Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 19. februar 2015, klokken 21:28
Dersom man tar en tur til Tesla og kan få en splitter ny bil til 10-40k under prisen bilen hadde i november, så kan de som har spekulert på å bestille Tesla for salg få seg en knekk. De har en haug med slike biler. P85D som avbestilles blir nok også solgt slik. Undersøker ikke folk, og utelukkende ser på finn, er det jo mulig de får solgt det til ok pris.

Jeg også er ganske overbevist om at de som denne gangen har kjøpt kun for å selge igjen med profit kommer til å gå på en smell. Er vel litt sånn en naturlov at slike muligheter som oppsto forrige gang bilen ble lansert med all hypen som var da, neppe gjentar seg igjen ved neste lansering av produktet v.2.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cirys1

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 20. februar 2015, klokken 07:54
Jeg også er ganske overbevist om at de som denne gangen har kjøpt kun for å selge igjen med profit kommer til å gå på en smell. Er vel litt sånn en naturlov at slike muligheter som oppsto forrige gang bilen ble lansert med all hypen som var da, neppe gjentar seg igjen ved neste lansering av produktet v.2.

Jeg er enig med deg, ikke mange dagene siden P85D med alt lå oppunder 1mill den siste uken har prisene blitt mer og mer differensiert nå skiller det 100k på biler med "ALT", for en uke siden kanskje 20-30k.

erikwg

Når det står "Your Model S is in transit from the factory." betyr det at den er på vei til Norge eller kommer det da en ny beskjed?

S85D. Ferdig 10.2

Sjøhyene

Sitat fra: erikwg på fredag 20. februar 2015, klokken 08:41
Når det står "Your Model S is in transit from the factory." betyr det at den er på vei til Norge eller kommer det da en ny beskjed?

S85D. Ferdig 10.2

Betyr at den er på vei over dammen ja. Neste status da hvis jeg husker rett er "ready for pickup" eller noe liknende. Mener at transit tar ca en måned +/-.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

B_Tesla

Tokk 50 dager for meg. Avhengig av rute og leveringssted. Altså hadde bilen hjemme etter 50dager +- litt.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

krl

Sitat fra: bjoris på torsdag 19. februar 2015, klokken 22:22
B_Tesla, du bommer jo stygt på EN ting. Det er bare EN grunn til at disse bilene er billige og det var igjen?
Og hva er den grunnen? Disse bilene har vel stort sett autopilot og det som er. Og prisen ligger under bruktbiler med 20.000 km! Det eneste som er forskjellen på en slik bil og biler som leveres i mai/juni er vel pris og rattvarme?

Espen Hugaas Andersen

#366
Jeg tenker firehjulstrekk spiller en stor rolle. Hvis man ser på BMW har ca 80% av fossilbilene de selger i Norge firehjulstrekk. Jeg vil tro tallet for Tesla vil ikke være veldig ulikt.

Når vi har såpass mange Teslaer med RWD i Norge, så vil man merke det på etterspørselen og prisene. Og det er ikke noe galt for Tesla å få ryddet unna overflødige RWD biler.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øggen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 20. februar 2015, klokken 18:39
Og det er ikke noe galt for Tesla å få ryddet unna overflødige RWD biler.

Nei ikke for Tesla nei.

Øyvind.h

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 20. februar 2015, klokken 18:39
Jeg tenker firehjulstrekk spiller en stor rolle. Hvis man ser på BMW har ca 80% av fossilbilene de selger i Norge firehjulstrekk. Jeg vil tro tallet for Tesla vil ikke være veldig ulikt.

Når vi har såpass mange Teslaer med RWD i Norge, så vil man merke det på etterspørselen og prisene. Og det er ikke noe galt for Tesla å få ryddet unna overflødige RWD biler.
På de bilene som ikke har 4wd inkludert har vel tillegget lenge vært 9900,- for 4wd hos BMW. Dvs litt mindre enn en tredjedel av hva Tesla tar.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. februar 2015, klokken 18:50På de bilene som ikke har 4wd inkludert har vel tillegget lenge vært 9900,- for 4wd hos BMW. Dvs litt mindre enn en tredjedel av hva Tesla tar.
Andelen AWD totalt for alle bilsalg ligger vel i området 33%, så jeg tror vi kan være relativt sikre på at fra sånn ca nå og utover vil andelen biler med AWD som Tesla kommer til å selge ligge i området 50-80%. Dette vil øke når Model X kommer, da den ikke kommer i RWD utgave.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Havebigfun

For å komme tilbake til bruktilprisene medfører Teslas politikk (+overbestilling av biler) at markedet i et relativt smalt segment flommer over av biler. Hva det kommer til å medføre for bruktbilprisen for de som har bestillt ny kan man tenke seg. I tillegg kommer det en del P85D som er kjøpt på spek som skal i markedet enten via bestilleren evt/mulig med gevinst eller via Tesla til gammel listepris.
Det er sikkert en del som har håpet på en god bruktbilpris og som synes det er bedre å trekke seg fra nybestillingen enn å akseptere en dumpingpris på nåværende bil som er nesten ny og som de er ganske fornøyd med.
Alt i alt kommer det altså til å bli mange biler her fremover og en del som er svært fornøyde med prisen de har betalt - mens det er heller vanskelig å bli kvitt bruktbilen sin til en pris som ikke smerter.

cirys1

Jeg finner det meget pussig/rart at Tesla har så mange biler på lager istedet for og annonsere de, det er greit at de ikke skal krakke prisen med og tilby 100 biler på engang. Men og lagt ut 4-5 stk i uka litt rimeligere må ha vært mye bedre "butikk".. :)

Tor med Leifen

Sitat fra: cirys1 på fredag 20. februar 2015, klokken 19:20
Jeg finner det meget pussig/rart at Tesla har så mange biler på lager istedet for og annonsere de, det er greit at de ikke skal krakke prisen med og tilby 100 biler på engang. Men og lagt ut 4-5 stk i uka litt rimeligere må ha vært mye bedre "butikk".. :)
De ligger vel lavt i terrenget inntil de er klar med "utvidet servicesenter" i de største byene. Da begynner de å ta innbytte og brukte S og P skal tilbake i markedet, refurbished, med bruktbilgaranti. Da skal man slite med å selge sin egen bil privat ;D

Softblue

#373
De kan vel legge ut "Demobiler" for salg? Da er det jo pr definisjon "bruktbiler"?  ;)
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Øyvind.h

Sitat fra: Tor med Leifen på fredag 20. februar 2015, klokken 19:56
Sitat fra: cirys1 på fredag 20. februar 2015, klokken 19:20
Jeg finner det meget pussig/rart at Tesla har så mange biler på lager istedet for og annonsere de, det er greit at de ikke skal krakke prisen med og tilby 100 biler på engang. Men og lagt ut 4-5 stk i uka litt rimeligere må ha vært mye bedre "butikk".. :)
De ligger vel lavt i terrenget inntil de er klar med "utvidet servicesenter" i de største byene. Da begynner de å ta innbytte og brukte S og P skal tilbake i markedet, refurbished, med bruktbilgaranti. Da skal man slite med å selge sin egen bil privat ;D
Hvorfor? Prisene forhandlere tilbyr i innbytte har jo alltid vært latterlig lav.
Hva får deg til å tro at det er annerledes å selge en Tesla privat enn eks en BMW?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA