Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

OleJA

De siste par ukene har det vært en 'sirkelsag'-ulyd fra DU'en. Nevnte dette dette på service idag, og utfallet ble at DU skal byttes. Fikk også ny DU i januar 2015, den gang pga 'klunk' i drivverket.

Ser at 2015-DU'en jeg har nå er en 'H' revisjon, og 'latest and greatest' er vel 'Q' så vidt jeg kan se fra diverse forum. Er det lov å håpe på at ihvertfall sirkelsag lyden er eliminert fra denne revisjonen?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Siste revisjoner hadde ulik bokstav for henholdsvis 85 og P85 siste gangen vår P85 fikk ny i januar 2016. Da var det Q for 85 og P for P85. Har ikke sjekket om det er kommet noe nytt, men vår revisjon P er nå gått 30k uten antydning til ulyd. Satser på at den holder :)

OleJA

Da er Drive Unit byttet - herlig med stille bil igjen :-)

Ser på Repair Order at Tesla nå har kommet til revisjon 'R' på bakre DU: 'ASY,P-TRAIN,SPORT,MECH,COMPLETE (1002633-01-R)'. Er tydeligvis også en oppgradering på 'wiring harness' som nå er byttet til 'Gen2': 'HV HARN,DRV INV TO HVJB,MDLS,GEN2 (1022562-10-B)' (High Voltage harness, Drive inverter to high voltage junction box, Model S, Gen2)
Reservert 2 x Model Y

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OleJA

Sitat fra: BMW850 på fredag 29. september 2017, klokken 09:18
Første bytte?
Neida, byttet en gang tidligere under 'DU-gate' i januar 2015 - da fikk vel nesten alle
tidlig leverte Model S ny DU. Dvs den første hold ca 20Kkm, og neste 60Kkm.

Den gang fikk jeg en 'H' revisjon, som da tydeligvis ikke var helt ferdig debugget enda.
Reservert 2 x Model Y

Corny

Jeg hentet min 2013 etter bytte av DU denne uken. Står Q på slutten hos meg. Første bytte for min del (S85).

Forøvrig veldig fornøyd med servicen denne gang (Stavanger)
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA