Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: Djur1 på torsdag 25. august 2016, klokken 08:33
Hvis det har regnet så har jeg problemer med dugg i flere timer etterpå.
Er vifta så dårlig? Må jo kjøre med max på frontruta store deler av tiden.

Eller har jeg en lekkasje et sted?
Aner ingenting om e-golf, men på "vanlige" biler får man ofte duggproblemer hvis luftsystemet står på sirkulering og ikke gjennomstrømming.

Rio

e-GOLF resetter resirkulasjon til "AV" hver gang man parkerer i 10 minutter, så den er vanligvis av, med mindre man trykker den på.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Elmo

Sitat fra: Rio på torsdag 25. august 2016, klokken 22:20
e-GOLF resetter resirkulasjon til "AV" hver gang man parkerer i 10 minutter, så den er vanligvis av

Enkelte av VW elbilene har jo en tendens til å oppføre seg ulikt flesteparten.
Kanskje resirken på Djur1 sin bil har hengt seg opp ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

SteinarSun

Sitat fra: Djur1 på torsdag 25. august 2016, klokken 08:33
Hvis det har regnet så har jeg problemer med dugg i flere timer etterpå.
Er vifta så dårlig? Må jo kjøre med max på frontruta store deler av tiden.

Eller har jeg en lekkasje et sted?
Jeg hadde lekkasje i min, og den dugget som fy...
Lakk inn vann i underkant av bakdørene, ble fixet på vannskadesenteret til Møller i Bergen.
Sjekk under matter foran og bak + bagasjerom for fukt.

Er det ikke fukt inne i bilen, må du få sjekket klima-anlegget
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Elgoffe

Jeg opplever noen "klonke" lyder fra understell bak når jeg treffer hull eller dumper i veien. Har tidligere hatt bilen på Møller, som konkluderte med at en støtdemper måtte skiftes. Synes dog ikke at lydene har forsvunnet i etterkant av dette.. Noen lignende erfaringer?

Rio

Sitat fra: Elgoffe på fredag 26. august 2016, klokken 23:14
Jeg opplever noen "klonke" lyder fra understell bak når jeg treffer hull eller dumper i veien. Har tidligere hatt bilen på Møller, som konkluderte med at en støtdemper måtte skiftes. Synes dog ikke at lydene har forsvunnet i etterkant av dette.. Noen lignende erfaringer?

Kjent "feature" på Golf 7, dessverre.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Elgoffe

Er det noe man må påregne å leve med, eller er det svakheter/-deler som kan utbedres for å få lydene til å forsvinne?

Rio

Litt begge deler. Noen Møller-verksted smører dem opp på garanti (men det kommer tilbake etter en stund), andre ser ut til å mene at "det bare er sånn".
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Chivas

VW klonkelyder kommer vel normalt pga slitte stabstag, uten at jeg vet hvordan det er på en e-golf.

Sonus

Jeg har nå hatt bilen inne to ganger for klunk i forstilling ved humper. Første gang smurte de opp foringene i forstillingen. Sist gaag byttet de dem (Ved ca. 15000km). Som andre skriver er dette kjent problem på Golf7. Det som var vittig var at GTE'n (som hadde gått 25000km) som jeg fikk låne under reparasjonen hadde akkurat samme problemet og Møller hadde ikke oppdaget feilen på sin egen bil før jeg kunne fortelle dem at deres bil hadde samme feil som den de reparerte for meg.

Forøvrig byttet de også en drivakselmansjett som det var gått hull på etter kun 15000km.

Dette ar vel det ellevte besøket på verksted på kun 15000km, alle garantireparasjoner :(

Chivas

Hvordan er det med ryggekameraet på e-golf? De gangene jeg har sett de i aksjon har jeg tenkt at dette blir nok bra etter noen norske vintere med salt og slaps   :-\

SteinarSun

Sitat fra: Chivas på torsdag 22. september 2016, klokken 12:57
Hvordan er det med ryggekameraet på e-golf? De gangene jeg har sett de i aksjon har jeg tenkt at dette blir nok bra etter noen norske vintere med salt og slaps   :-\
Ryggekamera ligger jo beskyttet bak logoen på bakdøren, og er ikke særlig utsatt.
Mitt fungerer som det skal, selv om jeg bor på vestlandet (med mye fukt og nedbør)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Chivas

Sitat fra: SteinarSun på torsdag 22. september 2016, klokken 13:07

Ryggekamera ligger jo beskyttet bak logoen på bakdøren, og er ikke særlig utsatt.
Mitt fungerer som det skal, selv om jeg bor på vestlandet (med mye fukt og nedbør)
Ja, jeg tenkte ikke på selve linsa, men mere på åpne/lukkemekanismen. Kan vel være fare for at den setter seg fast over tid.

Luftventil

Sitat fra: Chivas på torsdag 22. september 2016, klokken 13:53
Sitat fra: SteinarSun på torsdag 22. september 2016, klokken 13:07

Ryggekamera ligger jo beskyttet bak logoen på bakdøren, og er ikke særlig utsatt.
Mitt fungerer som det skal, selv om jeg bor på vestlandet (med mye fukt og nedbør)
Ja, jeg tenkte ikke på selve linsa, men mere på åpne/lukkemekanismen. Kan vel være fare for at den setter seg fast over tid.

Aldri vært noe problem. Ordningen til ryggekameraet er det beste jeg har opplevd noen gang, fungerer perfekt hele året. Kameraet blir aldri skittent.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Capt

- sliter med dugg, vet ikke hvorfor
- bakluke subber i støtfanger bak, ikke mye men vises på lakken ser ut som det er grei klaring, men kommer borti når man tar bakluka hardt igjen.
(Såg en annen egolf med mye rust på bakluka grunnet det samme feil)
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA