Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

ArneS

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 04. april 2016, klokken 12:22
Fikk kopi av faktura fra en annen her :)

Kanskje det bare gjelder de levert tidlig i USA. For er egentlig bare der jeg har sett snakk om det, men synes det virker litt merkelig at de sier den har den luken.
Har forstått det slik at de eldre pakkene må man åpne hele pakken og så for meg at Tesla ga f i det siden det er så mye jobb og heller bare byttet batteri. Spes i Norge hvor det er lite lurt å bruke 2 teknikere en hel dag for den jobben. Men kanskje de allerede har gjort det i USA og sender brukte batterier over av den gamle typen som er oppgradert med Ludicrous hw.

For er bare 2.0 batterikassa som har luke for der man setter inn ny type sikring på undersiden. Som ikke er langt unna serienummer lappen. En 1.5 kasse som en mars 2015 har, har ikke denne luken. Har sjekket under selv også. Har bare den luken som er ved førersiden.

Se også bilde under fra delekatalogen. Den grå er på 1.5 kassa, men de merket med gult der er ikke der.

Kan en av dere som har oppgradert legge dere under på passasjersiden og se om dere nå har den luken?

Jeg har -E batteriet men har ikke denne luken på passasjersiden. Hvor setter de inn hw da hvis ikke batteri byttes.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

TeslaK

Under 2 uker igjen til L'en skal på plass!  8) Har E-batteri men de skulle bli ferdig på en dag.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Cookie Monster

Sitat fra: ArneS på søndag 01. mai 2016, klokken 15:33

Jeg har -E batteriet men har ikke denne luken på passasjersiden. Hvor setter de inn hw da hvis ikke batteri byttes.

Enten så bytter de batteri til et 85 Ludicrous batteri eller så bytter de kontaktor osv på gamle måten som de har gjort på alle andre at de åpner hele pakken og bytter kontaktor.
2015 P85D

jazzwheel

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 30. april 2016, klokken 19:24
Har tilgode å få begrensing på autobahn på min P85 selv med cruising i underkant av 200 over lengre tid.  Tror det må dras aksellerasjon hyppig før begrensing slår inn, og da tror jeg som Cookie Monster og andre her skriver at det er motortemperatur som begrenser.

Jeg kjører særdeles pent og dette var etter en time i 110km/t sist jeg la merke til dette, helt uten rykk og napp kjøring (rett over 200 i forbruk?) Jeg har fått byttet kontaktor, men det har vel alle pre-2015 P85 etterhvert? Kan dette byttet ha påvirket ytelsen negativt?

Knut Erling Øen

Fikk oppgradert til L i dag på Rud i Bærum etter 3 ukers ventetid. Samtidig ble autopiloten fikset (sensoren foran var kommet litt ut av stilling), og bilen for øvrig sjekket , vindusspylerveske, mønsterdybde på dekk, luft, vasket (børsteløst), lånebil alt uten ekstra kostnad. Igjen super og hyggelig service fra Tesla  :) Ikke fått testet L skikkelig idag - men den virker om mulig enda hvassere. Skal teste Launch Mode i helgen  ;D
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

P85DL

#155
Sitat fra: ArneS på søndag 01. mai 2016, klokken 11:09
Sitat fra: .P85D på lørdag 23. april 2016, klokken 07:12
Ludicrous Mode RetrofitSend e-post til: baerum_service@teslamotors.com
(Pris 56100, 3 ukers leveringstid)

Jeg sjekket pris hos Tesla Stavanger og de skal ha 5.292 kroner i arbeidspenger i tillegg og sier at dette er det samme for alle SC.
Har du utskrift som viser at totalprisen inklusiv arbeid er 56.100?
Min totalpris med moms blir 62.900 kroner



Pris ved bestilling tidlig i april kr 56.100 - time på dagen etter tre uker - en uke på service (inkl småfix og årlig service) :-)
Tesla Model S P85D

ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

Vuslife

#157
Henta P85DL+ idag, merkbart forskjell! Blir nok en tur på Gardermoen raceway for å teste udyret:D
Var nr 8 som har oppgradert i Norge, hvor mange p85d er solgt her?

Elraptus

#158
Fikk Ludi på min P85D for en uke siden- kun prøvd litt da jeg har vært en uke i US bl. På Teslafabrikken med TOCN.
Førstekinntrykk: bilen føles mye "lettere" som å gå fra tråkkesykkel til kraftig elsykkel eller fra vadestøvler til piggsko- sliter med nakken pga Wiplasheffekt ved pådrag- mye lettere å "rense dashbordet" for gamle parkeringslapper etc da aksen nå gjør rent bord der fremme- verdt alle pengene den oppgraderingen !

Elraptus

#159
Sitat fra: Vuslife på onsdag 04. mai 2016, klokken 22:58
Henta P85DL+ idag, merkbart forskjell! Blir nok en tur på Gardermoen raceway for å teste udyret:D
Var nr 8 som har oppgradert i Norge, hvor mange p85d er solgt her?

WTF er den + på din bil? - jeg fikk P85D med strek under uten noen + - er dette fake badge du har kjøpt?

Elraptus


Cookie Monster

Den +'en er hjemmemekk ja  :P

Er nok noe placebo effekt ute å går på denne oppgraderingen :P Når jeg prøvekjørte P90D med ludi hadde jeg forventet mer. Litt forskjell ja ;) men ikke noe man merker veldig godt.
Vi snakker tross alt på P85D om en oppgradering som forbedrer tiden over 402 meter med 0.25 sek
Altså fra 0-188 km/t bruker en P85D med ludi 0.25 sek mindre. Og har en slutthastighet som er 1.5 km/t høyre enn vanlig P85D.

At man over et pådrag på over en tid på ca 11.4 sek merker godt at bilen har 1.5 km/t høyere slutthastighet som forskjellen på en tråsykkel og en elsykkel tviler jeg på. Men klart placebo effekten blir sterk når man har svidd av mye penger på en oppgradering ;D

Har selv blitt lurt av placebo effekten mange ganger når jeg oppgraderte deler eller endret på parametre i ECU på min forrige bil, så forholder meg derfor bare til faktiske tall siden det var mange ganger ryggmarg dynoen mente det var mer drag i bilen, men det var ikke gtech måleren enig i :)
2015 P85D

Muffinman

For egen del merker jeg forskjeller best når jeg går fra raskeste til tregeste bil, men bare når jeg har kjørt den raskeste først. P90D loaneren jeg hadde et par uker tidligere i år var merkbart kvikkere fra start, men daua jo ut etter 1-2 sekunder og jeg mente det ikke var merkbar forskjell etter det i forhold til egen 85D. Men merket godt forskjellen når jeg fikk tilbake egen bil. Slik har det vært når jeg har kjørt 85 en stund og kommet tilbake i egen P85 også.

Men veldig enig i at tallenes tale når det gjelder ludi-oppgraderingen er ganske klare. Når maks ytelse i tillegg er avhengig av riktig soc og batteritemperatur er det veldig lett å forvirre butt-dynoen.

TeslaK

Førsteinntrykk etter oppgradering: Dette var ikke verdt det! Ingen forskjell.. Men så når batteriet fikk opp varmen - da kjenner man forskjell! Merker også at rykket er mye mer brutalt ved lav SoC nå:-)
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Trustno1

Jeg fikk telefon om time for 2-3 dager siden i Bærum. Første ledige var 30. juni, så tydelig at det har blitt endel mer ventetid på dette. Jeg bestilte i slutten av april

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA