Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. desember 2014, klokken 13:18
Sitter på Lier Nord SC og lader etter å ha hentet bilen hos Tesla Grorud. DU byttet, og med FW 1.67.125 er ihvertfall regen fullt tilbake, og ingen antydninger til klunk eller rykk. Kudos til Tesla for å kaste seg rundt, de jobber til midnatt der hver dag. Krysser fingrene for at problemet nå er borte for godt.

Med regen fullt tilbake, mener du da at den går rett til 60kW regen og ligger der i hastigheter over 70, ca?
Elbilist

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

NordicMaster

Bil utlevert mars 2014. Klunkelyd siden juli. Byttet på en dag hos Tesla Skøyen i går (imponerende raskt). Har nesten fått en annen bil tilbake. Veldig deilig å slippe at bilen "gynger" når jeg gasser på eller slipper opp.

cairnz

Elbilist

Brede

Ingen klunk eller andre lyder så langt her, men opplever nå at jeg har fått en "slakke" i drivverket dersom jeg rugger bilen frem og tilbake ved kjapt å veksle mellom D og R. Litt usikker på om jeg er paranoid eller om det faktisk er et problem her, men får vel legge til et punkt til servicen i januar.

Jimpec

Alle biler har et slags klakk når man veksler mellom D og R med girspaken. Jeg opplever at de nye DUene er litt "hardere" i klakket enn de første bilene var.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Tor2

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:02
Ny info idag . Alle som har DU som er feilprodusert kommer tesla å innkalle til DU skifte til tross for at kunden evt  ikke har problem .

Tor2

kan bekrefte at Tesla skifter alle uniter. Har ikke hatt problemer enda, fikk bilen februar 14.
Fikk varsel om time på Grorud 9 des. Ikke aktuelt under noen omstendigheter å kjører fra Bergen til Oslo på denne årstiden for å skifte. Tolker mail slik at alle må til Grorud for å skifte. For meg høres det lite gjennom tenkt ut.
Det ble levert utrolig mange biler i Bergen februar - mars, så dette må gjelde mange biler.
De må komme med bedre løsninger.
Min produsert 6 januar 2014   

laumb

Sitter i en S85 lånebil nå (gått 200km når jeg fikk den) og sammenlignet med min egen S85 er det som natt og dag drivverksmessig.
Jeg har ikke hatt klunkelyd i min, men har hatt sirkelsaglyden som har blitt kraftigere samt noe merkelige lugginger i en del situasjoner...
Hvis bilen min er som denne å kjøre i morgen blir jeg MEGET fornøyd! Fyfaen for en forskjell DU-messig!

carlern

Sitat fra: NordicMaster på torsdag 04. desember 2014, klokken 13:52
Bil utlevert mars 2014. Klunkelyd siden juli. Byttet på en dag hos Tesla Skøyen i går (imponerende raskt). Har nesten fått en annen bil tilbake. Veldig deilig å slippe at bilen "gynger" når jeg gasser på eller slipper opp.

Jeg har også lurt på dette, bilen "slenger veldig med rumpa" når jeg gasser på, føles lite stabil, kan også dette være grunnet DU problemene?

Patosan

Fick ny DU denna sommaren etter jag klagat på klunk och cirkelsåg.
Bilen var väldigt 'tight' när jag fick den tillbaka.
Nu har den rullat ytterligare ca 20000km och klunk är tillbaka + ett svagt cirkelsåg-ljud vid låg fart/effekt.
Det är nästan som om de DU som byttes denna sommaren inte hade någon fix för problem.
VIN 15026

LinkedIn

Havebigfun

Sitat fra: Patosan på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:43
Fick ny DU denna sommaren etter jag klagat på klunk och cirkelsåg.
Bilen var väldigt 'tight' när jag fick den tillbaka.
Nu har den rullat ytterligare ca 20000km och klunk är tillbaka + ett svagt cirkelsåg-ljud vid låg fart/effekt.
Det är nästan som om de DU som byttes denna sommaren inte hade någon fix för problem.
Antakelig ingen byttede DU frem til nå i det siste en varig fix- mulig er fe første med varig fix de som kom med fly nylig. Jeg slåss heller ikke for å bytte snart sålenge det er minimal klunk hos meg- jo senere- jo mere sannsynlig at det blir en varig fiks

TorAtle

Sitat fra: carlern på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:32
Jeg har også lurt på dette, bilen "slenger veldig med rumpa" når jeg gasser på, føles lite stabil, kan også dette være grunnet DU problemene?
Myke vinterdekk pluss det faktum at TMS er tung og ikke er spesielt stivt satt opp er mitt tips.
2014 BMW i3

amund

Sitat fra: TorAtle på torsdag 04. desember 2014, klokken 21:16
Sitat fra: carlern på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:32
Jeg har også lurt på dette, bilen "slenger veldig med rumpa" når jeg gasser på, føles lite stabil, kan også dette være grunnet DU problemene?
Myke vinterdekk pluss det faktum at TMS er tung og ikke er spesielt stivt satt opp er mitt tips.

Jeg setter en knapp på feil spissing bak - har bedt de sjekke på min når den skal inn. Etter det jeg har skjønt sjekker de hjulstilling på alle biler på første service, da dette tydeligvis har vært gjort litt slurvete på fabrikken.

Det har ihvertfall ingenting med drive unit å gjøre.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA