Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:14
Hvordan kan du påstå at de er betydelig billigere enn markedet, når det allerede ligger p85d på finn.no som er vesentlig billigere enn den du selv tok som eksempel?

Huff og huff..
Du kan få en P85D for 763k som en ribba "høne" idag.. :o

edit: Jeg brukte den jeg kjøpte som et eksempel på veldig, veldig mye billigere enn markedet..
denne P85D var ihverfall ganske greit utstyr til nogenlunde samme pris http://www.finn.no/finn//car/used/object?finnkode=56511679&searchclickthrough=true&listPos=52

Men hele poenget mitt er at det er mange som prøver og selge disse nærmere en mill, fordi de ikke gir noe avslag, de går utifra dagens pris men bestilte i desember..

D.O

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:32
Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:14
Hvordan kan du påstå at de er betydelig billigere enn markedet, når det allerede ligger p85d på finn.no som er vesentlig billigere enn den du selv tok som eksempel?

Huff og huff..
Du kan få en P85D for 763k som en ribba "høne" idag.. :o

edit: Jeg brukte den jeg kjøpte som et eksempel på veldig, veldig mye billigere enn markedet..
denne P85D var ihverfall ganske greit utstyr til nogenlunde samme pris http://www.finn.no/finn//car/used/object?finnkode=56511679&searchclickthrough=true&listPos=52
diskusjonen gikk på -15modeller. Det jeg startet diskusjonen med, som du hevder var en påstand var at Tesla ikke solgte p85d billigere, slik at man kunne tjene på å avbestille. Din -14mod med "E" i VIN fikk du nok rabatt på, og det skulle jo bare mangle det er jo en overligger som er demokjørt.

Er flere på finn under den p85d prisen du kom med som "billigere enn markedet" denne er solgt nettopp: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=56696941&model=1.8078.2000138&q=P85d&make=0.8078&sort=2&listPos=22&ref=fas

Venter fortsatt på referanse på den p85d, gidder du sjekke mailen din etter dette?  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:49
diskusjonen gikk på -15modeller. Det jeg startet diskusjonen med, som du hevder var en påstand var at Tesla ikke solgte p85d billigere, slik at man kunne tjene på å avbestille. Din -14mod med "E" i VIN fikk du nok rabatt på, og det skulle jo bare mangle det er jo en overligger som er demokjørt.

Er flere på finn under den p85d prisen du kom med som "billigere enn markedet" denne er solgt nettopp: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=56696941&model=1.8078.2000138&q=P85d&make=0.8078&sort=2&listPos=22&ref=fas

Venter fortsatt på referanse på den p85d, gidder du sjekke mailen din etter dette?  :)
Nei diskusjonen gikk ikke på 15 modeller, det var det du som dro inn med og påstå at de ikke gir rabatt på 15mod noe som de absolutt gjør men ikke så mye at det kan matche to prisstigninger siden.
Den bilen som jeg fikk tilbud på så var det brukt forrige pris på bil og utstyr og så var det "bare" gitt 17300 i rabatt i tillegg, det var en avbestilt bil den har ikke kommet til Norge ennå.
Noe som igjen fører til en veldig feil påstand ifra din side, med at de ikke rabatterer nye biler.
Den linken som du la ut var den samme som jeg la ut, de bilene blir revet vekk, de bestilte før desember og har ikke det psycho påslaget som mange på finn har som annonserer til 1 mill.
Bilen jeg kjøpte er registrert i januar 15, når jeg sammenligner den med alt som er på finn mtp km og utstyr så var det en veldig god pris, så god pris at jeg ikke klarer og finne noe som helst i nærheten på finn mtp. km/utstyr.

Hvorfor skal du få mitt pristilbud??

D.O

Din bil er sikker registrert i januar, men har fortsatt E i VIN og er en demokjørt -14mod.
Jeg trenger ikke hele tilbudet ditt.  Bare referansen på den p85d slik at jeg kan sjekke med Tesla slik du foreslo.  :)

Edit: hos meg er i allefall ikke linken din til samme bil som jeg linket til?
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

Havebigfun

gjesp - litt utmattende for oss andre  :(

B_Tesla

Bilene er ikke demokjørt. De er ikke kjørt i det hele tatt. De er bare avbestilt av andre.

@Havebigfun: enig der. La oss følge ditt brukernavn.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

D.O

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:25
Bilene er ikke demokjørt. De er ikke kjørt i det hele tatt. De er bare avbestilt av andre.

cirys1 sin var brukt.
Men er enig ellers. Innser at å få refereansen fra Cyrisen er bare å glemme. (Fiktiv?) så ikke vits i å diskutere mere.

Er spent på hvordan femtiden utarter seg med tanke på at det er begrenset antall Tesla i Norge og at det ser ut som moms og mere kan komme før mange trodde. I tillegg øker trolig Tesla prisen med 7% snart. Jeg hadde ikke turt å selge Tesla nå og være uten frem til X kommer. P85d kan vise seg å være lur vente bil eller som alternativ til x
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:36
Sitat fra: B_Tesla på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:25

cirys1 sin var brukt.
Men er enig ellers. Innser at å få refereansen fra Cyrisen er bare å glemme. (Fiktiv?) så ikke vits i å diskutere mere.

Drøyt og påstå at jeg lyver fordi du ikke klarer og "backe" opp dine egne påstander..
Nesten alle D biler som har blitt utlevert i Norge har også blitt produsert i 2014, den jeg kjøpte ble produsert i oktober 2014 akurrat på overgangen med autopilot, jeg visste ikke før på mandag at de hadde kombinasjonen med P85 og autopilot.
Jeg var hos Tesla istad, de kommer til og legge ut alle avbestilte biler/demobiler osv. også P85D med forrige pris og med litt rabatt avhengig av en rekke faktorer. (bare det at de bruker de forrige prisene gir en god rabatt) ca 50 k. på den jeg fikk tilbud på, og bare noen ukers levering.
Når jeg kontaktet de på mandag så hadde de bare to P85D men de får inn hele tiden, men de går fort ut igjen også..
Nå er jeg ferdig med denne diskusjonen visst du vill ha bevis ring Tesla imorgen og spør de selv,  ellers så bør du slutte å gnåle om at de ikke selger 15 mod med rabatter på flere tråder.. God kveld..  :)

Dennis

At de fleste D bilene utlevert i Norge er produsert i 2014 stemmer ikke.

Noen få som ble produsert sent Desember men de fleste som ble levert ut i februar og til nå ble ferdig tidlig januar 2015.
Finnes ingen D biler for Europa som ble produsert i oktober.

Epleskreller

"Forrige priser",  snakker du da om prisene når bilene ble bestilt eller etter første prisøkning (den relativt store prisøkningen)?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cirys1

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 12. mars 2015, klokken 23:10
"Forrige priser",  snakker du da om prisene når bilene ble bestilt eller etter første prisøkning (den relativt store prisøkningen)?
Det blir alltid den forrige så ikke den i desember men den i januar for den P85D var det grunnpris 744k og litt billigere utstyr + 17300 i rabatt, så alt i alt ble den ikke mer enn ca 55k billigere enn dagens pris men denne kunne jeg få på noen uker..

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 12. mars 2015, klokken 23:09
At de fleste D bilene utlevert i Norge er produsert i 2014 stemmer ikke.

Noen få som ble produsert sent Desember men de fleste som ble levert ut i februar og til nå ble ferdig tidlig januar 2015.
Finnes ingen D biler for Europa som ble produsert i oktober.
Produsert i oktober så mente jeg den jeg hadde kjøpt, det er ikke en D..  :-)
Skal ikke banne på hvor mange D biler som er produsert i desember, for den informasjonen har jeg fått ifra andre tråder her inne, men jeg trodde det gikk ca 2 måneder ifra de gikk ifra Junaiten til utlevering i Norge..?

BMW850

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:11
Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 19:19
Hvis det du påstår skulle vært sant, er det bare for alle oss som har bestilt bil å avbestille.

I motsetning til deg så påstår jeg ingenting, jeg vet, hvordan vet jeg nettopp fordi jeg har snakket med Tesla og fått over masse biler på mail med pris. En av disse var en avbestilt P85D, den manglet pano,21 og nextgen seter, ellers så hadde den alt. Rabatten var "bare" på 17400 kr, men i tillegg var det gammel pris på bil og utstyr, den kom på 855k.
De hadde også 15 mod men ikke med mine kriterier, rabatten minsker jo nyere de er, men selv med 14 mod så er det grenseløst mye bedre deal og kjøpe en bil som har rullet mellom 4-8k km enn på finn som har rullet 40k km til samme pris uten autopilot.
Jeg har fulgt med en stund på bruktbilprisene og det er ingenting på markedet som kan måle seg med den dealen jeg fikk, som ALLE kan få..

Bare slutt med og påstå ting du ikke vet noe om, ring Tesla imorgen så kanskje de har den P85D inne ennå, men det er tvilsomt..  ::)

Jeg hadde vært veldig tvilsom til å kjøpe en bil som har vært demokjørt 4-8000km av ett stort antall personer. Da skulle jeg virkelig hatt ett betydelig avslag om jeg i det hele tatt hadde vurdert det.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cirys1

Sitat fra: BMW850 på fredag 13. mars 2015, klokken 00:54
Jeg hadde vært veldig tvilsom til å kjøpe en bil som har vært demokjørt 4-8000km av ett stort antall personer. Da skulle jeg virkelig hatt ett betydelig avslag om jeg i det hele tatt hadde vurdert det.

Jeg har vurdert det, dette var en demobil ikke en lånebil så det har alltid vært med en Tesla ansatt med i bilen. Men på en annen side så vet man aldri hva man får visst man kjøper en bil som har gått 20-40 k km på finn heller. Man kan alltid se an selgeren og anta men man vet aldri, bilen har brukt 2 måneder av sin garantiperiode så jeg er ikke så veldig bekymret og ja fikk et betydelig avslag.  :)

HelectriC

Nivåen på diskusjonene her på forumet begynner å bevege seg lavere enn på 3 åringen sin barnehageavdeling. Skjerpings for faen!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA