Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

ebbrey

Tesla kjørte rundt med bånnopptaker av den høye summelyden fra DU'en min. Skulle få tilbakemelding men gått 2 måneder over tida, så tenkte stikke innom de og mase. Har hatt det nå i 6 mnder.

Skal min da byttes?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

sven erik

Sitat fra: ebbrey på onsdag 26. november 2014, klokken 23:56
Tesla kjørte rundt med bånnopptaker av den høye summelyden fra DU'en min. Skulle få tilbakemelding men gått 2 måneder over tida, så tenkte stikke innom de og mase. Har hatt det nå i 6 mnder.

Skal min da byttes?

innom hvor drammen er nytteløst

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

ebbrey

#423
Sitat fra: sven erik på torsdag 27. november 2014, klokken 15:21
Sitat fra: ebbrey på onsdag 26. november 2014, klokken 23:56
Tesla kjørte rundt med bånnopptaker av den høye summelyden fra DU'en min. Skulle få tilbakemelding men gått 2 måneder over tida, så tenkte stikke innom de og mase. Har hatt det nå i 6 mnder.

Skal min da byttes?

innom hvor drammen er nytteløst

Hehe, ja blir nærmest. Men liker ikke dra innom der. Par av dem virker det som har tatt opplæring i hvordan kvitte seg med kunder.

Hvis det er 1100 biler som skal fikses, og min er over 1 år gammel. Må jo min være en av dem.

Virker også som drammen karroseri har nok å gjøre. Fra timebestilling via drammen for reklamasjon til bestillt time. 3 mnder.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Også_Øyvind_H

Ebbrey, trodde du hadde den berømte november versjonen som var ufeilbarlig...?  8)

#lykkeliguvitende
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Jimpec

Etter å ha vært negativ i denne tråden en periode har jeg tenkt å heise flagg og ta en liten pause fra det negative hjørnet.

Grunnen til det er at jeg har hatt en veldig god samtale med Tesla i dag, og jeg har også fått en personlig mail fra Jerome Giullen i Tesla. Vi har jo også sett bilder fra flyfrakt av Tesla DriveUnits som shippes over til Norge for tiden.

Tesla tar virkelig tak i problemene med DU og jeg kjenner flere som har fått byttet bare de siste dagene. Alle kan fortelle om "helt ny bil" etter byttet. Visstnok oppdaterer de SW også som "passer sammen med ny DU".

Det er lov å snu; jeg gjør det nå, og lar meg imponere av Teslas evne til å virkelig snu seg rundt.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Veldig spent på om den nye DU``en virkelig er av en kvalitet som holder bilens levetid, og ikke minst om software "tilpasset" denne innebærer at vi får igjen opplevelsen av rå akselerasjon, eller om vi må belage oss på permanent endring eller ytterligere reduksjon.  Kanskje du vet noe om det?

Jimpec

Jeg kjørte en helt ny loaner P85+ i dag. Gått 145 km da jeg satt meg inn.
Den gikk noe voldsomt og var veldig tight og helt lydløs i drivlinjen. Så la oss håpe på at de har fått kontrollen.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Når infoen kommer fra deg drister jeg meg til optimisme. Min andre DU er nå rundet 13K og slakken er blitt betydelig. Den første trengte godt over 30K på å bli like slakk.

Brede

Faen ta bilen vår som nekter å utvikle klunkelyder....  >:(

BMW850

Sitat fra: Veggen på onsdag 26. november 2014, klokken 23:05
Sitat fra: BMW850 på onsdag 26. november 2014, klokken 19:43
Har forståelse for det store problemet som har oppstått med DUer og at det er en utfordring. Det har jeg faktisk. Men når jeg først har levert bilen inn må det være mulig og ihvertfall begynne på den. Nå har det har gått en uke!

De kan jo ikke bare begynne på din bil når det er biler som har stått og ventet enda lenger. Hadde min blitt utsatt fordi du maste mer hadde jeg blitt temmelig muggen.
Når de først er i denne fortvilte situasjonen kan de ikke annet enn  å ta bilene i rekkefølge.

Tok nesten en uke før de satte igang med min også, og var frustrert en periode, men når de først begynte var det gjort på 2 dager. Hadde de bare informert underveis hadde mye vært gjort.
Påpekte dette ved henting og de innrømmet at de sleit med å holde tritt. De hadde nå begynt å ringe de som skulle inn og utsette avtaler for å komme ajour.


Les hva jeg skriver da mann!! Har forståelse for situasjonen og det er helt greit at de tar bilene i rekkefølge og at andre kommer før meg. Poenget mitt er at når jeg leverer bilen og den står på utsida en uke hadde det vært mye greiere for både for meg og Tesla om jeg kunne levert den seinere, kunne kommet på ett par timers varsel. Selvfølgelig vet jeg at de ikke på forhånd kan si helt konkret hvilken dag de kan begynne slik som situasjonen er nå.

Når det er sagt har de i dag begynt på bilen og situasjonen er glemt for min del. At de satser på verdens beste service er det ingen tvil om. Har alltid skrytt av Tesla og kommer til å gjøre det i fremtiden.  At folk i frustrasjon sier ifra tror jeg også Tesla lærer av og setter pris på. Men jeg skal love deg at jeg har sympati for dem og jeg vet at de står på det de kan!

Nå har de jobbet overtid på bilen i kveld ser jeg og jeg har egentlig litt dårlig samvittighet for at jeg var litt negativ. Gleder meg til å få den tilbake :)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

snurrehue

Sitat fra: Jimpec på torsdag 27. november 2014, klokken 21:59
Visstnok oppdaterer de SW også som "passer sammen med ny DU".

Software som passer med ny DU? Hvordan skal vi tolke det? En komplett redesignet DU? Eller at de har omprogrammert ytelsene for å bevare DU? Noe sier meg at problemet egentlig ikke bunner i noe manglende smøring på noen splines.

Muffinman

Sitat fra: sangiovese på torsdag 27. november 2014, klokken 23:17
Noe sier meg at problemet egentlig ikke bunner i noe manglende smøring på noen splines.
Akkurat den teorien har vi vel lagt bak oss for en stund siden.

Jimpec

Det KAN tolkes som en «ny» effektkurve. Merker at bilen jeg kjørte i dag var litt sen på avtrekkeren ved kraftig pådrag fra 60 km/t. Men ikke noen sinke. Og fra null var den veldig potent. Kjentes vassere enn min egen som er ett år gammel.

Men dette blir bare spekulasjoner. Men det er jo interessant likevel.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

sven erik

fikk time til tirsdag  men litt rart å få den nå fredags natt  kl 01.30  jobber de så mye overtid nå
jeg har måtte presse på siden jeg reiser om få dager  å må ha en bil som er 100%

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA