Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Olemann på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:12
Dette er viktig informasjon.  Til nå er vi mange som har trodd at det er "liste-pris" som gjelder på ny Tesla, men med slik info om at de faktisk gir solide og kundevennlige rabatter på ny bil vil det nok bli lettere for selgere av bruktbiler å akseptere tap og lavere pris.  Blir spennende å følge med på FINN hvordan dette går utover våren.   

Sitat fra: Djo på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:50
Jeg har følgt med bruktbilpriser på finn.no vedrørende Tesla i siste tiden da jeg i utgangspunkt ønsket å kjøpe en brukt Tesla. Jeg hverken kan eller skall uttala meg om hva en Tesla skall kosta som brukt- men for egen del ble min konklusjon at dagens bruktpriser er alt for høy for at dette skulle vare av interesse for min del. Jeg har idag signert på en "Brand new" dvs ikke demokjørt bil - Tesla S 85 med for meg riktig utstyr, Tech pakke med autopilot, luft, pano og skinn til en pris a 576 TNOK eks vinterhjul- blir registrert og levert til uken ;D
Hehe, nå er det vel neppe noen overskuddsbiler fra Tesla som definerer markedet. De fleste som ønsket å endre/oppgradere til D og som allerede hadde bestilt fikk jo lov til det.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Tor med Leifen

Det var en god pris. Kan du legge ut pdf- presentasjonen fra Tesla, den med bilde og spekk?

Djo

Sitat fra: Tor med Leifen på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:52
Det var en god pris. Kan du legge ut pdf- presentasjonen fra Tesla, den med bilde og spekk?

Det stemmer at det er en bil som er basert på gammel pris og ligger ca 100 TNOK under nypris idag - tror det finnes noen flere på lager i Drammen eller andre steder - baksiden er naturligvis at man ikke kan spekke bilen som man selv ønsker (men det kan man vel ikke på brukte biler heller:)) - denne hadde alt inkl riktig farge (Grå met.) som jeg hadde spekket på en nybil foruten vinterpakken og det kan jeg leva med ;)
Audi e-tron 50 advanced sport
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

Epleskreller

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:08
Sitat fra: pwb på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:00
Hvis en ny S85 kostet under 500.000,- i 2013 så bør den jo ned i 375.000,-
Hvor mange skrapa S85 til 500 K ble solgt i 2013?
Gjetter nesten ingen. De fleste antakelig over 600K.

Pris i starten var 446.600 for 60, tillegg på 60.100 for 85 og 2800 for klargjøringskostnader iflg min beskrivning. totalt 509.500kr for skrapet 85. I tillegg fikk de som reserverte før 1/1-2013 12600,- "early adopter"-rabatt. Så det billigste man kunne fått en S85 for uten vinterhjul var 496.900kr. Lurer på om noen slike ble solgt..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Djo på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:31

Det stemmer at det er en bil som er basert på gammel pris og ligger ca 100 TNOK under nypris idag - tror det finnes noen flere på lager i Drammen eller andre steder - baksiden er naturligvis at man ikke kan spekke bilen som man selv ønsker (men det kan man vel ikke på brukte biler heller:)) - denne hadde alt inkl riktig farge (Grå met.) som jeg hadde spekket på en nybil foruten vinterpakken og det kan jeg leva med ;)
Grattis! God deal og har absolutt det viktigste.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Tor med Leifen

Supert at vi fikk se den! Jeg har signert en nesten tilsvarende i Drammen, men den er brukt. Er du sikker på at din er ny, har du fått bekreftet kilometerstand av Drammen, eventuelt der bilen er lokalisert? Fikk inntrykk av at de fleste hadde kjørt litt. Vi er uansett kjempefornøyd. Mye kjekkere å handle en slik enn å drive rakettforskning på FINN:) Tipper vi gleder oss like mye!

Øyvind.h

Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:45
Sitat fra: Olemann på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:12
Dette er viktig informasjon.  Til nå er vi mange som har trodd at det er "liste-pris" som gjelder på ny Tesla, men med slik info om at de faktisk gir solide og kundevennlige rabatter på ny bil vil det nok bli lettere for selgere av bruktbiler å akseptere tap og lavere pris.  Blir spennende å følge med på FINN hvordan dette går utover våren.   

Sitat fra: Djo på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:50
Jeg har følgt med bruktbilpriser på finn.no vedrørende Tesla i siste tiden da jeg i utgangspunkt ønsket å kjøpe en brukt Tesla. Jeg hverken kan eller skall uttala meg om hva en Tesla skall kosta som brukt- men for egen del ble min konklusjon at dagens bruktpriser er alt for høy for at dette skulle vare av interesse for min del. Jeg har idag signert på en "Brand new" dvs ikke demokjørt bil - Tesla S 85 med for meg riktig utstyr, Tech pakke med autopilot, luft, pano og skinn til en pris a 576 TNOK eks vinterhjul- blir registrert og levert til uken ;D
Hehe, nå er det vel neppe noen overskuddsbiler fra Tesla som definerer markedet. De fleste som ønsket å endre/oppgradere til D og som allerede hadde bestilt fikk jo lov til det.
Om han synes det er veldig spennende å følge med på en bil han ikke skal ha så må han vel bare få holde på :) ?

Og for å fjerne spenningen: jo eldre og mer slitte bilene blir, jo billigere blir de. Ganske så spennende :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:47
Og for å fjerne spenningen: jo eldre og mer slitte bilene blir, jo billigere blir de. Ganske så spennende :)

Ikke "nødvendigvis" en som la ut sin P85 med 50.k km til 680.000 kr idag, han får sikker solgt til den prisen... ::)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: cirys1 på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:51
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:47

Ikke "nødvendigvis" en som la ut sin P85 med 50.k km til 680.000 kr idag, han får sikker solgt til den prisen... ::)

Nå synes jeg at det ramler inn fullstendig udokumenterte fakta - jeg er overbevist om at bruktbilkjøpere anser det som et privilegie å kjøpe en bil av en pioner, og gladelig betaler overpris
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

aness

Ut ifra nummeret øverst så tipper jeg at den har stått ett sted siden november i fjor, min har P57xxx og ble utlevert i begynnelsen av desember.

Gratulerer med godt kjøp :)

cirys1

Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:59
Nå synes jeg at det ramler inn fullstendig udokumenterte fakta - jeg er overbevist om at bruktbilkjøpere anser det som et privilegie å kjøpe en bil av en pioner, og gladelig betaler overpris

Djo

Sitat fra: aness på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:59

Ut ifra nummeret øverst så tipper jeg at den har stått ett sted siden november i fjor, min har P57xxx og ble utlevert i begynnelsen av desember.

Gratulerer med godt kjøp :)

Takk, takk - den info jeg mottok var at min bil er produsert i okt-14 og levert til Drammen i des-14, etterpå skall den bare ha stått i deres lager. Mine alternativ som jeg så det var å betale mellom 550-600 for en bil som er 1-1,5 år gammel (noen med litt mer utstyr som jeg ikke har behov av) med XXX antall km vs denne bil som angiveligen skall vare "ny", men stått på lager i 2 mån, til 576 - da var valget enkelt i hvert fall for min del.
Audi e-tron 50 advanced sport
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

felix

DJO jeg kjøpte og sånt så du, min hadde 0 kilometer. Men jeg sparte bare 87 tusen,-... Finn orket jeg ikke, +autopilot var det som fikk meg til å gå for Model S. Ser vinterdekka er med på PDFen, har de blitt trukket fra i showroom discount?

cyber

Det blir interessant å se hva alle de uleverte P85D´ene går for etterhvert.
Hvor liten fortjeneste er investeringskjøperne villige til å gå for ?

B_Tesla

Stort sett selge Tesla biler de har på lager for ca 10-40k under prisen de hadde ved bestilling. Så spekulasjon kan svi dersom folk undersøker litt nøye.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA