Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 19. februar 2015, klokken 12:59
Stort sett selge Tesla biler de har på lager for ca 10-40k under prisen de hadde ved bestilling. Så spekulasjon kan svi dersom folk undersøker litt nøye.
Hvilke opplysninger har du om det som fører til den uttalelsen??

Ut ifra tidligere eksempel og en jeg var og prøvekjørte her i Bergen (han og broren hadde kjøpt 3 teslaer gått som demo i Drammen) så har de et solid prisavslag. Den P85 som jeg var og prøvekjørte var greit utstyrt 13k km, 14mod den skulle han ha 580 for, nå vet jeg ikke hva han betalte men må ha hatt en grei gevinst per bil med den risikoen.
Ifra eksemplet lagt ut her på en greit utsyrt bil til 576 må det sies og være en god pris på en ny bil, det er ganske langt ifra 10-40 tusen avslag.  ::)

Bjoris

Tesla sitter på mange RWD som skal ut nå så prisene de selger for nå er nok ikke noe en kan forvente når disse bilene er solgt, men det er nok mange som kjøper brukt TMS i dg som ikke vet om disse bilene...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Tor med Leifen

Sitat fra: cirys1 på torsdag 19. februar 2015, klokken 15:54
Stort sett selge Tesla biler de har på lager for ca 10-40k under prisen de hadde ved bestilling. Så spekulasjon kan svi dersom folk undersøker litt nøye.

Ut ifra tidligere eksempel og en jeg var og prøvekjørte her i Bergen (han og broren hadde kjøpt 3 teslaer gått som demo i Drammen) så har de et solid prisavslag. Den P85 som jeg var og prøvekjørte var greit utstyrt 13k km, 14mod den skulle han ha 580 for, nå vet jeg ikke hva han betalte men må ha hatt en grei gevinst per bil med den risikoen.
Ifra eksemplet lagt ut her på en greit utsyrt bil til 576 må det sies og være en god pris på en ny bil, det er ganske langt ifra 10-40 tusen avslag.  ::)
Avslaget på den vi har bestilt er nesten hundre tusen med dagens nypris. Bilene er fra slutten av fjoråret og regnestykket er ut ifra "gammel" nypris. OG: i motsetning til flertallet av bilene på FINN, så har disse riktig hw for autopilotfunksjonalitet. Man skal ha en utrolig god grunn for å kjøpe brukt på FINN når disse er tilgjengelig fra Tesla.

flemmz

Jeg har kjøpt en "loaner" fra drammen 2014 7000km. Strøken. Sort,skinn,bakovervendte seter,tech,lyspakke,superlader,vinterpakke,vinterdekk,hattehylle, for 447tkr. Fra Tesla med nybilgaranti og flott overlevering.(bærer navnet hellbound og har delt personlighet da den viser s85 i displayet så den har nok kommet fra et hardt miljø..)

85 modellen lå ca 80tkr høyere i pris på tesla med panotak.fra tesla med lav km.

Alternativet fra bruktmarkedet på finn var en 85 2014 (reg.januar) 32tkm med samme utstyr som min men lydpakke samt parkeringssensor den kunne jeg kjøpe for 450tkr står i ca 520tkr.
Dette min oppdatering fra førstehåndserfaring på bruktbilprisen.

For meg var dette en flott mulighet å kjøpe meg en underholdende bil til en forholdsvis rimelig pris med tanke på finansiering og driftskostnader når jeg går fra samme størrelse bensinsluker.
Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cirys1

Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:42
S60?
"85 modellen lå ca 80tkr høyere i pris på tesla med panotak.fra tesla med lav km."

Denne setningen forteller at det er en S60..  :)

B_Tesla

Sitat fra: Tor med Leifen på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:10

Avslaget på den vi har bestilt er nesten hundre tusen med dagens nypris. Bilene er fra slutten av fjoråret og regnestykket er ut ifra "gammel" nypris. OG: i motsetning til flertallet av bilene på FINN, så har disse riktig hw for autopilotfunksjonalitet. Man skal ha en utrolig god grunn for å kjøpe brukt på FINN når disse er tilgjengelig fra Tesla.

10-40k er avslaget av nypris da bilene ble bestilt til Norge er mine utregninger på tilbudene jeg har fått tilbudt. Det gir følgelig en vesentlig større besparelse relativt dagens pris. Poenget var at prisene hadde et avslag på 10-40k relativt de som evt prøver å selge reservasjoner/nye biler for kostpris ved gammel pris.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

cirys1

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 19. februar 2015, klokken 21:02

Sitat fra: Tor med Leifen på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:10

10-40k er avslaget av nypris da bilene ble bestilt til Norge er mine utregninger på tilbudene jeg har fått tilbudt. Det gir følgelig en vesentlig større besparelse relativt dagens pris. Poenget var at prisene hadde et avslag på 10-40k relativt de som evt prøver å selge reservasjoner/nye biler for kostpris ved gammel pris.
Prisene må sees opp mot alternativet, det er bruktmarkedet ellers, og hva mener du med at "Så spekulasjon kan svi dersom folk undersøker litt nøye." For man et "dårlig" tilbud så aksepter man ikke.  :)

B_Tesla

Dersom man tar en tur til Tesla og kan få en splitter ny bil til 10-40k under prisen bilen hadde i november, så kan de som har spekulert på å bestille Tesla for salg få seg en knekk. De har en haug med slike biler. P85D som avbestilles blir nok også solgt slik. Undersøker ikke folk, og utelukkende ser på finn, er det jo mulig de får solgt det til ok pris.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bjoris

B_Tesla, du bommer jo stygt på EN ting. Det er bare EN grunn til at disse bilene er billige og det var igjen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

B_Tesla

Sikter du til at den ikke har 4x4? Poenget er jo at en ny bil er billigere fra Tesla enn en brukt på finn.no Og dette er spllitter nye biler. Gått 0 km. Leveres på 2 uker.

At det kommer til å være tilgjengelig S85D og P85D på denne måten er relativt sikkert. Det spennende er jo ikke at de slår av 10-40k på dagens pris, men 10-40k på gammel pris (det vil si før 13% oppgang).

EDIT: Vil jo legge til at det ikke er alle som ønsker 4x4. For meg ligger det i frunk-plass, som er utrolig nyttig (men det er person til person - familie til familie). Ville kjøpt S85 igjen (evt P85D dersom jeg snublet over 200-300k ekstra), men ikke uten Autopilot HW. Den er mer vanedannende enn man skal tro

petersv

Sitat fra: flemmz på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:29
Jeg har kjøpt en "loaner" fra drammen 2014 7000km. Strøken. Sort,skinn,bakovervendte seter,tech,lyspakke,superlader,vinterpakke,vinterdekk,hattehylle, for 447tkr. Fra Tesla med nybilgaranti og flott overlevering.(bærer navnet hellbound og har delt personlighet da den viser s85 i displayet så den har nok kommet fra et hardt miljø..)

85 modellen lå ca 80tkr høyere i pris på tesla med panotak.fra tesla med lav km.

Alternativet fra bruktmarkedet på finn var en 85 2014 (reg.januar) 32tkm med samme utstyr som min men lydpakke samt parkeringssensor den kunne jeg kjøpe for 450tkr står i ca 520tkr.
Dette min oppdatering fra førstehåndserfaring på bruktbilprisen.

For meg var dette en flott mulighet å kjøpe meg en underholdende bil til en forholdsvis rimelig pris med tanke på finansiering og driftskostnader når jeg går fra samme størrelse bensinsluker.

Denne er da uten radar og mulighet for autopilot da?

B_Tesla

Selvfølgelig ikke. Den er da splitter ny med Autopilot HW. Alle de man blir tilbudt fra Tesla idag er det.

EDIT: Fikk 3 slike tilbud i forrige uke til min bror, og 3 nye til en kolega denne uken. Ca 580-615 avhengig av utstyr. 0 km. Levert på 2 uker.

EDIT 2: Ser aat dette nå er to diskusjoner, og svarte på feil innlegg. Tid for å sove kanskje.

flemmz

@petersv
Min bil har ikke radar/autopilot
Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

petersv

Sitat fra: flemmz på torsdag 19. februar 2015, klokken 23:39
@petersv
Min bil har ikke radar/autopilot

Skjønner. De ga nokbendel rabatt av den grunn. Det er jo bra. Gratulerer med bra kjøp!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA