Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

petersv


P85D

Har meldt min interesse til Tesla, men har ikke hørt noe fra Tesla etter bekreftelsen på mottatt bestilling i 2015
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Kan hende Tesla avventer endelig utfall i striden med P85D- eiere

mnicolai

Mail fra Tesla i dag; pris på oppgradering til Ludicrous 52.100,- ferdig montert inkl mva.   

Jeg måtte sette opp time for sjekk, om jeg trengte skifte batteri.  De måtte fysisk sjekke dette, kunne ikke se dette på VIN.

Tar en tur innom Drammen i morgen for å se om de har tid til å sjekke "on the spot".

Ba forøvrig om pris på oppgradering til 90kW batteri; 271.000,-  :-\
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3


Salvesen

Sitat fra: mnicolai på onsdag 17. februar 2016, klokken 18:16
Mail fra Tesla i dag; pris på oppgradering til Ludicrous 52.100,- ferdig montert inkl mva.   

Jeg måtte sette opp time for sjekk, om jeg trengte skifte batteri.  De måtte fysisk sjekke dette, kunne ikke se dette på VIN.

Tar en tur innom Drammen i morgen for å se om de har tid til å sjekke "on the spot".

Ba forøvrig om pris på oppgradering til 90kW batteri; 271.000,-  :-\

Det er vell ca 80 000 billigere enn før, bedring iallefall! :p
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel


Trustno1

Sitat fra: mnicolai på onsdag 17. februar 2016, klokken 18:16
Mail fra Tesla i dag; pris på oppgradering til Ludicrous 52.100,- ferdig montert inkl mva.   

Jeg måtte sette opp time for sjekk, om jeg trengte skifte batteri.  De måtte fysisk sjekke dette, kunne ikke se dette på VIN.

Tar en tur innom Drammen i morgen for å se om de har tid til å sjekke "on the spot".

Ba forøvrig om pris på oppgradering til 90kW batteri; 271.000,-  :-\

Prisen på ludicrous oppgraderingen er innenfor hva som muligens kan være spiselig. Kunne vurdert dette, men isåfall måtte jeg testet en oppgradert bil først for å finne ut om oppgraderingen virkelig er verdt det.

Selv er jeg også av oppfattningen av at Tesla har forlovt seg angående effekt når jeg bestilte bilen men har enn så lenge valgt å ikke lage noen klage ut av det.

Noen som kjenner til om det er noe bevegelse i klagesaken med forbrukerrådet?

mnicolai

Da er 1. ludi oppgradering unnagjort i Sverige - fredag 19/2.
Eieren var fornøyd med resultatet, og mente det var verdt prisen (59.100,-sek) inkl moms og arbeid.
Når det gjelder min bil, så blir den oppgradert med en gang Tesla er klar.  De har akkurat startet denne prosessen med oppgraderinger i Norge, og det er slik at de må først sjekke om hver og en bil har "riktig" type batteri.  Hvis ikke må dette skiftes ut med nytt - (håper jo da at jeg ikke har riktig batteri)
Hele jobben tar 1 dag.
Jeg tenker først at verdien på biler som er oppgradert kanskje vil holde seg bedre prismessig enn de uten, men også at bilen blir enda ett hakk sprekere gjør jo ingen ting?
Må bare rette opp en viktig feil i tidligere innlegg; prisen på oppgradering til Ludiqrous er NOK 56.100,- inkl. Mva og arbeid/deler. 
Dyrt?  Vel, 21" dekk koster omtrendt det samme :)

P85D(L)
BMW i3
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

Cookie Monster

Vil nå si nesten 60 000 er dyrt for å få P85D ned til 3.4 sek til 100 km/t som den egentlig var oppgitt til.
2015 P85D

mnicolai

En liten oppdatering ang. L-oppgradering;  fikk min bil tilbake  fra 2 dagers spa på SC i dag;  LUDICROUS :P

Har ikke fått testet skikkelig ennå, men en ting er sikkert; den ER raskere over hele linja. 
Men kanskje enda viktigere, et oppgradert batteri som tåler større belastninger.

Skår i gleden; De hadde ikke fått den svært viktige 8) L-en sammen med delene.  De tilbød seg å komme hjem til meg å lime den på når de får den.  Om 2 Tesla-uker?

Ha en fin helg!
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

Teslanewbie

Sitat fra: mnicolai på fredag 11. mars 2016, klokken 17:12
En liten oppdatering ang. L-oppgradering;  fikk min bil tilbake  fra 2 dagers spa på SC i dag;  LUDICROUS :P

Har ikke fått testet skikkelig ennå, men en ting er sikkert; den ER raskere over hele linja. 
Men kanskje enda viktigere, et oppgradert batteri som tåler større belastninger.

Skår i gleden; De hadde ikke fått den svært viktige 8) L-en sammen med delene.  De tilbød seg å komme hjem til meg å lime den på når de får den.  Om 2 Tesla-uker?

Ha en fin helg!

Hvorfor oppgraderte de batteriet ? Hva fikk du for nytt batteri?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Man får ikke en L men en chrome linje under P85D ;) De bytter batteri på noen. Det kommer ann på hvilken revisjon av batteriet man har om Ludicrous kan ettermonteres eller ikke.

2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA