Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Syntetisk lyd - framtidens forurensning

Startet av LMOR, tirsdag 21. april 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

02jan

Holder lett trykk inne ( 1 km/t økning), uten å slippe, så et nytt lett trykk inn.
Krever nok noe øving for praktisk bruk av funksjonen.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Sungrazer

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 22. desember 2015, klokken 23:45
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 22. desember 2015, klokken 17:16
Samme her... Håper kontaktor flimringen i ladeboksen under forvarming forsvinner. Høres ut som en 12.7 som fyrer løs i garasjen...

Gjelder det alle ladestasjoner, eller spesifikke merker/typer? Har ikke lagt merke det på min ladestasjon.

Og da har jeg fått testet. Det gjelder også min ladestasjon. Har dere fått oppgradert SW på grunnlag av det, som en garantisak?
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Truls Martin

Har software fra våren 2015 og dermed ikke redusert batteriytelse.
Er oppgraderingen av ACC såpass bra at jeg burde få meg ny oppdatering nå, eller bør jeg bare la det være?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

turfsurf

Sitat fra: Sungrazer på mandag 28. desember 2015, klokken 21:20
Og da har jeg fått testet. Det gjelder også min ladestasjon. Har dere fått oppgradert SW på grunnlag av det, som en garantisak?

Garanti ja. Vår skal oppdateres på torsdag.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Sungrazer

Sitat fra: turfsurf på mandag 04. januar 2016, klokken 19:54
Garanti ja. Vår skal oppdateres på torsdag.

Interessant. Har du flere detaljer? Jeg snakket med verkstedet i dag, og han jeg snakket med hadde ikke hørt om problemstillingen, eller ville kanskje ikke vedkjenne at det var et problem. Uansett ble det avtalt at jeg skulle ta med bilen inn på diagnose.

Hva ble sagt av verkstedet du benyttet, og kan jeg spørre hvor du hadde bilen på verksted?
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Beckern

Sitat fra: Sungrazer på mandag 04. januar 2016, klokken 20:10
Sitat fra: turfsurf på mandag 04. januar 2016, klokken 19:54
Garanti ja. Vår skal oppdateres på torsdag.

Interessant. Har du flere detaljer? Jeg snakket med verkstedet i dag, og han jeg snakket med hadde ikke hørt om problemstillingen, eller ville kanskje ikke vedkjenne at det var et problem. Uansett ble det avtalt at jeg skulle ta med bilen inn på diagnose.

Hva ble sagt av verkstedet du benyttet, og kan jeg spørre hvor du hadde bilen på verksted?

Hvis den sikringen/kontaktoren slår inn og ut hele tiden vil jeg si det er en garantisak. En slik klappring vil nødvendig vis forkorte levetiden på kontaktor. Når de også har endret det på nyere HW ville jeg forventet en oppgradering på garanti.

rth

Jeg hadde samme problem med masse klikking på kontaktor i en uoriginal lader.  Informerte Bilia Drammen om problemet, og fikk ny software gratis. Ble gjort i sammenheng med motorfeste fiks. Måtte ikke argumentere noe som helst. Ble heller ikke møtt med at lader ikke er originalvare.

Ingeniøren

Sitat fra: rth på tirsdag 05. januar 2016, klokken 14:52
Jeg hadde samme problem med masse klikking på kontaktor i en uoriginal lader.  Informerte Bilia Drammen om problemet, og fikk ny software gratis. Ble gjort i sammenheng med motorfeste fiks. Måtte ikke argumentere noe som helst. Ble heller ikke møtt med at lader ikke er originalvare.

Bra å høre. Bilia Drammen, i Lier... :), er mitt verksted for i3. Godt å høre at Mats er grei å ha med å gjører når den tid kommer.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sungrazer

Jepp, jepp - da har jeg fått oppdatert til I001-15-11-504 (og byttet motorbolt). Det kjennes ut som om bilen "seiler" lettere spesielt i ECO PRO mode. Regenereringen virker også sterkere. Prekondisjonering og parkeringsvarmer bruker nå også varmepumpe. Fett!

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

LMOR

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:16
Jepp, jepp - da har jeg fått oppdatert til I001-15-11-504 (og byttet motorbolt). Det kjennes ut som om bilen "seiler" lettere spesielt i ECO PRO mode. Regenereringen virker også sterkere. Prekondisjonering og parkeringsvarmer bruker nå også varmepumpe. Fett!
Jeg står snart for tur. Det eneste jeg er bekymret for er redusert max kapasitet. Oppdater gjerne når du har fått litt erfaring. Flere hevder at rekkevidden ikke går ned, heller opp. Jeg har noen teorier om hvorfor, men må teste selv først. Kan røpe at jeg gjetter på at avvikene mellom bil og app er borte (eller redusert) nå, og det samme med tap av maks kapasitet ved hurtiglading, samt raskere lading til 100% ved hurtiglading.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sungrazer

Jeg har fulladet nå, og connected drive web app´n og route info rapporterer 18,55 kWh. Den lille erfaringen jeg gjorde meg på veien hjem var at det ser ut som "redusert" kapasitet ikke har noe å si, snarere tvert i mot. Jeg får bedre grunnlag til å si det mer sikkert i morgen. Jeg har ganske god kontroll på hvor mye strøm bilen bruker til jobb, og på spesielle sjekkpunkt underveis. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Ara

Hvor på Connecteddrive-siden ser jeg kapasiteten?

LMOR

Sitat fra: Ara på onsdag 13. januar 2016, klokken 07:06
Hvor på Connecteddrive-siden ser jeg kapasiteten?
Du må inn i "My Services", "BMW Routes", "Plan your own Route" og logge deg på der.
Så velger du "Route Criteria" litt nede til venstre, Velg "ECO Pro", og så bilen din. (hvis ikke bilnummeret ditt kommer frem, er du ikke logget inn, logg inn helt oppe til venstre)
Posisjonen til bilen din kommer opp, og så velger du en destinasjon du vet du ikke klarer.
Etter å ha tenkt seg om en stund, for du svaret på hvorfor du ikke kommer frem, og der står kapasiteten  :)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ara


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA