Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

Dennis

Eneste "fordelen" med vanlig er at den fungerer i heftig snøstorm. Men da bruker man helst ikke cruise control uansett, siden den finner ofte på mye rart når man plutselig mister grep osv. Så er et ikke problem :)

B_Tesla

Jeg har kjørt i storm med snø, regn og sludd. ACC fungerte helt perfekt det. Har ikke helt forstått hvorfor så mange kommenterer at den ikke virker. Har ikke skjedd en eneste gang med meg. Og jeg er vel den her på forumet som har hatt den bortimot lengst - første bil med autopilot HW her på forumet. Riktig nok ble ACC rullet ut i litt ulik fart. Mulig andre har ulike erfaringer med Tesla sin løsning. Hvordan andre merker sin ACC fungerer er jo relativt irrelevant i denne sammenheng.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

aness

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 18. februar 2015, klokken 14:26
Jeg har kjørt i storm med snø, regn og sludd. ACC fungerte helt perfekt det. Har ikke helt forstått hvorfor så mange kommenterer at den ikke virker. Har ikke skjedd en eneste gang med meg. Og jeg er vel den her på forumet som har hatt den bortimot lengst - første bil med autopilot HW her på forumet. Riktig nok ble ACC rullet ut i litt ulik fart. Mulig andre har ulike erfaringer med Tesla sin løsning. Hvordan andre merker sin ACC fungerer er jo relativt irrelevant i denne sammenheng.

Jeg har fått "ACC unavailable" og "ACC disabled" noen ganger, men ikke ofte nok til at jeg har sett noe mønster eller at det har plaget meg nok til at jeg har snakket med Tesla om det. (Mistenker at det har skjedd når jeg har glemt å forvarme bilen)

Men nå er vi vel rimelig OT, så skal vi snakke om slikt bør vel noen opprette en egen tråd :)

Djo

Jeg har følgt med bruktbilpriser på finn.no vedrørende Tesla i siste tiden da jeg i utgangspunkt ønsket å kjøpe en brukt Tesla. Jeg hverken kan eller skall uttala meg om hva en Tesla skall kosta som brukt- men for egen del ble min konklusjon at dagens bruktpriser er alt for høy for at dette skulle vare av interesse for min del. Jeg har idag signert på en "Brand new" dvs ikke demokjørt bil - Tesla S 85 med for meg riktig utstyr, Tech pakke med autopilot, luft, pano og skinn til en pris a 576 TNOK eks vinterhjul- blir registrert og levert til uken ;D
Audi e-tron 50 advanced sport
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

pwb

Hvis en ny S85 kostet under 500.000,- i 2013 så bør den jo ned i 375.000,-

ØyvindO

Sitat fra: pwb på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:00

Det regnestykket vil jeg gjerne se :)

Otto

Sitat fra: pwb på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:00

Synes du skal sette inn en annonse på Finn under ønskes kjøpt til kr. 375.000,- :-)

Håper bare ikke du trenger den med en gang....

Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Havebigfun

Som i Djos tilfelle vil de fleste vurdere forskjellige alternativer- sålenge det virker mere hensiktsmessig å kjøpe ny enn brukt for de fleste interesserte blir det nok ikke salg av de fleste TMS på finn. Det er klart aktuell nybilpris er viktigere for en bruktkjøper enn prisen da bilen ble utlevert.
Snur man det den andre veien slik som det har vært for mange fossilbiler trekker fallende nybilpris (og økende utstyrsnivå+ lavere forbruk) bruktprisene med seg nedover.
Bilen er verdt det markedet er villig til å betale- ikke opprinnelig nybilpris minus x %.

Nå er det 27 P under 600 k -for 4 uker siden var det to- de av dere som vil/må selge bør heller akseptere litt større tap nå enn å sitte med bilen i lang tid samtidig som hele markedet beveger seg nedover og nedover- det var iallefall det jeg gjorde da det var 2 under 600K- idag får man vesentlig bedre utrustede biler til samme pris som jeg fikk for 4 uker siden. Jeg har hatt rolige netter siden ::)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Djo på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:50
Jeg har følgt med bruktbilpriser på finn.no vedrørende Tesla i siste tiden da jeg i utgangspunkt ønsket å kjøpe en brukt Tesla. Jeg hverken kan eller skall uttala meg om hva en Tesla skall kosta som brukt- men for egen del ble min konklusjon at dagens bruktpriser er alt for høy for at dette skulle vare av interesse for min del. Jeg har idag signert på en "Brand new" dvs ikke demokjørt bil - Tesla S 85 med for meg riktig utstyr, Tech pakke med autopilot, luft, pano og skinn til en pris a 576 TNOK eks vinterhjul- blir registrert og levert til uken ;D

Uh... Er ikke det ca 90' under nåpris...? Noen som hadde tatt for lite Møllers tran?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:49

Uh... Er ikke det ca 90' under nåpris...? Noen som hadde tatt for lite Møllers tran?
Nei- jeg har en venn som står i samme diskusjon- og som har fått omtrent samme tilbud. Han mener det bør være minst 100 k mellom ny og brukt- ellers blir det ny bil...enig i den vurderingen.

Også_Øyvind_H

Det forstår jeg, men er det Tesla som selger ut uavhentede S85'er ca 90' under nypris (om jeg la rett konfigurasjon inn)? Det er vel ikke mange som bestiller en S85 på nettet da og venter i 5 mnd...?

Jeg kommer til 667.500 for en S85 med tech, skinn pano og luft.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

aness

Det er vel sånn ca gammel pris - 15k, minus litt til?

Tipper noen har trukket seg fra avtalen sin og at Tesla ikke har lyst til å sitte med en bil de ikke trenger.

ctr46

Hvem kontaktet du? Tesla i Drammen eller?
85D

Olemann

Dette er viktig informasjon.  Til nå er vi mange som har trodd at det er "liste-pris" som gjelder på ny Tesla, men med slik info om at de faktisk gir solide og kundevennlige rabatter på ny bil vil det nok bli lettere for selgere av bruktbiler å akseptere tap og lavere pris.  Blir spennende å følge med på FINN hvordan dette går utover våren.   

Sandvika

Sitat fra: aness på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:08

Det er vel sånn ca gammel pris - 15k, minus litt til?

Tipper noen har trukket seg fra avtalen sin og at Tesla ikke har lyst til å sitte med en bil de ikke trenger.
Jepp, den bilen kostet i (gitt sort og uten vinterpakken) 600' i Oktober/November. Fair pris, ingen som har for mye eller lite Möllers.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA