Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Elraptus

Hva er kjappest 0-100 SP85D MED ETTERMONTERT Ludi eller XP90DL ?
SPEKULERER PÅ Å ETTERMONTERE LUDI PÅ MIN SP85D SOM TRØST FOR Å IKKE KJØPE XP90DL :o

Cookie Monster

#106
Model S både med og uten Ludi er raskere enn Model X P90D med Ludi på 0-100.

Model X P90D med Ludi er raskere på 402 meter og 0-160 enn P85D Insane. P85D med Ludi er litt raskere enn Model X igjen på 402 meter og 0-160. Men forskjellene det er snakk om her er veldig små.

Ville heller ventet på større batteri i framtiden som feks 100 kWh. Så får man brukt noe i nærheten av hva motorene kan gi. Selv P90D med Ludicrous gir bare litt mer effekt enn hva bak motor alene kan gi. Og så får man ikke minst bedre rekkevidde.

Kommer selv aldri til å betale en kr til Tesla for å få ytelse på 0-100 som det Tesla egentlig oppga når de solgte bilen og effekt langt fra det Tesla opprinnelig oppga.
2015 P85D

Elraptus

Har idag bestillt Ludi oppdatering til min P85D  ;D
56.100 inkludert arbeid- de sier den blir nærmest like kjapp som fabrikkmontert P90DL. Jeg synes prisen var bra da det koster 83.000 ved bestilling av Ludi på ny bil. Hva tror dere- får man igjen pengene ved salg av bilen ? Hvor mange ekstra "hester"( ikke Teslahester)  får man for de 56.100 ?

Elraptus

SC forteller at det bare er 2 i Norge som har oppgradert en P85D til ludi

Tr0047

Du betaler ca 800kr pr hest, sett at du får ca 70 hk ekstra!   Det er jo forholdsvis svært dyre hestekrefter, samenlignet med chipping av en turbobensin/turbodiesel !  ( ca 100-130 kr/hk)
Du gjør nok bilen mer attraktiv ved salg, men ikke regn med å få tilbake mer en maks 50% av investert beløp!
For meg er en slik oppgradering utelukket av flere grunner, men spennende at du prøver!   Ser fram til å høre om resultatet...og det viktigste er jo at du selv er fornøyd :)
Mars 2015 P85D

Vuslife

Hvor får du din ludi oppgradering Elraptus?

Fått time 27 april :D

elbilmanne

Har Tesla noen P90D med ludi noen sted på østlandet som man evt. kan prøve før man hopper på en sånn oppgradering?

Vuslife

Fikk testa p90dl på grorud og brumunddal, de fleste sc har vel de inne for prøvekjøring :)

Cookie Monster

#113
Har man en P85D eller 85D fra rundt september 2015 eller senere har den mest sannsynlig Ludicrous batteri allerede. Bare å sjekke delenummer på det. Sjekket senest igår en 85D som hadde Ludicrous batteri med delenummer 1064362-00-A. Men 85D får ikke noe mer effekt uansett.

Greit å sjekke det før man blir lurt for over 52 000 for 5 min arbeid med pcen hvis man har batteriet fra før av ;)
2015 P85D

Muffinman

Ikke ludde-batteri på min 85D ihvertfall. Produsert august 2015, levert sent november.

mnicolai

Hvordan går et med klagen på bl.a. manglende ytelse på P85D som pågikk i fjor?
Det ble stille angående denne saken etter at våre danske venner fjernet tråden om P85D owner.

Er det kommet en avgjørelse, forlik - eller hva?  Det har gått ganske lang tid, og oppgraderingen har allerede startet her i Norge.  Jeg må innrømme at jeg ikke var en av de som sendte noen klage, så har derfor ikke fått være med i loopen på tilbakemeldingene på den pågående? saken.

Har selv kjørt rundt med "Ludicrous" mode på min P85D siden begynnelsen av forrige måned, og kan bare si at jeg har fått en "ny" bil.   ;D

_________________________________________________________________________________

P85D Ludicrous, mars 2015 (mars 2016)
BMW i3 2016
Model 3 reservert april 2016
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

Cookie Monster

Da er det nok enda senere at den må være produsert helt på slutten av året for å ha det ludi batteriet eller at det er litt sånn tilfeldig hva man fikk basert på hva de hadde tilgjengelig.

Er en pågående sak som kommer til å bli avgjort i retten, men ting tar tid når det kommer til sånt. Det deles ikke noe informasjon utenfor med hensyn til saken.
2015 P85D

OnlyOne

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 02. april 2016, klokken 14:20
Har man en P85D eller 85D fra rundt september 2015 eller senere har den mest sannsynlig Ludicrous batteri allerede. Bare å sjekke delenummer på det. Sjekket senest igår en 85D som hadde Ludicrous batteri med delenummer 1064362-00-A. Men 85D får ikke noe mer effekt uansett.

Greit å sjekke det før man blir lurt for over 52 000 for 5 min arbeid med pcen hvis man har batteriet fra før av ;)

Og til dere opplyste:

Hva om man har batteri med 1031043-00-E? Hva innebærer dette, noen som vet?
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

lunitiks

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 02. april 2016, klokken 17:41
Er en pågående sak som kommer til å bli avgjort i retten, men ting tar tid når det kommer til sånt. Det deles ikke noe informasjon utenfor med hensyn til saken.

Veldig interessant, er det slik at det ikke deles NOE informasjon, eller kan dere si feks om det et levert stevning (til hvilken tingrett), og hvor mange som i så fall formelt står oppført på saksøkersiden? Er det blitt gruppesøksmål? Hvem er advokat(er), for hver av sidene? Har dere en sterk sak :-) ?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Sitat fra: OnlyOne på lørdag 02. april 2016, klokken 17:50
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 02. april 2016, klokken 14:20
Har man en P85D eller 85D fra rundt september 2015 eller senere har den mest sannsynlig Ludicrous batteri allerede. Bare å sjekke delenummer på det. Sjekket senest igår en 85D som hadde Ludicrous batteri med delenummer 1064362-00-A. Men 85D får ikke noe mer effekt uansett.

Greit å sjekke det før man blir lurt for over 52 000 for 5 min arbeid med pcen hvis man har batteriet fra før av ;)

Og til dere opplyste:

Hva om man har batteri med 1031043-00-E? Hva innebærer dette, noen som vet?

Det er batteriet som alle tidligere dual motor fram til sommeren 2015 ca er levert med. Er en V 1.5 pakke så  alle 2.0 pakker er kompatibel med å bli montert på den.
Model S før dual motor har 1.0 og er ikke kompatibel med noen av de nye pakkene som 70 og 90.

2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA