solgte P85D og ikke nesten alle bilene slik som med DU.

Mest sannsynlig må sikringene byttes på alle P85D uansett eller effekten settes ned, for er allerede en del P85D som har stoppet opp pga sikringen ryker. Kan jo såklart være noen med feilproduksjon men tviler på at de klarer å gjøre samme feilen enda en gang for kontaktor som ryker har jo også vært en gjenganger fra tidligere.

Torben_E

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. august 2015, klokken 10:55
Leste klagebrevene. De er høflige, saklige og formelt korrekte og åpner samtidig for å unngå støy rundt saken, til leverandørens beste.  Da er det utrolig arrogant av Tesla å ikke svare, ikke engang en tilbakemelding på at man ser på saken. Dessverre tror jeg ikke at det er en bevisst strategi. Organisasjonen som sådan bærer preg av dårlig intern kommunikasjon, flatt organisasjonskart, uklare linjer /ansvarsforhold og en kultur hvor det ikke svarer seg å kommunisere problemer oppover i linja. Legg til at slike henvendelser har lett for å havne nederst i skuffen uavhengig av hvem mottageren er, så aner man nok konturene av årsaken. Det at topplederen tilsynelatende egenhendig har håndtert diverse problemer er i seg selv et symptom på en dysfunksjonell organisasjon - normalt sett skal denne være rigget med ressurser som skal håndtere diverse slike ting uten topplederens involvering. I det minste bør det være evne - og vilje - til å etablere slike ressurser på kort varsel når behovet oppstår.

Det er veldig trist at Tesla ikke griper sjansen til å ordne dette i stillhet. Nå er det dessverre en mulighet for at det kan havne i media, og det er ingen tjent med på lang sikt.


Hej Muffinman... Jeg er 100% enig med din analyse af organisationen i Tesla. Jeg tror heller ikke det er bevidst men grundet mangelende organisation, ledelse og kompetencer. Hvor er deres Communications executive, hvor er dered crisis management team etc.
Og mange tak for din kommentar om vores brev. Du gengiver præcis det som vi gerne vil pointere over for Tesla. Vi er som bekendt 14-15 individer som skulle blive enige om brevet og det tog nogen tid inden der var enighed om den diplomatiske, saglige og løsnings orienterede tone.

Jeg selv har kun haft bilen i 8 uger men havde læst kritikken på TMC og det danske forum forud. Andre har oplevet problemet helt tilbage til april og var forståelig nok ikke så tålmodige med vores tilgang. Men heldigvis var vi alle enige om at vi skulle stå sammen og have vores sti ren i vores kommunikation.

Nu har vi som bekendt involveret alle jer entusiater i Norge, Tyskland, US ++ for at prøve at finde ud af jeres oplevelser og fustrationer og de tråde vi har åbner er med mange hundrede kommentarer. Både positive og negative.

Inden længe vil vi evaluere feedbacken og formodenlig formulere et 3. brev.

Mange tak for din støtte.

Mvh

Torben_E


Torben_E

#131
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 17. august 2015, klokken 13:00
Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 17. august 2015, klokken 12:31
Jeg mener at marginalt tregere 0-100 ikke er det største problemet. Problemet er at bilen ble fremstilt som om den var vesentlig kraftigere med hele 700 hk. Da forventer en jo også superbil ytelser annet enn på de første 50 meterene. Dvs, med 700 vs 420 hk, så hadde jeg faktisk trodd at forskjellen fra P85 skulle være stor. Sannheten er jo at det er marginal forskjell fra 40 km/t og oppover. Personlig ble jeg ganske skuffet når jeg fikk min P85D, fordi forskjellen fra P85'en min var minimal.

Helt klart enig der, men er kanskje lettere å kunne vise til et 0-100 nummer som enda står på nettsiden når Tesla har tatt bort 700hk og er ikke enkelt å få bremset den i benk. Uansett tall fra rest API er jo egentlig så klart det får blitt. Den har 420kW (560hk) ut fra batteriet. Altså før det er målt på motor med tap i motor osv. Men la oss bare bruke det tallet så er uansett Tesla ute på tynn is.

Når jeg bestilte bilen forventet jeg også basert på de 700hk Tesla sa den skulle ha, at den flyttet seg betydelig bedre også i vanlig hastighet og videre oppover og ikke bare fra 0.

Ytelsen den har i høyere hastighet er helt klart den største skuffelsen.
Sånn sett ser det også bedre ut om det kommer ut i media at P85D har blitt levert med ca 150-200hk for lite enn at vi sitter å klager over 0.4 sek.

Med tanke på hva som sto på nettsiden tidligere (Se bilde under) så tror jeg Tesla hadde planer om at bilen skulle få bedre ytelse i høyere hastighet, men at de møtte på utfordringer med kontaktorer i batteriet som ikke tålte det. Toppfart på 250 har vi jo fått, men resten de skriver der har vi ikke fått. Og dette sto på nettsiden når mange av oss bestilte bilen.

Hej Cookei Monster....

You hit the nail on the head with that comment.

Tesla har måtte sande et batteri, inverter, motor, køling... ja alt... kan klare mere power... men desværre sprænger sikringen så det er ikke muligt at gøre med OTA.
En ny HW er nødvendig nemlig den "smarte" sikring på 1.500 A.

Det som jeg ikke forstår er hvorfor de ikke siger det lige ud ?

Herre Gud det er da ikke at tabe ansigt at de lærer bilen bedre at kende og så erkende at de havde undervurderet bilens sande potentiale. WOOW MAN.

Og løsningen er en relativ simpel udskiftning af en 1.300 A sikring til en ny "smart" 1.500 A sikring.
De skulle så begrænse performance til 700 hk og 0-100 til 3,3 s.
Og de der vil have frigivet til 770 hk og 3.0 s kan jo betale for denne opgrade.

Nå lad os se hvor sagen ender.

Husk, hvis du vil støtte os, at melde dig på vores http://teslaforum.dk/p85d/ side hvis du ikke allerede har gjort det.

De bedste hilsner

Torben

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 18. august 2015, klokken 11:55
Om dette kommer i media så kommer det til å påvirke oss som er eiere av P85D at bilen taper seg i verdi, spesielt om det ikke blir løst.

Samtidig så er det jo sant at den ikke har 700hk og Tesla har fjernet det fra nettsidene sine så det skulle heller ikke overraske om det påvirker verdien vs feks 85D. Egentlig burde ikke Tesla oppgi det som 224+476 heller, men 224/476 slik bilen ser ut til å fungere.

jazzwheel

Sitat fra: Torben_E på tirsdag 18. august 2015, klokken 15:05
Og løsningen er en relativ simpel udskiftning af en 1.300 A sikring til en ny "smart" 1.500 A sikring.
De skulle så begrænse performance til 700 hk og 0-100 til 3,3 s.
Og de der vil have frigivet til 770 hk og 3.0 s kan jo betale for denne opgrade.

Kan P85 eiere forvente at Tesla også fikser så de får 476hk ut av sin bil? Elon har jo sagt dette i flere intervjuer og det står oppgitt på Tesla egen bruktbilutsalg.

Dennis

Selv synes jeg det er viktigere at sannheten kommer fram ja enn å beskytte Tesla her.

Virker jo som vi kanskje får svar fra Tesla om ikke så lang tid nå :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA