Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Cookie Monster

Pris i Usa og pre order

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-ludicrous-mode-pre-order

Totalt $7,500 ink arbeid.

Blir det bare 25% moms i tillegg koster det 80 000,-

Men mest sannsynlig koster nok jobben noe mer i Norge samt frakt av deler osv så havner nok sikkert på 90 000 eller kanskje 100 000 i Norge.

Super deal det for en oppgradering som gjør at bilen klarer oppgitt 0-100 tid på 3.3 sek og får ca 640 hk. Løp og kjøp
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Kalle Klovn på fredag 25. september 2015, klokken 23:52
Pris i Usa og pre order

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-ludicrous-mode-pre-order

Totalt $7,500 ink arbeid.

Blir det bare 25% moms i tillegg koster det 80 000,-

Men mest sannsynlig koster nok jobben noe mer i Norge samt frakt av deler osv så havner nok sikkert på 90 000 eller kanskje 100 000 i Norge.

Super deal det for en oppgradering som gjør at bilen klarer oppgitt 0-100 tid på 3.3 sek og får ca 640 hk. Løp og kjøp


Ha ha , ja super deal for p85d eiere . Betal 100000kr og få en bil som leverer det som i utgangspunkt ble annonsert for p85d ..

Det som er mer morsom er at oppgradering til p90d med Ludicrous er billigere ved nybestillinger og da får man en bedre bil med nyere batteriteknologi og lengere rekkevidde i tillegg ... Så dette utsagn med å komme med et tilbudspris til gamle eiere blir jo bare for dumt. Kan tenke meg at mange føler seg snytt nå..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

P90D er uaktuell siden den har de stygge benkesetene bak samt samme mykere dempere som på 85D og 70D.
2015 P85D

SunSeeker


BMW850

Skulle vært passe gæern eller rik for å gidde å betale 80-100.000 for å få noen ekstra tideler og kilometer. Alle forstår vel at dette retter seg mot rike mennesker som har nok av penger og bare MÅ ha det beste/siste. Men ett greit tilbud fra Tesla sin side, om folk er villig til å betale er det helt innafor. Nei, kunne ikke vært mer fornøyd med min "dinosaur" av en P85, både rekkevidde- og akselerasjonmessig  ;D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cookie Monster

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 26. september 2015, klokken 12:02
INGEN får noe annet enn benkeseter bak lengre.

Ja vet det. Hvis jeg hadde kjøpt en P90D (Kjøper aldri noe fra Tesla igjen så bare hvis) hadde jeg demontert setene bak og demperne fra min P85D for å sette den på den nye.

Nå er også nettsiden oppdatert med dette: 10.9 seconds ¼ mile with Ludicrous Speed and Range Upgrade

Så det tyder på at 10.9 sek på kvartmila krever 90 batteriet siden de nå har lagt på "and range upgrade" som ikke sto der tidligere.
Morsomt at Tesla mener at de 0.4 sekundene som P85D bruker lengre på 0-100 er så lite at det går ikke å måle nøyaktig og er så liten forskjell at det er innafor. Samtidig som de gladelig tilbyr enn oppgradering til ca 80 000 som gjør at den blir 0.3 sek raskere og lager stort oppstyr med pressemelding osv.
2015 P85D

SigX

Da er den norske prisen for Ludicrous oppdatering klar: 81.450,-
(Oppgradering av batteri til 90kWh koster over 270.000,-, så det er helt uaktuelt.)

Om dette er halv pris så regner de seg tydeligvis ca. 40 timer for jobben.

Noen som skal oppgradere?

jazzwheel

Sitat fra: SigX på onsdag 30. september 2015, klokken 19:54

(Oppgradering av batteri til 90kWh koster over 270.000,-, så det er helt uaktuelt.)


Man får ikke igjen noe for det gamle batteriet? Da må det samtidig bety spikern i kista for alle drømmer om å kunne oppgradere til 110kW batteri osv en del år frem i tid?

SigX

#68
Nei, ingen pant for det gamle batteriet. Men de beholder det.
Så fremtidige oppdateringer vil nok bli dyrere enn det vi kunne håpe på, og gjør det lite aktuelt å oppgradere batteriet.

Teslanewbie

Huff...  dyre penger å betale for å få en bil som yter det som ble annonsert når den ble lansert .....


Dette er virkelige latterlig
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Sitat fra: SigX på onsdag 30. september 2015, klokken 19:54
Da er den norske prisen for Ludicrous oppdatering klar: 81.450,-

Noen som skal oppgradere?

Det er ink moms antar jeg? Om man setter det i perspektiv og sammenligner med fossilbil er det jo en ganske bra deal for "hk pr krone" i denne pakken.

Den koster fortsatt 98k på ny bil, men da får man med 5kW ekstra batteri.

Dumt Tesla ikke kan tilby dette til P85 også.

SigX


cirys1

Hvordan er det i det hele tatt mulig og oppgradere uten ny typegodkjenning, i fossilverden kan man (nesten) glemme og trimme opp en bil med 150 hk uten å gjøre noe med understell, bremser, osv..
Er det virkelig mulig at Tesla har denne friheten? Har de typegodkjent den for 700hk i utgangspunktet? (eller noen ponnier på kontinuerlig effekt)

Spør fordi det var en tanke som slo meg.. :)

Teslanewbie

#73
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 30. september 2015, klokken 20:25
Sitat fra: SigX på onsdag 30. september 2015, klokken 19:54
Da er den norske prisen for Ludicrous oppdatering klar: 81.450,-

Noen som skal oppgradere?

Det er ink moms antar jeg? Om man setter det i perspektiv og sammenligner med fossilbil er det jo en ganske bra deal for "hk pr krone" i denne pakken.

Den koster fortsatt 98k på ny bil, men da får man med 5kW ekstra batteri.

Dumt Tesla ikke kan tilby dette til P85 også.

Pris for Ludicrous er 76 000kr ved ny bestilling, batteri oppgradering koster 22900kr ... P85D eiere som ble lovet et rabatert pris må nå betale dyre penger for  ettermontering av en oppgradering  for å  få en bil som yter det som i utgangspunkt ble annonsert ved lansering av P85D... 





:-) :-)

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 30. september 2015, klokken 21:36
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 30. september 2015, klokken 20:25
Sitat fra: SigX på onsdag 30. september 2015, klokken 19:54
Da er den norske prisen for Ludicrous oppdatering klar: 81.450,-

Noen som skal oppgradere?

Det er ink moms antar jeg? Om man setter det i perspektiv og sammenligner med fossilbil er det jo en ganske bra deal for "hk pr krone" i denne pakken.

Den koster fortsatt 98k på ny bil, men da får man med 5kW ekstra batteri.

Dumt Tesla ikke kan tilby dette til P85 også.

Pris for Ludicrous er 76 000kr ved ny bestilling, batteri oppgradering koster 22900kr ... P85D eiere som ble lovet et rabatert pris må nå betale dyre penger for  ettermontering av en oppgradering  for å  få en bil som yter det som i utgangspunkt ble annonsert ved lansering av P85D... 


Du må gjenta det i alle tråder du kommer over? Det var altså ikke poenget mitt at noen er misfornøyd med P85D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA