Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Cookie Monster

#75
Da er det bekreftet at bilen ikke blir like rask en gang som P90D med Ludicrous. Kun 0.2 sek bedre og 10% mer effekt.

"Retrofit your existing P85D from "INSANE" to "LUDICROUS"-level performance. This upgrade represents an estimate 10% increase in power over the already insane P85D and provides for a 0.2 second improvement over your current vehicle performance. (The retrofit will not be an exact equivalent performance spec as a new P90D.)"

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-ludicrous-mode-pre-order

Så for over 80 000 klarer ikke bilen en gang den opprinnelig oppgitte 0-100 tiden når man tar bort 0.3 sek rollout
2015 P85D

Hodetelefoner

Dette mistenkte vi jo når vi så tidene til 90D. Det er litt synd..
Hvis vi om 5år kjøper et "150kw" batteri så vil jo kontaktorer og sikringer i dette allerede være på plass... :/

Cookie Monster

Ja den nye type "Ludicrous" kontaktor og sikringer er på plass i alle nye 90 kwh batteriene. Koster 220 000 å oppgradere fra 85 til 90 pakken på eksisterende bil som er galskap å betale for bare 5 kwh forskjell. Et 100 kwh batteri kunne jeg godt betalt 220 000 for hvis det også inkluderte bedre ytelser.

Så er vel egentlig galskap å bruke så mye penger på å oppgradere den gamle 85 pakka når man mest sannsynlig kan kjøpe en 100 kwh pakke med samme type sikringer eller bedre om noen år. For er samme motorer som står i P85D og P90D så mulighet til mer ytelse er jo der. Med en 100 kwh pakke får vi kanskje endelig de 700hk :P
2015 P85D

P85D

#78
Det var en forholdsvis stor skuffelse  :-[

Tidligere ble det hintet om $5k for Ludicrous og $3k for oppgradering av batteri fra 85 til 90. Med andre ord $8k burde gi P90DL ytelser..

Denne muligheten er antakelig ikke der lengre?
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Cookie Monster

$3000 var bare for oppgradering fra 85 til 90 for ny bestillinger.
2015 P85D

Cookie Monster

#80
Han som driver Dragtimes.com sier at P90D med Ludicrous heller ikke klarer kvartmila på 10.9 sek som Tesla har sakt men på 11.3 sek som er 0.4 tregere (Og det er faktisk en stor forskjell, en vanlig bil krever ca 150hk mer for å klare 10.9 mot 11.3)
Så da stemmer også kvartmil tiden og 0-100 tiden med at rest api på P90D idag viser maks 630hk

Sitatno difference with slip start, tried it, also tried different charge levels, 11.3 is where the car is at.... so 3/10's and 3 MPH pickup in the 1/4 mile going from insane to ludicrous as of right now...

Så bilen er 0.28 sek raskere en bestetiden til en vanlig P85D på kvartmila for P85D klarer i det minste kvartmiltiden Tesla har oppgitt.

Men kommer vel en slik oppdatering til P90D som økter ytelsen i høyere hastighet slik som vi som kjøpte P85D skulle få men som aldri kom  ;D
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Kalle Klovn på torsdag 01. oktober 2015, klokken 08:55
Da er det bekreftet at bilen ikke blir like rask en gang som P90D med Ludicrous. Kun 0.2 sek bedre og 10% mer effekt.

"Retrofit your existing P85D from "INSANE" to "LUDICROUS"-level performance. This upgrade represents an estimate 10% increase in power over the already insane P85D and provides for a 0.2 second improvement over your current vehicle performance. (The retrofit will not be an exact equivalent performance spec as a new P90D.)"

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-ludicrous-mode-pre-order

Så for over 80 000 klarer ikke bilen en gang den opprinnelig oppgitte 0-100 tiden når man tar bort 0.3 sek rollout

Hvorfor får jeg en følelse at dette kommer tesla å få i fanget bigtime ? Bare et spørsmål om tid innen saken eksploderer i media og avsløringene kommer på rekke og rad..  Bilene er bra og jeg har vansklig å gå tilbake til fossil. Dessverre blir det nok mye negativt omtale men Tesla har skapt denne situasjon selve grunnet svært dårlig kommunikasjon og arroganse mot kundene.
De bør gi kundene det de har betalt for og ikke forsøke å tie saken ihjel...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hodetelefoner

Rart bilen ikke skal være raskere på kvartsmila. Folk som har kjørt begge sier jo P90DL drar mye bedre..

Jeg ville ikke betalt over 200k for 100kw batteri. det er ikke så mange mil ekstra... og ville det klare å levere nok effekt?

TeslaK

Har satt meg på mailinglista for info om Ludicrous oppgradering men har ikke hørt et kvekk ennå.. hva skjer? Skulle ikke dette tilbudet gå ut etter 6 mnd?
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

o.b.lix

Sitat fra: KristofferH på torsdag 01. oktober 2015, klokken 16:47
Jeg ville ikke betalt over 200k for 100kw batteri. det er ikke så mange mil ekstra... og ville det klare å levere nok effekt?

Nei, men når bilen er 10 år kan det være at batteri til 200k gir deg "ny" bil...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hodetelefoner

Sitat fra: o.b.lix på mandag 14. desember 2015, klokken 07:25
Sitat fra: KristofferH på torsdag 01. oktober 2015, klokken 16:47
Jeg ville ikke betalt over 200k for 100kw batteri. det er ikke så mange mil ekstra... og ville det klare å levere nok effekt?

Nei, men når bilen er 10 år kan det være at batteri til 200k gir deg "ny" bil...
Er jo det jeg håper på :) Få gitt disse motorene det de kan ta i mot :P

dotten

for å svare på tråden;
Nei - Jeg skal ikke oppgradere til noe Lud. Ettersom det ikke gir meg de tallene/effekten osv som tesla lovet da jeg kjøpte bilen.

Vurderer heller å selge p85D og kjøper s85, eller noe annet.. :)
S85

P85D fra mars 2015

Teslanewbie

Noen p85d eiere i Norge som har fått oppgradert til Ludicrous eller var hele ettermonterings muligheten bare tåkelegging ? Er jo mer enn 6 måneder nå siden dette ble introdusert .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Sikkert noen. Prisene er jo sluppet. 80k for kun L.

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på onsdag 06. januar 2016, klokken 07:45
Sikkert noen. Prisene er jo sluppet. 80k for kun L.

Leste at de har senket prisene til 50k . Men spørsmålet er , har de begynt å montere ??
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA