Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Fikk byttet DU i dag. Ingen klunkelyd lenger, men ballonglyden som var begynt å bli sjelden på den forrige var nå tilbake for fullt - høyere og oftere enn tidligere. Litt småirriterende, men ikke noe stort problem.

OleJA

Kanskje like greit at jeg ikke fikk time for DU bytte før i mars, så er det god tid til å finne ut om nye DUer fikser problemene permanent. Har foreløpig en middels klunk som jeg kan leve med noen måneder til.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

D.O

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:41
Fikk byttet DU i dag. Ingen klunkelyd lenger, men ballonglyden som var begynt å bli sjelden på den forrige var nå tilbake for fullt - høyere og oftere enn tidligere. Litt småirriterende, men ikke noe stort problem.
slik er det på min og. Hva kommer denne lyden av?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ebbrey

Sitat fra: D.O på tirsdag 16. desember 2014, klokken 19:06
Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:41
Fikk byttet DU i dag. Ingen klunkelyd lenger, men ballonglyden som var begynt å bli sjelden på den forrige var nå tilbake for fullt - høyere og oftere enn tidligere. Litt småirriterende, men ikke noe stort problem.
slik er det på min og. Hva kommer denne lyden av?

Lurer på om det blandes i lyder her. Jeg har 2 forskjellige. Den ene er en dyp men høy durelyd som kicker inn ganske godt i 80 og tar over cockpit i 115.

Den andre er en meget høyfrekvent pipelyd som tesla har forklart er lyden av strøm under høy akselerasjon i spesielle temperaturer. Men denne hører jeg meget sjeldent. Maks 1 gang i mnd. Og da forsvinner den like raskt som den kommer. Men durelyd som jeg trodde dere kaller ballonglyd er der hele tiden.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Olauten

Durelyd/rumlelyd er noe annet ja, jeg har samme og bytter DU på torsdag pga det. Kan sammenliknes med å kjøre vanlig bil med hull i eksosanlegget! Hører den først ved 100 og så tar det helt av jo fortere jeg kjører.
Det finnes ballonglyd (pipelyd), sirkelsaglyd, rumlelyd og klakkelyd - de tre siste er feil og må rettes.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

Tuxedo

Sitat fra: Olauten på tirsdag 16. desember 2014, klokken 20:16
Durelyd/rumlelyd er noe annet ja, jeg har samme og bytter DU på torsdag pga det. Kan sammenliknes med å kjøre vanlig bil med hull i eksosanlegget! Hører den først ved 100 og så tar det helt av jo fortere jeg kjører.
Og den rumlelyden er visstnok resonans i bakluken.  Flere har rapportert at de med hell har skrudd på gummiknottene på luken for å få fastere stramming.  Har ikke forsøkt selv, siden jeg sjelden kjører i slike hastigheter (men da har jeg også lyden, som alle andre).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Neinei, cabin boom og den durelyden i 100+ er to forskjellige ting. Noen sammenligner lyden i motorveisfart med å kjøre med hull i eksospotta, eller ligge like ved et vogntog med diger dieselmotor på full rus. Cabin boom er lavfrekvent buldring som jeg tipper går fra 50-60hz og langt under det hørbare området. 

i3_X5_730

Og i dag med mobiltelefoner som kan "alt" er det forsatt ingen av TMS-eierene som har lydfiler av alle lydene i forbindelse med DU å legge ved, slik at alle kan høre lydene, i stedet for å skrive side opp og side ned for å prøve å beskrive lydene med ord?  ;D
Nesten helt fantastisk ...

Muffinman

#608
Innsiktsfullt. Tror nesten jeg overlater jobben med å finne ut hvorfor det sjelden fungerer særlig bra til deg selv.

Forresten ligger det en og annen lydfil på forumet av varierende kvalitet. De ville du funnet om du var interessert i topic i motsetning til å avlevere sure oppstøt.

i3_X5_730

Sitat fra: Muffinman på onsdag 17. desember 2014, klokken 14:25
Innsiktsfullt. Tror nesten jeg overlater jobben med å finne ut hvorfor det sjelden fungerer særlig bra til deg selv.

Forresten ligger det en og annen lydfil på forumet av varierende kvalitet. De ville du funnet om du var interessert i topic i motsetning til å avlevere sure oppstøt.

Og du greier ikke skille ironi og sarkasme fra "sure oppstøt".  ;D
Men det er greit, jeg kan godt holde kjeft, jeg siden jeg ikke har noe konstruktivt å komme med.  8)

Tuxedo

Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 17. desember 2014, klokken 21:39
Men det er greit, jeg kan godt holde kjeft, jeg siden jeg ikke har noe konstruktivt å komme med.  8)
Joa, du kan sikkert komme med konstruktivt (hvis du vil). Men det er vel helst måten du kommer med det som enkelte reagerer på  ;)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

RaBalder

Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 17. desember 2014, klokken 21:39
Sitat fra: Muffinman på onsdag 17. desember 2014, klokken 14:25
Innsiktsfullt. Tror nesten jeg overlater jobben med å finne ut hvorfor det sjelden fungerer særlig bra til deg selv.

Forresten ligger det en og annen lydfil på forumet av varierende kvalitet. De ville du funnet om du var interessert i topic i motsetning til å avlevere sure oppstøt.

Og du greier ikke skille ironi og sarkasme fra "sure oppstøt".  ;D
Men det er greit, jeg kan godt holde kjeft, jeg siden jeg ikke har noe konstruktivt å komme med.  8)

Rolig nå, pust en gang eller to.
Ingen grunn til å skyte hverandre  :o


Jeg hadde også ønsket meg lyd av dette. Og det jeg har funnet på nettet er relativt dårlig kvalitet.
Og det er nok fordi det er vanskelig å spille inne disse greiene.

Men jeg skulle fremdeles ønsket at jeg kunne spille av noe fra internett som jeg eventuelt kunne kjenne igjen i min egen bil......eller helst ikke  ::)


Teslanewbie

Etter siste oppdatering og ny DU er bilen raskere  og regen  sterkere .   :o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Sitat fra: RaBalder på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:01
Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 17. desember 2014, klokken 21:39
Sitat fra: Muffinman på onsdag 17. desember 2014, klokken 14:25
Innsiktsfullt. Tror nesten jeg overlater jobben med å finne ut hvorfor det sjelden fungerer særlig bra til deg selv.

Forresten ligger det en og annen lydfil på forumet av varierende kvalitet. De ville du funnet om du var interessert i topic i motsetning til å avlevere sure oppstøt.

Og du greier ikke skille ironi og sarkasme fra "sure oppstøt".  ;D
Men det er greit, jeg kan godt holde kjeft, jeg siden jeg ikke har noe konstruktivt å komme med.  8)

Rolig nå, pust en gang eller to.
Ingen grunn til å skyte hverandre  :o


Jeg hadde også ønsket meg lyd av dette. Og det jeg har funnet på nettet er relativt dårlig kvalitet.
Og det er nok fordi det er vanskelig å spille inne disse greiene.

Men jeg skulle fremdeles ønsket at jeg kunne spille av noe fra internett som jeg eventuelt kunne kjenne igjen i min egen bil......eller helst ikke  ::)

Lydene er alt for lave til at de kan tas opp med mobilen :)
For mye bakgrunnsstøy, og for dårlig/lite sensitiv mikk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

Hvis du legger telefonen i bagasjerommet,  midt på, helt framme ved bakseteryggen er du så nær girkassa du kommer.  Legg den slik at mikrofonen ikke kommer ned i teppet.   
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA