Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Torben_E

Sitat fra: xry på tirsdag 18. august 2015, klokken 21:42
Min P85D som ble utlevert i mai og produsert i mars fikk kontaktorfeil etter bare _3_ dager.

Da hadde kontaktoren tydeligvis smeltet, og jeg hadde kjørt den ganske hardt i de 3 dagene jeg hadde bilen. De byttet ikke kontaktor, de byttet hele batteriet siden bilen var såpass ny. Fikk også ny programvareoppdatering.
Hej XRY...
Dette er en meget interessant observation.... Er der nogen chance for at du ved had SW der var i bilen da du fik den. Tog du billede af skærmen, eller video eller skrev det på et fora ?

Vi kunne godt tænke os at spørge Tesla Motors om at downgradere en af vores P85D til marts/april versione for at lave 0-100 test.

De bedste hilsner

Torben

Dennis

Sitat fra: Haknys på onsdag 19. august 2015, klokken 10:28
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 19. august 2015, klokken 09:42
Ja i starten føltes 0-40 km/t mye mer brutalt enn det føles nå. Men tenkte at det bare var siden jeg har blitt vant med bilen og har ikke noe å støtte opp dette med.

Demonstrerer ikke de første testene av P85D (Motortrend osv) samme 0-60 mph tall (med rollout) som dagens tester?

Motortrend-testen var fra 3.November 2014, så hvis effekten har blitt redusert senere så vil det være umulig å klare 3.1 sekunder på 0-60 mph (med rollout) i senere tester. 

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 19. august 2015, klokken 09:42Har også kommet en video av P90DL nå og ser ikke ut til å være noe raskere. Kan jo være pga ikke så veldig høy SOC. På den videoen er den ikke noe raskere fra 30mph eller viser mer effekt på det som har kommet ut til nå.

Klarer den 2.87s (med rollout) og relativt lav SOC, så er det definitivt raskere enn 3.1 s (med rollout) som Motortrend klarte.....(som mest sannsynlig var med høy SOC).

Ser ut som L-modellen har i alle fall 3 tiendeler raskere 0-100 tid. Eller?

P90DL klarer i videoen over 0-60 mph på 3.47 sek som bare er 0.03 sek raskere enn feks Edmunds sin 3.5 sek for P85D på 0-60 mph uten rollout.
Men er nok alt for tidlig å dra noe konklusjon basert på den videoen som er av dårlig kvalitet og ikke noe nøye utført test.

Jeg tror at Ludicrous er ca 0.3 sek raskere og havner på 3.1 sek på faktisk 0-60mph tid uten bruk av rollout.

Teslanewbie

#152
Sitat fra: EJ på onsdag 19. august 2015, klokken 09:24
Hentet min P85D og må si jeg ble direkte skuffet.

Var ikke same bilen som jeg testet I forkant av bestilling tidlig mai  :(

og ble levert med andre dekk dimensjoner enn det som er satt opp

Har bedt dem fikse det I vognkortet om ikke annet,

Vi som eier P85 kjenner den følelsen ja.. Når bilen vi kjøpte senere ble kastrert ..  Tipper SW begrensing for å ikke brenne sikring og gammel kontaktor..

Er ikke dette kontraktsbrudd fra tesla?

Har lenge etterlyst at de opplyser hva SW oppdatering gjør med effekten på bilen, har nå fått fire  versjon 6 oppdateringer på 4 uker . Ikke noen fysiske forskjeller men hva justerer de på ?? Greit om de opplyste om dette samtidig som de pumper ut SW oppdateringer ..


http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17299.210.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 19. august 2015, klokken 10:33
Sitat fra: Haknys på onsdag 19. august 2015, klokken 10:28
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 19. august 2015, klokken 09:42
Ja i starten føltes 0-40 km/t mye mer brutalt enn det føles nå. Men tenkte at det bare var siden jeg har blitt vant med bilen og har ikke noe å støtte opp dette med.

Demonstrerer ikke de første testene av P85D (Motortrend osv) samme 0-60 mph tall (med rollout) som dagens tester?

Motortrend-testen var fra 3.November 2014, så hvis effekten har blitt redusert senere så vil det være umulig å klare 3.1 sekunder på 0-60 mph (med rollout) i senere tester. 

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 19. august 2015, klokken 09:42Har også kommet en video av P90DL nå og ser ikke ut til å være noe raskere. Kan jo være pga ikke så veldig høy SOC. På den videoen er den ikke noe raskere fra 30mph eller viser mer effekt på det som har kommet ut til nå.

Klarer den 2.87s (med rollout) og relativt lav SOC, så er det definitivt raskere enn 3.1 s (med rollout) som Motortrend klarte.....(som mest sannsynlig var med høy SOC).

Ser ut som L-modellen har i alle fall 3 tiendeler raskere 0-100 tid. Eller?

P90DL klarer i videoen over 0-60 mph på 3.47 sek som bare er 0.03 sek raskere enn feks Edmunds sin 3.5 sek for P85D på 0-60 mph uten rollout.
Men er nok alt for tidlig å dra noe konklusjon basert på den videoen som er av dårlig kvalitet og ikke noe nøye utført test.

Jeg tror at Ludicrous er ca 0.3 sek raskere og havner på 3.1 sek på faktisk 0-60mph tid uten bruk av rollout.

Den filmen er jo bare lagd for at dere skal ha noe mer å skrike over. Tidene han oppgir stemmer ikke overens engang, han sier at det tar 3,47 sek 0-60, men tiden han selv viser i displayet stemmer ikke med det. Selv om han fjerner timeren før den når 60, så fikk jeg vist tiden på 59 mph, jeg tror ikke han bruker over 0,3 sek fra 59-60 mph.

Direkte useriøst, men dere biter rimelig lett på og.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Dennis

#154
Som jeg skrev over som du siterte av meg så kan man ikke ta noe konklusjon basert på den videoen. Bare for å ha det klart så skal den videoen være av en P90D med Ludicrous.

Uansett du får altså samme resultat som det jeg regner med den havner på. Altså 3.1 sek til 60mph (3.3 sek til 100 km/t) og ikke 2.8 sek som Tesla skriver siden det er med rollout.
Altså samme tid som P85D egentlig skulle ha klart etter hva Tesla oppgir av tall, men den er nærmere 3.5 til 60 mph.

Tviler egentlig ikke på at den er 0.3 sek raskere men det hjelper ikke når P85D sine tall ikke stemmer fra starten av. Da har Tesla bare lansert en ny dyr oppgradering som gjør bilen like raskt 0-100 som alle trodde den opprinnelig var.


HåkonE

Jeg var litt skeptisk til denne saken i utgangspunktet, men nå som mer fakta har kommet på bordet så er jeg 100% enige med våre danske Tesla-venner.

Her har Tesla åpenbart ikke levert det de lovte.

At de har endret på beskrivelsen på hjemmesiden, og har andre måter å oppgi tidene på P85D vs. de andre modellene, er et krystallklart bevis på at de er klar over fakta her.

At de ikke svarer på brev fra ganske mange eiere er enda mer bevis på at de ser situasjonen som vanskelig.

Nå vil de faktisk levere det de lovte i høst, men til 5000$ + arbeid for å oppgradere sikringen.

Høres ut som de har en særdeles dårlig juridisk sak her. 

Torben_E

Sitat fra: Haknys på onsdag 19. august 2015, klokken 12:34
Jeg var litt skeptisk til denne saken i utgangspunktet, men nå som mer fakta har kommet på bordet så er jeg 100% enige med våre danske Tesla-venner.

Her har Tesla åpenbart ikke levert det de lovte.

At de har endret på beskrivelsen på hjemmesiden, og har andre måter å oppgi tidene på P85D vs. de andre modellene, er et krystallklart bevis på at de er klar over fakta her.

At de ikke svarer på brev fra ganske mange eiere er enda mer bevis på at de ser situasjonen som vanskelig.

Nå vil de faktisk levere det de lovte i høst, men til 5000$ + arbeid for å oppgradere sikringen.

Høres ut som de har en særdeles dårlig juridisk sak her.

Hej Haknys....

Mange tak for dine reflektioner og tillad mig at skrive "foreløbige konklusion".

Vi samler stadig VIN numre til det 3. brev til Tesla Motor så hvis du vil støtte os så registret dig her.. http://teslaforum.dk/p85d/

Vi er nu 35 registrerede VIN# og vil gerne nå 50 inden vi skriver til Tesla. Hvis du registrerer dig kan du også se vores 2 først breve som er skrevet meget sagligt og sobert.

De bedste hilsner

Torben_E

Eip

Sitat fra: Torben_E på onsdag 19. august 2015, klokken 13:47
Sitat fra: Haknys på onsdag 19. august 2015, klokken 12:34
Jeg var litt skeptisk til denne saken i utgangspunktet, men nå som mer fakta har kommet på bordet så er jeg 100% enige med våre danske Tesla-venner.

Her har Tesla åpenbart ikke levert det de lovte.

At de har endret på beskrivelsen på hjemmesiden, og har andre måter å oppgi tidene på P85D vs. de andre modellene, er et krystallklart bevis på at de er klar over fakta her.

At de ikke svarer på brev fra ganske mange eiere er enda mer bevis på at de ser situasjonen som vanskelig.

Nå vil de faktisk levere det de lovte i høst, men til 5000$ + arbeid for å oppgradere sikringen.

Høres ut som de har en særdeles dårlig juridisk sak her.

Hej Haknys....

Mange tak for dine reflektioner og tillad mig at skrive "foreløbige konklusion".

Vi samler stadig VIN numre til det 3. brev til Tesla Motor så hvis du vil støtte os så registret dig her.. http://teslaforum.dk/p85d/

Vi er nu 35 registrerede VIN# og vil gerne nå 50 inden vi skriver til Tesla. Hvis du registrerer dig kan du også se vores 2 først breve som er skrevet meget sagligt og sobert.

De bedste hilsner

Torben_E

Jeg skriver gjerne inn vin``nr på siden deres , men jeg har ingen vbox for å teste 0-100 nøyaktig.
VIN: 509XX PD

hookmaker

Elp, du er velkommen - vi vil gjerne bli så mange som mulig. Vi vil også gjerne ha så mange tester som mulig, men veit at ikke alle har den muligheten. ;)

Havebigfun

Skulle vi ha noen møter i de forskjellige regionene i Norge slik at flere biler kan måles med utstyr som er egnet? i tilleg bør det være mulighet å teste bilen på forsvarlig måte uten å komme i konflikt med loven...
I såfall trenger noen med v-boks eller lignende og noen med P85D- som ikke er testet- jeg stiller i siste kategori og holder til i Oslo.

Siggen

Jeg har noen "goodwill"(må vel betale statlige avgifter som det eneste biletter med Fjord Line fra Stvg til Hirtshals T/R hvis noen føler for å ta turen ned til Randers(En i den danske gruppa har Vbox der). Forøvrig vet jeg om ett par i rundt på vestlandet med TMS og Vbox, men de kan gjøre seg selv til kjenne hvis det er ønskelig å bruke den.

xry

Sitat fra: Torben_E på onsdag 19. august 2015, klokken 10:30
Sitat fra: xry på tirsdag 18. august 2015, klokken 21:42
Min P85D som ble utlevert i mai og produsert i mars fikk kontaktorfeil etter bare _3_ dager.

Da hadde kontaktoren tydeligvis smeltet, og jeg hadde kjørt den ganske hardt i de 3 dagene jeg hadde bilen. De byttet ikke kontaktor, de byttet hele batteriet siden bilen var såpass ny. Fikk også ny programvareoppdatering.
Hej XRY...
Dette er en meget interessant observation.... Er der nogen chance for at du ved had SW der var i bilen da du fik den. Tog du billede af skærmen, eller video eller skrev det på et fora ?

Vi kunne godt tænke os at spørge Tesla Motors om at downgradere en af vores P85D til marts/april versione for at lave 0-100 test.

De bedste hilsner

Torben
Mener jeg hadde 2.4.188, så ble den oppgradert til 213 eller 236. Ingen bilder, dessverre :(

HåkonE

#162
Ok, jeg har registrert min bil på siden.

Jeg har heller ingen vbox, men kan stille opp i Oslo/omegn med P85D hvis noen med vbox vil møtes og utføre noen målinger.

Edit: Jeg mener det stod bare "700 hk" på P85D når jeg bestilte. Husker jeg feil?

TeslaK

Da har jeg også registrert meg. Har ikke vbox. Bor i Arendal.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

691

#164
Sitat fra: xry på onsdag 19. august 2015, klokken 20:05
Sitat fra: Torben_E på onsdag 19. august 2015, klokken 10:30
Sitat fra: xry på tirsdag 18. august 2015, klokken 21:42
Min P85D som ble utlevert i mai og produsert i mars fikk kontaktorfeil etter bare _3_ dager.

Da hadde kontaktoren tydeligvis smeltet, og jeg hadde kjørt den ganske hardt i de 3 dagene jeg hadde bilen. De byttet ikke kontaktor, de byttet hele batteriet siden bilen var såpass ny. Fikk også ny programvareoppdatering.
Hej XRY...
Dette er en meget interessant observation.... Er der nogen chance for at du ved had SW der var i bilen da du fik den. Tog du billede af skærmen, eller video eller skrev det på et fora ?

Vi kunne godt tænke os at spørge Tesla Motors om at downgradere en af vores P85D til marts/april versione for at lave 0-100 test.

De bedste hilsner

Torben
Mener jeg hadde 2.4.188, så ble den oppgradert til 213 eller 236. Ingen bilder, dessverre :(

Jeg mener at det var .156 som var hurtig og med .188 i midten af april kom der en begrænsning.Det var også der mine børn begyndte at sige at den ikke var så hurtig mere. Det var i midten af april jeg klagede til Tesla første gang over manglende effekt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA