Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Syntetisk lyd - framtidens forurensning

Startet av LMOR, tirsdag 21. april 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

Demented_Genius

Da har vi fått nyeste SW:) ACC ble jo en drøm:D
BMW X5 2011
BMW I3 2016

BingoBonzo

BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Ferry

Sitat fra: LMOR på torsdag 26. november 2015, klokken 20:02
BMW tar ikke betalt for det som er definert som feilretting. 501 inneholder etter deres definisjon ikke feilretting.

Jeg er ikke så vel bevandret i versjonene, men jeg antar at 50x inneholder alt som 50x-1 inneholder? Slik at hvis det om f.eks 2 år oppdages en kritisk feil så må bilen oppgraderes til f.eks 509. Denne 509 vil da inneholde alt som er endret i mellomtiden? Så for den som ikke vil betale for mellomversjoner så er det bare å vente på neste feilfiks. Min nå (fiktive?) veggboks tikker og slår, jeg må derfor få nyeste sw gratis.

JorgenM

19,01kW i går og 18,69 kW idag etter en 7 mil kjøretur. Begge ganger avlest ved 100%, så den BMW-routes er nok ikke helt til å stole på :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

02jan

Oppgradert fra okt.2014 SW, til den siste med visning av % restkapasitet og varsling av åpnen ladelukeladeluke.
Min bil var inne til forebyggende aksjon i forbindelse med soltak , samt at min estimerte rekkevidde har ligget på 10-11 mil (sommer) og 7-9 vinter, selv om jeg lett kjører 15 mil (s) og 10-12 (v).

Etter 3 dager med ny SW , så estimert den bedre , fikk 10 mil rest etter 5 mil kjørt , i 8 pluss og våt veibane. Viser minst 3 mil mer ved start under like temp forhold i forhold til tidligere.

Har sjekket batterikapasitet Max , på ca 50% rest, viser som før 18.7.

Andre forskjeller jeg merker , er (min antagelse ) , betydelig enklere å seile, virker som det er mer "slakk" i 0-punktet. Regenereringen tar muligens noe svakere i området nær 0 , men like kraftig lenger ute.
Jeg har  ikke hatt problem med "seiling" tidligere, men nå er det nesten for enkelt.

( Kan også ha med at det har vært minusgrader her de siste dagene )


Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

LMOR

Kan nok være det siste, fordi jeg har samme erfaring uten å oppgradere.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 28. november 2015, klokken 11:33
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 28. november 2015, klokken 08:41

Vi er i alle fall 3. Personlig kunne jeg tenke meg å laste det ned over nett og kjøre det selv via USB porten, fremfor automatisert. Gjør dette stadig på mine andre elektronikk produkter og har aldri feilet  ;)

Tenker man etter, sier det seg selv at ingen bilfabrikker vil stille seg bak en slik løsning. Ingen vil overlate dette til xxxx bileiere og sitte igjen med garanti for bilens sikkerhet og følgeskader. PC og andre elektronikkprodukter er litt anderledes. Man sitter vanligvis igjen med problemene selv om noe skjærer seg, og det har ingen farlige følgeskader.
Tja, de mest dedikerte prøver seg likevel, slik du også gjør moonbuggy. Risikoen er større da.
Tror det er mulig å verifisere godt nok via et oppgraderingsrammeverk, slik som f.eks Apple bruker. Så lenge eieren må gjøre det lokalt, og bilen må være av, så kan jeg ikke forstå at det er noe problem. Verkstedet har flere ganger klart å legge inn inkompatible software rundt om i bilene mine, så jeg tviler på at de er eksperter på software oppgradering. De må følge en veiledning, og det er mye sikrere å automatisere dette enn å måtte gjøre det manuelt på verksted.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

Det er en viss forskjell. Når enkeltindivider prøver selv, faller bilprodusentens ansvar bort. En mer rasjonell oppdatering kommer nok, men så lenge produsentens garanti gjelder, vil de nok ha hånd om oppdateringen selv.

Men, som nevnt i den andre tråden, er det elementer som gjerne kan ha mindre restriksjoner, f.eks. navigasjon.

Nutcase

Var inne i forrige uke(uke48) pga en kampanje på takluken. Etter den nye oppdateringen har jeg nå bare 18,5 KWh tilgjengelige kontra den tidligere der jeg hadde 19,5.
Hvorfor har de nedjustert dette igjen?

LMOR

Se #162. Det er ikke bekreftet at det gå opp igjen, så flere må rapportere endringer før vi kan være sikker.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann


Oppgraderte SW hos BMW i dag og merket 3 endringer:

- Regen er snillere/mykere/slappere fra start og strammer først til etterhvert
- angivelse av % batterikap. på instrumentpanel - der hvor temp, klokke etc kommer ved trykk på hendel
- vesentlig mer bråk ved precond, virker som den kjører på mye mer kraft på vifter etc. som del av precond prosessen

Ole


02jan

Har også lagt merke til vesentlig mer bråk fra forvarmingen.

En annen forandring, bilen husker nå mine instillinger bl.a varme i sete og innstilling i klima ( bruker ikke ac eller auto), type inn og ut av bil med få minutters mellomrom.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

lkarlsen

#177
Sitat fra: Olemann på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:05

Oppgraderte SW hos BMW i dag og merket 3 endringer:

- Regen er snillere/mykere/slappere fra start og strammer først til etterhvert
- angivelse av % batterikap. på instrumentpanel - der hvor temp, klokke etc kommer ved trykk på hendel
- vesentlig mer bråk ved precond, virker som den kjører på mye mer kraft på vifter etc. som del av precond prosessen

Ole

Ny SW lastet inn på min i3 igår. Opplever vel det samme som her, og i tillegg mener jeg det er kommet flere alternativer på Splitscreen. Leste også ut fra servicemeny 18,5KWH , så det er nok ikke frigjort ytterligere kapasitet. Virker også som om bilen er litt mindre brå i starten, mer balansert.
BMW i3, ny november 2014
Think City ( solgt )

Real EoN

Ny software på min i3 også i forbindelse med sjekk på takluke. Det kom også inn en ny teknisk aksjon på bilen idag med bytte av en bolt i motorfeste, den måtte bestilles.

Får ta det til våren en gang  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

BingoBonzo

Sitat fra: Real EoN på fredag 04. desember 2015, klokken 16:58
Ny software på min i3 også i forbindelse med sjekk på takluke. Det kom også inn en ny teknisk aksjon på bilen idag med bytte av en bolt i motorfeste, den måtte bestilles.

Får ta det til våren en gang  :)

Hvordan ble bytte av bolt kommunisert, recall eller neste gang bilen er på service?
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA