Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

D.O

Hvis noen vurderer å ikke hente bil, så håper jeg dere avbestiller raskest mulig. Å la Tesla sitte med ditt/deres feilkjøp er ufint og uheldig for Tesla som trossalt skal leve av dette og utvikle seg videre.
Jeg er tildels i samme tankene som dere over, men selvfølgelig henter jeg ut bilen jeg selv har bestilt, da den allerede er bygd,  noe annet ville vært umoralsk.
Når det er sagt virker s85d og p85d som dårlige kjøp for dem som har s85 p85 fra før. Lite forbedringer til høy byttepris. Tror nok det blir flere som velger å selge ny bil istedet for den gammle.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: D.O på lørdag 07. mars 2015, klokken 08:36
Jeg er tildels i samme tankene som dere over, men selvfølgelig henter jeg ut bilen jeg selv har bestilt, da den allerede er bygd,  noe annet ville vært umoralsk.
What? Trekker du fram "moralkortet"??
Så lenge Tesla tillater og trekke seg ved og kun tape 15k så er det et alternativ ifra Tesla som ikke har noenting med moral og gjøre.

Personlig så tro jeg det lureste er og ta den ut og selge den privat, men dette kan drøye ut og man må registrere den, forsikring, gjerne et sted den skal stå osv.

Sandvika

Det er tesla som selv skriver reglene så det er ikke umoralsk. Hvorfor Tesla gjør det så fritt er over min fatteevne. Hvor kan man ellers betale 2000usd for en kjøpsopsjon på 100.000usd valgfritt antall mnd frem i tid?

MeTesla

Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. mars 2015, klokken 08:52
Sitat fra: D.O på lørdag 07. mars 2015, klokken 08:36
What? Trekker du fram "moralkortet"??
Så lenge Tesla tillater og trekke seg ved og kun tape 15k så er det et alternativ ifra Tesla som ikke har noenting med moral og gjøre.

Personlig så tro jeg det lureste er og ta den ut og selge den privat, men dette kan drøye ut og man må registrere den, forsikring, gjerne et sted den skal stå osv.

Enig i at det ikke er et moralspørsmål. Og hvis jeg skulle gjette, og det er jo gjetting vi bedriver, så vil jeg tro at det skulle være noen kroner å hente på å selge den nye. Men man vet jo aldri, kan være mange til salgs og det er jo en del styr og stress med alt som skal til fra man initierer et salg til bilen er levert og penger mottatt...

D.O

Vel, folk er forskjellig skrudd sammen. Å trekke en reservasjon kunne jeg gjort, men ikke en avtalt bestilling.
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

Bjoris

Jeg syns ikke synd i Tesla om mange kanselerer, de kommer til å tjene gode penger på dette da "alle" som evt må kanselere har kjøpt til gml pris, nå går Tesla ut å sier at de skal selge dem til listepris, om de lykkes med det vil tiden vise, men de har rimelig mye å gå på, -15.000 på gml pris så kommer de likt ut.

I motsetning til oss vet Tesla hvor mange biler som er kjøpt så de ser allerede nå om det er snakk om mengder som brukmarkedet vil ha problem med å ta unna/de vil slite med å selge. Dessuten kan de vel sende noen rundt om i Europa, det er jo ett problem at leveringstiden er så lang så med biler på lager, selger de mer..., men selvsagt binder det kapital.

Tror dette går bra, for Tesla. Hvis ikke så er jeg klar, hehe... og sikkert mange med meg.

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

D.O

Tja, håper de tar ny pris og vel så det. Etterhvert blir vel noen å sepekulere i dette også. Bestille og så avbestille for så å kjøpe en de har på lager på billigsalg. Reservasjons ordningen skjønner jeg. Men at Tesla velger å la folk kjøre en uforpliktende ordre på 1mill mot ett fjott beløp som depositum er uforståelig.
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

Torpedo Ted

Kan informere om at jeg i fjor nevnte for DS at jeg kanskje måtte kansellere, og han sa at det ikke var noe problem og jeg ville få tilbake depositumet (til tross for at det står tydelig at det ikke refunderes i kontrakten). Årsaken er jo at bilen hadde økt i pris og de dermed tjener penger på at jeg kansellerer.

Så ja, det er ikke noe problem for Tesla om du kansellerer.

Epleskreller

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 07. mars 2015, klokken 13:09
Kan informere om at jeg i fjor nevnte for DS at jeg kanskje måtte kansellere, og han sa at det ikke var noe problem og jeg ville få tilbake depositumet (til tross for at det står tydelig at det ikke refunderes i kontrakten). Årsaken er jo at bilen hadde økt i pris og de dermed tjener penger på at jeg kansellerer.

Så ja, det er ikke noe problem for Tesla om du kansellerer.

Jeg spurte om jeg fikk kansellere nå og få pengene tilbake, det var ikke mulig. De vil heller ikke endre tilvalgene (skulle gjerne lagt til hifi og nexgen-seter). Vel, de kunne endre, men da blir det helt nye priser på alt. Dette er en policy de har valgt og det er greit nok, men da blir jeg samtidig mindre gira på å bytte bil(når jeg ikke får det jeg virkelig vil ha). Så, jeg ser det an og om ingen av bilene blir solgt vil jeg kansellere når utlevering nærmer seg.

Hadde Tesla godtatt enten kansellering nå eller endrede opsjoner så ville de sluppet risikoen ved å få en potensiell usolgt bil.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

chal

Det virker som om flere mener at jeg skulle klare å selge den nye uten tap (gammel pris vs ny pris nå). Tror det blir å ta ut bilen og vurdere de to opp mot hverandre og så bestemme meg. Takk for innspill.
- ble jo mer gira etter å ha vært på fabrikken igår....

Bjoris

Problemet med å sitte med to er at risikoen ikke er begrenset til 15.000 og du har plutselig en bruktbil du selger!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

cirys1

Sitat fra: bjoris på lørdag 07. mars 2015, klokken 18:46
Problemet med å sitte med to er at risikoen ikke er begrenset til 15.000 og du har plutselig en bruktbil du selger!

Et par 100 km er maks på "nybil", ser en som har rullet 1300km(P85D) alt på finn og da har du rukket mange rivstarter..  :)

petersv

Sitat fra: Øggen på lørdag 28. februar 2015, klokken 02:08
Hvor stor egenkapital kreves da??

Til meg sa de 0 i innskudd på demobiler for den renta, men tviler litt, så du får ringe de og spørre.

henrikj

Kjøpte idag en avbestilt sort S85 (med autopilot), riktignok uten skinn, panorama og luftfjærer, men med hifi, dobbeltlader og vinterhjul direkte fra Tesla med 0 km på telleren for kr 557.000,-. Levering om et par uker.

Denne var sikkert litt ukurrant å selge pga. utstyrsvalg og har kanskje derfor fått litt ekstra prisavslag, men det er ihvertfall en pris jeg er veldig fornøyd med.

Med et slikt alternativ blir ihvertfall en 1-1,5 år gammel S85 på finn.no til kr 530'~ ganske uaktuelt.

Torpedo Ted

Sitat fra: henrikj på onsdag 11. mars 2015, klokken 21:11
Med et slikt alternativ blir ihvertfall en 1-1,5 år gammel S85 på finn.no til kr 530'~ ganske uaktuelt.

Jeg hadde helt klart kjøpt en brukt i stedet. Får jo toppspeccet P85 til den prisen om dagen  :o
S85 uten autopilot, skinn og panorama blir vanskelig å selge om du skulle ha planer om det en gang...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA