Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Syntetisk lyd - framtidens forurensning

Startet av LMOR, tirsdag 21. april 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

JorgenM

Er vel den jeg fikk for et par uker siden. Vet ikke alt nytt, men den gir i alle fall mulighet for å se gjenværende batterikapasitet i % samt at du får varsel hvis du kjører med ladelokket åpent.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

ifarta

#151
Man trenger ikke en "mann" fra BMW til det. Merkelig.....
Venter på BMW i3 i hvit med loft interiør.

EinarV

Sitat fra: ifarta på onsdag 25. november 2015, klokken 23:01
Man Trengereid ikke en "mann" fra BMW til det. Merkelig.....

Hvis dette er en recall mange er rammet av så gjør de det kanskje slik for ikke å ta kapasitet fra verkstedet. I tillegg så er sikkert e mann fra Tyskland billigere i drift.
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Ingeniøren

Sitat fra: EinarV på onsdag 25. november 2015, klokken 23:36
Sitat fra: ifarta på onsdag 25. november 2015, klokken 23:01
Man Trengereid ikke en "mann" fra BMW til det. Merkelig.....

Hvis dette er en recall mange er rammet av så gjør de det kanskje slik for ikke å ta kapasitet fra verkstedet. I tillegg så er sikkert e mann fra Tyskland billigere i drift.

Og handverkere/mekanikere er normalt ikke så rå på data...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kanon

Er det noen med nyeste software som kan lese av maksbatterikapasitet?  Mumles i tyske forum at det er bare 18,8 Kw tilgjengelig i den aller feskeste.

JorgenM

Jeg leste av etter update, da lå det rundt 18,8 ja, som var opp fra 18,58 for min del.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

BingoBonzo

Sitat fra: JorgenM på torsdag 26. november 2015, klokken 09:57
Jeg leste av etter update, da lå det rundt 18,8 ja, som var opp fra 18,58 for min del.

Hvor leser man av maksbatterikapasitet?
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

19,01kW står det på min når jeg sjekker idag.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

I Tyskland er det flere som rapporterer at Max kapasitet er gått ned igjen til opprinnelig nivå (under 19) etter siste oppdatering.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

19,8 kw kapasitet har vel aldri vært beskrevet i tekniske data eller annen offisiell dokumentasjon. Kanskje de nå har gått tilbake til opprinnelig kapasitet for å kunne markedsføre størst mulig kapasitetsøkning for nytt batteri (og dermed forsvare en høy prisøkning)

LMOR

#162
Sitat fra: TM på torsdag 26. november 2015, klokken 19:07
19,8 kw kapasitet har vel aldri vært beskrevet i tekniske data eller annen offisiell dokumentasjon. Kanskje de nå har gått tilbake til opprinnelig kapasitet for å kunne markedsføre størst mulig kapasitetsøkning for nytt batteri (og dermed forsvare en høy prisøkning)
Tenkte faktisk det samme. Men tror ikke det, nettopp fordi som du sier, offisielt er det 18.8. Det kan være de har sett flere batterier tape seg mer nå, eller at de gjorde en feil, eller at de som har sjekket tilfeldigvis ikke har klart å få maks nå når det er kaldere.

Oppdatering: Ser ut til at det var en feil i 11-501 som ble rettet i 11-502. Litt surt hvis en har betalt 2500.- for 501...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

Å ta betalt for feilrettinger syns jeg er uryddig, for å si det forsiktig. Å betale for ny funksjonalitet er greit. "Det er ikke en feil, det er en funksjon" pleier jeg å si til kunder ;)

LMOR

Sitat fra: Ferry på torsdag 26. november 2015, klokken 19:59
Å ta betalt for feilrettinger syns jeg er uryddig, for å si det forsiktig. Å betale for ny funksjonalitet er greit. "Det er ikke en feil, det er en funksjon" pleier jeg å si til kunder ;)
BMW tar ikke betalt for det som er definert som feilretting. 501 inneholder etter deres definisjon ikke feilretting. Hvis du da mister den uoffisielle økning i rekkevidde, blir nok ikke 502 definert som feilretting av Max kapasitet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA