Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: super lader på Danmarksplass?

Startet av KrW, tirsdag 07. april 2015, klokken 11:02

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 16. mars 2015, klokken 13:36
Hmm, her er en som tydeligvis tar det for gitt at det blir mer batterikapasitet tilgjengelig/mer effektiv fremdrift
http://money.cnn.com/2015/03/15/autos/elon-musk-tesla/
Ikke veldig troverdig. Han hevder jo også at Tesla oppgraderte Roadster fra rekkevidde på 245 miles til 400 miles over lufta...

BMW850

"Tesla CEO Elon Musk hinted Sunday that the Model S electric sedan is about to travel farther on a single charge."  :o ??? ;D ;D ;D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RaBalder

Kom et benkeforslag på jobben....

Kanskje Musk har solgt alt til Apple og han slipper å tenke på rekkevidden mer  ::)

NegativeElectrode

Siden Musk også er i romrakketbransjen. Kanskje man kan droppe passasjer, deler og bagasje fra bilens GUI?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

boppus

Sitat fra: BMW850 på mandag 16. mars 2015, klokken 14:00
"Tesla CEO Elon Musk hinted Sunday that the Model S electric sedan is about to travel farther on a single charge."  :o ??? ;D ;D ;D

Det var vel ikke dét han sa
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Balrog

Sitat fra: RaBalder på mandag 16. mars 2015, klokken 14:14

Kanskje Musk har solgt alt til Apple og han slipper å tenke på rekkevidden mer  ::)

Garantert. Apple som nå skal selge klokker med batterilevetid på opp mot 18 timer har sikkert løsningen på rekkeviddeangst.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

NegativeElectrode

Sitat fra: Balrog på mandag 16. mars 2015, klokken 15:34

Garantert. Apple som nå skal selge klokker med batterilevetid på opp mot 18 timer har sikkert løsningen på rekkeviddeangst.

Ingen har mer batterilevetidangst enn eplehoder.
Hvit TM3 2019

BMW850

Sitat fra: boppus på mandag 16. mars 2015, klokken 14:24
Sitat fra: BMW850 på mandag 16. mars 2015, klokken 14:00

Det var vel ikke dét han sa

Kan vel hende han har sagt noe mer til noen ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jkirkebo

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 16. mars 2015, klokken 15:39

Batterikapasiteten til min iPhone 5C har jeg ikke noe problem med, men batterilevetiden er jeg bekymret for ja. Apple har nemlig ikke implementert noen batterisparefunksjon, så batteriet lades alltid til 100%. På min Lenovo X1 laptop har jeg stilt inn laderen til å stoppe på 85% om jeg ikke overstyrer manuelt. Dermed minimum dobles levetiden på batteriet. Ønsker meg samme funksjon i iOS, så holder kanskje batteriene 6-8 år istedenfor 3-4 (min forrige 3GS byttet jeg ut etter 4.5 år, da begynte batteriet å bli rimelig skralt).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Way off topic, men har to iPhone 4 som er ca 4,5 år gamle. Begge fungerer utmerket (begynner å bli litt trege fordi de har fått all ny sowftware Apple har pushet ut.) En har knust bakside, men batteriene er gode.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Nå var det vel kanskje en viss class act som endte i forlik og som omhandlet planlagt foreldelse av ipod-batterier NegativeElectrode tenkte på, ikke hvordan batteriene til den enkelte måtte fungere?

NegativeElectrode

Sitat fra: Muffinman på mandag 16. mars 2015, klokken 16:28
Nå var det vel kanskje en viss class act som endte i forlik og som omhandlet planlagt foreldelse av ipod-batterier NegativeElectrode tenkte på, ikke hvordan batteriene til den enkelte måtte fungere?
Observasjoner av eplehoder i min nærhet
[emoji6]
Enkelte av dem oppfører seg om livet skulle ta slutt om man ikke har mer strøm på iPhone. Samtidig er de ute av stand til å legge fra seg mobilen for å spare strøm.
Hvit TM3 2019

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på mandag 16. mars 2015, klokken 16:03
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 16. mars 2015, klokken 15:39

Batterikapasiteten til min iPhone 5C har jeg ikke noe problem med, men batterilevetiden er jeg bekymret for ja. Apple har nemlig ikke implementert noen batterisparefunksjon, så batteriet lades alltid til 100%. På min Lenovo X1 laptop har jeg stilt inn laderen til å stoppe på 85% om jeg ikke overstyrer manuelt. Dermed minimum dobles levetiden på batteriet. Ønsker meg samme funksjon i iOS, så holder kanskje batteriene 6-8 år istedenfor 3-4 (min forrige 3GS byttet jeg ut etter 4.5 år, da begynte batteriet å bli rimelig skralt).
Det er klart at dersom rekkevidden øker fra 400km til 4,5år behøver en ikke ha rekkeviddeangst før om ca 4 år.
Det smaker av fugel.

Sitat fra: Balrog på mandag 16. mars 2015, klokken 15:34

Selv en økning fra 400km til 18 timer vil gjøre underverker og løse problemet for de fleste.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

NegativeElectrode

Ingenting nytt, men en god analyse av hvorfor Tesla kan oppgradere bilene sine og fordelene med dette

http://qz.com/363317/elon-musk-wants-to-remind-you-about-teslas-main-advantage/
as Morgan Stanley's Tesla über bull Adam Jonas put it in a research note last year: "Tesla's fleet is 100% electric and connected.  As the role of software engulfs the car, the world's only Silicon Valley-based car company has the upper hand."

Husk svaret fra Musk, da han lanserte autopilot hardware:
"One of the Things Is Already There"
http://www.vanityfair.com/news/tech/2014/10/elon-musk-tesla-the-d-vf-summit

'We're not currently showing all of our cards'
http://fortune.com/2014/08/01/teslas-musk-were-not-currently-showing-all-of-our-cards/

Musk sier det på sitt orakelvis at de har klargjort bilene for mer enn det som allerede er kjent.
Hvit TM3 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA